Reaguji na Sasanka:
My máme zakázané rozměňovat drobné a částku jim po vrácení peněz zpět nesmíš už nijak upravovat Že by ti dali tisícovku ty jim vrátila dvě stovky a oni pak že by to chtěly tak a tak. To nesmíme Spíš mám strach z toho, že na mě ty lidi budou hnusní, ale jinak chodím tma nakupovat často a pečivo znám, akorát s ek tomu naučit kody no i k zelenině
Reaguji na Tejunka: jo to my taky máme zakázané rozměnovat, a ona jim nerozměňovala. Zaplatili 5000 bankovkou malý nákup a pak jí tvrdili, že jim špatně vrátila. Byli na ni dva a tak ji zblbli, že jim to vydala zpátky, nikdo jsme nechápali jak to mohla vrátit? Měla zaklapnout pokladnu a zavolat vedoucí. Bohužel tihle podvodníci to zkouší často.
Cituji Cindova: Pokud nemáš chuť dělat to, co jsi vystudovala určitě bych být tebou hledala spíše práci v kavárnách, cukrárnách, obchodech s oblečením, šperky nebo obuví
No protivní zákazníci se najdou všude ať je to kavárna, 5*hotel nebo lahůdkářství. Na pokladně tě sice nebudou ***** za blbě zabalený salám, ale najdou si něco jinýho. Nad těmito vyhrabanými lidmi se budeš muset povznést ať děláš kdekoliv. A s úsměvěm je nas**eš ještě víc Držím palce, ať se ti na pokladně líbí víc a protivy neřeš
jako časem ty protivné zákazníky začneš ignorovat, jedním uchem tam a druhým ven. Jinak to ani nejde...ať už na pokladně nebo v lahůdkách. Proto jsem v zelenině, tam si mě ti zákaznící zas tolik nevšímají a zatím byli všichni milí. Zeptali se, poděkovali...a jak mě to potěší, když mi nějaký zákazník popřeje hezký dense moc často nestává
Reaguji na Tejunka: Tak ten hlavní problém je v tom, že 90% tzv. prodavaček..zvlášť v supermarketech, ale nejen tam.. jsou pouze podavačky. Žádná profesionalita, vlastní iniciativna, schopnost samostatného uvažování atd.
Není se proto co divit, že je spousta zákazníků naštvaných apod.
Vzhledem k tomu, že většina podavaček nemá vůbec schopnosti a také zájem o to skutečně prodávat, jsou nepříjemní zákazníci jen obrazem jejich špatné práce.
Nesoudím to z pozice platu, ani podmínek které se snaží zaměstnavatelé praktikovat. Ono je to dost odrazem toho, že skutečných prodavaček je málo a kde není kvalita nemůže být ani dobré ohodnocení a zacházení.
Nikdo nikoho nenutí práci která ho nebaví dělat... jo můžete se do mě pustit, že není práce atd.. To jistě, ale to není omluva dělat práci mizerně.
Samozřejmě je pár prodavaček, ale... těm toto míněno není.
Aniž bych chtěla dělat ze sebe "svatou", prodávala jsem mnoho let, z větší části lahůdky a smíšené zboží, za kasou i za pultem, malá i velká prodejna.. a za ty roky bych protivné a nespokojené zákazníky mohla spočítat "na prstech jedné ruky". Ne protože by spousta lidí neměla špatnou náladu nebo nějaký problém, ale prostě protože je špatná nálada rychle přešla. Prací prodavačky totiž není jen slepě podávat zboží, markovat, ale také.. a to vlastně nejvíc... komunikovat se zákazníkem. To totiž dělá 80% veškerého prodeje a dobrého pocitu zákazníka.
Na závěr malá ukázka neprofesionálního chování u pokladny..naprosto běžná dnes a denně...
U pokladny se při manipulaci se zbožím něco třeba rozsype, poškodí.. pokladní to naúčtuje zákazníkovi a tečka, další.
Akce v různých obchodech - jiná cena... pokladní namarkuje zboží a to má jinou cenu než je uvedeno na regálu... zákazníkovi sdělí, že ona to takhle má podle kódu a nic s tím dělat nemůže, tečka a další.
V lahůdkách zákazník chce např. salám, podavačka prostě flákne na váhu nějaký kus a hotovo tečka, další.
Je toho mnoho, co se dá vytýkat a zcela oprávněně. Takže má rada je, pokud chcete dělat prodavačku, používejte vlastní mozek, komunikujte se zákazníkem jako vaším přítelem.. a nebudete mít prakticky důvod si na něco stěžovat.
Cituji Veselka10: Akce v různých obchodech - jiná cena... pokladní namarkuje zboží a to má jinou cenu než je uvedeno na regálu... zákazníkovi sdělí, že ona to takhle má podle kódu a nic s tím dělat nemůže, tečka a další
A co s tím teda za kasou prodavačka zmůže, když na oceňování zboží jsou tam jiní lidé a toto není v její kompetenci? Jediné co se dá dělat je stornovat položku.
Cituji Veselka10: V lahůdkách zákazník chce např. salám, podavačka prostě flákne na váhu nějaký kus a hotovo tečka, další.
Přesně,lahůdkové prodavačky jsem dost trénovala když jsem ještě nakupovala v Čechách,protože já jsem ten,kdo to zboží zaplatí,tak si ho taky vyberu a nezajímá mně,že ony musí prodat i zbytky!
Cituji PaniMedova: co s tím teda za kasou prodavačka zmůže, když na oceňování zboží jsou tam jiní lidé a toto není v její kompetenci? Jediné co se dá dělat je stornovat položku.
S úsměvem zavolat storno nebo odeslat zákazníka na informace,kde mu zjistí proč je cena jiná v regále a na kase.....mimochodem pokud je cena v ragále nižžší než projíždí kasou,tak má zákazník nárok na tu nižžší cenu i kdyby se oceňující personál jen spletl.
Cituji Laky: mimochodem pokud je cena v ragále nižžší než projíždí kasou
V drtivé většině případů si zákazník přečte jinou cenovku.
Cituji jeanynka: Neustále mě někdo buzeroval, že s pokladnou neumím (jak bych taky mohla, když mi nikdo nic nevysvětlil, neukázal a hned mě posadili rovnou za pokladnu),
Hele a co takhle úsměv a omluva ve smyslu.. nezlobte se, teprve se zaučuji, tak mi to bude chvilku dýl trvat. Víš, on nikdo a to myslím naprosto vážně, nebude vzteklý na to, že se to učíš, pokud budeš příjemná a to čekání mu "vykompenzuješ" milým chováním.
Já dělám už 4 rokem brigádu za pokladnou ve velkém hypermarketu a řeknu ti, že první 2 roky jsem tam chodila s takovým odporem, že se to ani popsat nedá. Jenže jsem byla ráda, že mám slespoň něco. Na tuto práci jsem si zvykla až loni. Na pokladně se naučíš pracovat razdva, ale tak nějak si zvyknout na lidi, že ti nadávají, pomalu se nestihneš ani napít, někdy i zajít si na wc je problém, protože jsou takové fronty, že prostě tu pokladnu jen tak opustit nemůžeš. A v neposlední řadě je to celkem těžká práce. On si každý myslí, že pokladní jen sedí a ,,pípá", ale už nevidí tu dřinu, těžké balíky, bolí záda a to i z toho sezení. Tato práce v žádném případě nemá takové ohodnocení, jak by si zasloužila. Jenže buďme rádi alespoň za nějakou práci.
Reaguji na Veselka10:
To je fakt, tvé rady si vezmu k srdci, i za lahůdkami mi několikrát poděkovali lidé za úsměv. Nebo s ena mě nasmívali sami.
Cituji Whatitis: On si každý myslí, že pokladní jen sedí a ,,pípá", ale už nevidí tu dřinu, těžké balíky, bolí záda a to i z toho sezení.
Přesně tak. Plus si pamatovat, jaké stravenky, kupony, darkoé poukazy se mohou akceptovat a které ne. Dávat si pozor na peníze, aby vám někdo nedal falešné atd atd ...
Reaguji na Whatitis:
to je pravda, ale já jsme po operací kolen a tak si musím hledat "sedavou" brigádu Právě mám strach z těch lidí, ale když budu milá a to umím A předstírat úsměv, ikdyž mi bude spíš do pláče tak to dám..
Ahooj, já přes rok dělám na pokladně, působím mile tkž jsem protivných lidí potkala velice málo ale přijde mi to jako v klidečku práce, mám 73kč/hod což je super, za min bych to asi nedělala, přijde mi to vubec jako podřadná práce :/
Co mi vadilo: bolest zad/krku, bezdomovci, neuvěřitelně špinavé ruce, sledování kamer (zavolali mi, že jsem paní započítala 1 bulku místo 3 nebo, že ta čínanka má v košíku jeste maso :X), nechtělo se mi stále dívat do košíků a pak když jsem zadala špatný kód a musela volat vedouci na storno a lidi měli protivné výrazy, že musí 2 min čekat. Nejvíc mi vadilo hledat kody na pečivo a zeleninu, dost to brdzí, jinak v pohod2, i dýška mívám
Když bylo moc lidí, dost to ubíhalo.
A hmotnou zodpovednost nemam, jsem student a je to brigada.
Cituji PaniMedova: A co s tím teda za kasou prodavačka zmůže
1 - být milá (ne blahosklonná) to platí obecně
2 - zákazníkovi se omluvit
3 - ihned zavolat vedoucího či jeho zástupce, případně osobu pověřenou taková pochybení obchodu řešit.... a to protože v případě nesprávného ocenění zboží, je to právě on/ona, který má se zákazníkem tuto situaci řešit.
Takto se totiž pokladní snaží zákazníkovi pomoci.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.