Ahojte, můžete mi poradit jaká je pracovní náplň hlavní účetní? Pročítám nabídky práce a nestačím se divit v kolika inzerátech píší, že se jedná o práci hlavní účetní a přitom mi z toho co píšou plyne, že se jedná o samostatné vedení účetnictví. Jakým způsobem hlavní účetní vede svůj tým, aby byla dobrou vedoucí, jaké jsou Vaše zkušenosti?
Tím se myslí spíš samostatná účetní - jakože sama, bez pomoci a celé účetnictví, včetně mezd atd.
Spíš nebudeš mít nikoho pod sebou. podle mě se účetní dělí na hlavní a pak ty, co dělají jen něco (fakturantka atd.)
Cituji Bacilek: Tím se myslí spíš samostatná účetní - jakože sama, bez pomoci a celé účetnictví, včetně mezd
Já si jen myslím, že mzdy tam patřit nebudou, jsou docela "choulostivě" a většinou jsou na ně speciálně "mzdové účetní", které se vyčleňují.
Hlavní účetní odpovídá za správné zaúčtování všech dokladů, poskytuje odborné rady a dohlíží na správné zaúčtování dokladů dle platné legislativy a co se týká náplně práce (samotného účtování), tak to je různé, jak se psalo výše.
Souhlasím s:
Cituji Sophia: Já si jen myslím, že mzdy tam patřit nebudou, jsou docela "choulostivě" a většinou jsou na ně speciálně "mzdové účetní", které se vyčleňují.
Přesně tak, mzdy jsou velice choulostivá a hodně kontrolovaná oblast, takže málokdy hlavní účetní dělá i mzdy - myšleno tak, že by je počítala , ale zaúčtuje si je klidně v pohodě sama .
A co se týká tvé otázky, jak by měla vést tým, tak já jako samostatná účetní bych si představovala člověka, který rozumí své práci a má o ni zájem, je pozitivní, bude mi ochotný poradit, zkontrolovat mě a případně opravit. A taky osobu, která nevidí jen čísla a formuláře, ale také ty lidi, kteří se za těmi čísly a lejstry někdy nacházejí.
Cituji Charmeuse: mzdy jsou velice choulostivá a hodně kontrolovaná oblast
No jo, ale dělat to někdo musí, že jo. Záleží, jak velká je to firma. Já dělám celé účto včetně všech mezd a všech odvodů, protože nemám žádného otroka, který by to za mě dělal a navíc mám všechny údaje hned v programu a nevím, jak bych to tam potom nabouchala, kdyby je počítal někdo jinej, to by byla práce navíc.
A věc jako "počítání" mezd, to už se fakt dneska ručně nedělá, na to jsou programy
Určo záleží na velikosti firmy.
Cituji Bacilek: No jo, ale dělat to někdo musí, že jo. Záleží, jak velká je to firma. Já dělám celé účto včetně všech mezd a všech odvodů, protože nemám žádného otroka, který by to za mě dělal a navíc mám všechny údaje hned v programu a nevím, jak bych to tam potom nabouchala, kdyby je počítal někdo jinej, to by byla práce navíc.A věc jako "počítání" mezd, to už se fakt dneska ručně nedělá, na to jsou programy Určo záleží na velikosti firmy.
Vím. Kdokoliv, kdo dělá mzdy má můj obdiv, já z nich mám opravdu respekt. Nám právě mzdy "počítá" externí mzdovka, jsme docela velká společnost, účetních je nás několik.
Ve většině případů má hlavní účetní pod sebou řadové účetní. Někde účtuje řadová účetní komplet účetnictví několika firem, jinde jsou úkony rozdělené - fakturace, banka,pokladna, cesťáky apd...
Znám hlavní účetní, která dělá i mzdy, v jiných firmách mají mzdovku - pouze na mzdy a např. pokladnu a cesťáky, v dalších mají na mzdy externí společnost ( dělá se často, aby nikdo uvnitř společnosti nevěděl kolik kdo má, neb to velice často nedělá dobrotu ).
Každopádně hlavní účetní má vždy zodpovědnost za všechny tyto osoby, je jejich nadřízená a zodpovídá pochopitelně za správnost zaúčtování dokladů a komplet celého účetnictví. A většinou pochopitelně i sama účtuje...Obvykle je nad ní ještě ekonomický ředitel. Ten, ale není účetní.. jeho funkce je úplně jiná...
Tohle se nedá paušalizovat a říct od stolu.. neexistuje pravidlo a každá firma má náplň a rozvržení práce uvnitř účtárny jinou..Každopádně práce hlavní účetní je zodpovědná a za svou praxi sem viděla profíka na svém místě ( na pozici hlavní účetní ) pouze dvakrát... Bohužel.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.