arrow
profile_image
daty
od 15. 2. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji lauritkalo: přes internet proběhla jen rezervace

Notebook sis našla na netu, měla sis přečíst podmínky. Oni to mají na stránkách jasně napsané. Informace o záruce máš na záručním listě, takže jaké o tom, že tě obchodník o ničem neinformoval. Když si notebook kupovala, tak jsi ho viděla, takže ti odpadá i vrácení bez udání důvodu, koupí si souhlasila jak s obchodními podmínkami (btw. oni nejsou blbý, maj je většinou i na prodejně, jenže lidi jsou suveréni, nic nečtou a pak se diví) a i se stavem zboží (nikdo tě nenutil to koupit, španělský klávesnice nemůže být skrytou vadou, protože je vidět, takže o reklamaci není žádná).
Na dokladě o zaplacení nemusí být údaje jako ve smlouvě, viděli jste někdy popis zboží na účtence? Já ne.

Být tebou, tak tam osobně zajdu. Ale ne arogantně, je to tvoje chyba a tak se k tomu máš postavit. Můžeš je požádat o přelepky (a kouknout, jestli by ta klávesnice s nimi pro tebe byla přijatelná), případně jestli by ti nedali jiný notebook třeba s anglickou klávesnicí (tam je všechno kromě diakritiky stejně) nebo jestli by nešlo obchod zrušit a vrátit zboží v původním stavu - ale o to by si je měla poprosit. Z tvých příspěvků cítím hodně arogantní přístup a s tím ničeho nedosáhneš, protože nikdo z firmy gigacomputers nemá za tebe a tvoje jednání (hrhr nakoupit, smlouvy, obchodní podmínky nečíst - no všechno špatně) odpovědnost.

daty

Ne Daty, nejsem arogantní, ani jsem nebyla při reklamaci, jsem jen nazlobená, že to dopadlo, jak to dopadlo. Měla jsem kupovat v ověřeném a vyzkoušeném TS Bohemia.

Byla jsem dnes přímo v pobočce sdružení ochrany spotřebitelů a na všechno se vyptala s tím že jsem nic nezatajila.
Podle paní právničky jsem v právu - ukazovala jsem jí i celé obchodní podmínky - došly jsme k tomu, že jsem v právu - minimálně v bodech že nebyl dodán český návod a nebyla jsem upozorněna na cizí klávesnici (tady 14denní lhůta vrácení zboží při prodeji přes internet odpadá, protože byl na mou žádost upravován - změněn OS).
Co se týká obchodních podmínek této firmy - bylo mi jasně sděleno že některé body jsou v rozporu se občanským zákoníkem a že španělská klávesnice na dokladu být měla.
Pan prodejce samozřejmě nebyl příliš nakloněn (nervy z toho má celá rodina), navrhovala jsem v rámci oboustranné spokojenosti výměnu za českou klávesnici a dodání návodu, a nejspíš nás čekají problémy, ne-li soudní tahanice.
Předvedení notebooku proběhlo velmi nedbale a rychle, na což mám i svědka, takže tam rozpor vznikl.
Uvidíme jak dopadne vyjádření k reklamaci, buďto pochodím nebo ne - nejhorší je, že za tři týdny odlétám a nejspíš bez spojení, takže ten notebook mi bude po návratu k ničemu ..

arrow
profile_image
daty
od 15. 2. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

lauritkalo
Jenže, že to dopadlo jak to dopadlo je i tvoje věc. Notebook sis měla prohlédnout, předven ti byl, prostě sis ho měla prohlédnout, poptat se když si něčemu nerozuměla. Pravda je s tím návodem, ale mě na to upozorňovali (ostatně návod k notebooku, to je trochu úchylný) a že jestli ho mermomocí chci, tak mi ho dodaj. V reklamaci ti ho taky dodají.

Myslím, že tu zbytečně haníš firmu, která má spokojené zákazníky (viz další příspěvky v diskuzi, moje vlastní zkušenost) a to jen kvůli tvojí nepozornosti.

arrow
profile_image
RomanKaS
od 4. 11. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Cituji daty: (ostatně návod k notebooku, to je trochu úchylný)

To je vtip? Nebo má prodejce předpokládat, že si u něj počítač koupí jen ten, komu jich rukama prošly v životě mraky?

Cituji daty: Myslím, že tu zbytečně haníš firmu, která má spokojené zákazníky

Evidentně VŠICHNI zákazníci spokojení nejsou, firma se také nemá čím chlubit (viz. potvrzené rozpory s o.z. v jejich podmínkách) a o jednání firmy z hlediska péče o zákazníky snad radši ani nemluvit.
A dál bych tě ráda upozornila, že (jednoduše řečeno) účtenka je doklad o uzavření kupní smlouvy a jako taková musí obsahovat podstatné označení předmětu koupě, což rozhodně JE španělská klávesnice v případě notebooku. Protože se firma nebude "zdržovat" uzavíráním faktických kupních smluv s každým zákazníkem, odkazuje se na své obchodní podmínky /jako podmínky kupní smlouvy/ a v dokladu označí pouze prodávajícího (firmu) a předmět smlouvy /notebook/. To, že jsou obchodní podmínky, na něž se prodejce odkazuje (a kde?) v rozporu s obchodním (potažmo občanským) zákoníkem, znamená, že i podmínky uzavřené smlouvy jsou ve stejném rozporu.
Za další - jako kupující mám nárok na kvalitní /bez-vadné/ zboží a nejsem povinna být obeznámena s tím, kolik přesně součástek, nebo programů musí notebook mít, aby byl v takovém stavu. Takže je naprosto jedno, jestli si ho budu prohlížet dvě hodiny, nebo pět minut. Chtěla bych tě vidět, kdyby sis kupovala třeba "českou" Octavii od českého prodejce a potom zjistila, že má nestandarní součásti motoru, které při výměně přijdou několikanásobně dráž a nejsou ani běžně k sehnání. On by tě na to neupozornil, nikde bys to napsané neměla a pak by ti řekl "No jo, ale vždyť vy jste do toho motoru čuměla jak blbka, prohlédla jste si ho - a nic neřekla!" (no, to bych ti nejspíš řekla já)

arrow
profile_image
lulamae mojeid
od 23. 10. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

moderátorka

Cituji lauritkalo: nejspíš nás čekají problémy, ne-li soudní tahanice.
Předvedení notebooku proběhlo velmi nedbale a rychle, na což mám i svědka, takže tam rozpor vznikl.

Kks, soudní tahanice kvůli španělské verzii tlačítek na notebooku. Že já jim ve škole nevěřila, když nám říkali, že lidi jsou schopní soudit se pomaly kvůli jakýkoliv.... i když se dá uzavřít kompromis. Tohle je snad vtip, ne?

Opakuji, jsi svéprávný spotřebitel, nikdo te nenutil ten ntb kupovat, když bylo, dle tvých slov a slov tvého svědka, předvedení nedbalé a nedostatečné.

Cituji RomanKaS: firma se také nemá čím chlubit (viz. potvrzené rozpory s o.z. v jejich podmínkách)

Slečna nenapsala jaké konkrétně a v čem. Takže tohle je pouze tlachání do lufu.

Cituji RomanKaS: účtenka je doklad o uzavření kupní smlouvy a jako taková musí obsahovat podstatné označení předmětu koupě,

Někdy se podívej na účtenky od zboží, když nakupuješ. Třeba elektorniku. Je tym typové označení zboží od výrobcu. To, pro jaký trh byl výrobek určen tam nikde psáno není. Taky tam není rozpis špecifikace elektronického zboží.

Promiň, ale přijde mi to, jako kdyby si slečna koupí elektroniku v usa, kde maji jiné adaptéry, přijde domů a zjistí, že jí to nepasuje do českých zásuvek. Tak místo toho,a by koupila adekvátní adaptér, bude prskat a požadovat výměnu za "správní".
Španělská písmena -> české přelepky = problem solved.
Proč tohle chce pohnat před soud?

Daty - já jejich firmu nehaním a jestli jsi četla mé příspěvky pořádně, tak jsem uznala, že je to i má chyba a s tou špaňělskou klávesnicí má pravdu RomankaS - ostatně to mi řekli na na ochraně spotřebitelů, takže se přestaňme dohadovat o jedné a té samé věci.

lulamae - o soudu se mluvilo a jako o poslední alternativě (nikdo se tomu nechce vyhnout víc než já), a navíc lidi se soudí o pár korun, pokud ví že jsou v právu, tak nevím proč tě tak udivuje, nevzdat se práva když jde o výrobek za 7 tisíc, to už není malá částka.
Pravděpodobně to ale dopadne tak, že reklamaci uznají jen viz bod návod a notebook si nechám vyměnit za anglický - a to z důvodů časových, protože brzo odlétám na dost dlouhou dobu a z toho důvodu jsem si jej kupovala - zůstat doma tak se s nima klidně i soudím, ale nemám na to čas.
A jak jsi psala s tou účtenkou - ano obvykle to nemáš rozepsané ale to se týká výrobků českých (nebo výhradně dodávaných na český trh) - ne v téhle situaci, takže to nelze srovnat.

Můžu vědět, v čem je španělská klávesnice jiná než anglická? Taky myslím, že by to vyřešily ty přelepky....

Zákony nezákony, OZ dnes porušuje kdejaký obchodník a člověk musí být obezřetný. 90% problémů vzniká tím, že lidi neumijou číst, když si kupují takto dražší věc. Sama jsem studentka a chápu, že je to pro tebe nemalá investice....

Ale snad když si kupuju noťas, pročtu si snad pořádně podmínky, recenze na netu, jak to u nich chodí s reklamacema, navíc je dost známé, že spousta firem nyní obchoduje se zbožím neurčeným pro český trh....
A tuplem mě nejde do hlavy, jak je možné si nevšimnout při prohlížení, že chybí na klávesnici namalovaná česká diakritika....Podivuju se nad tím proto, že jsem si sama nedávno kupovala ntb a vše pečlivě pročítala, než jsem ze svého studentského konta urvala částku.....
To už bychom se s nadsázkou za chvíli opravdu dostali k té kočce v mikrovlnce.....
Je pravda, že prodejce tě na to upozornit mohl, ale taky nemusel.....moje rada pro příště až budeš zakupovat elektroniku, poraď se raději a jdi s někým, kdo tomu rozumí

SOuhlasím s daty a Illchazz

arrow
Neprodává v Bazaru

moderátorka

RomanKaS
Tak já nevím, k mému notebooku byl dodán návod, kde se dočteš, jak ho zapojit do zásuvky a jak ho pustit Na užíváni ntb spíš člověk potřebuje příručku k OS a ne k NTB

arrow
profile_image
RomanKaS
od 4. 11. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

bakalářka
tak to máš pravdu, ale můj návod na netbook obsahuje i návod na OS. Krom toho ale i všechna tlačítka (od F1 po F12) a rychlé volby, uživatelská tlačítka a jejich nastavení... je toho docela dost

arrow
profile_image
daty
od 15. 2. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

RomanKaS
slečna psala, že os byl na objednávku, tzn. opravdu by dostala návod jak dát šňůru do zásuvky, popis usb a konec - jestli na tohle někdo potřebuje návod, tak nechápu že si k nákupu vzal někoho zainteresovanějšího. Navíc, oni jsou schopní ho dodat, k některým jsem si ho vyžádala a bez problémů obdržela - český.

Cituji lauritkalo: tou špaňělskou klávesnicí má pravdu RomankaS - ostatně to mi řekli na na ochraně spotřebitelů

Ono na ochraně spotřebitelů se taky občas mýlí - vlastní zkušenost, kdy mi odkejvali, že mám pravdu...a právník (opravdu dobrý) řekl, že to není v zákoně o co opřít, tak aby byla aspoň 50% šance na úspěch. Zákon navíc hovoří o českém návodu, klávesnice není návod. Já mám na televizi on/off, stand-by, program, search, rgb - koupená v čechách, s českým návodem...a nic nelegálního na ní není...popisky tlačítek i kdyby byli v čínštině jsou irelavantní. Navíc např. cizojazyčné popisky na zboží se řeší přelepením českým popiskem - dle zákona.

Cituji RomanKaS: To je vtip? Nebo má prodejce předpokládat, že si u něj počítač koupí jen ten, komu jich rukama prošly v životě mraky?

Víš tahle firma narozdíl od jinejch tohohle typu funguje na trhu už několik let. Já znám několik spokojených zákazníků, několik dalších se jí objevilo i v diskuzi. Objevil se tu jeden nespokojený zákazník, navíc je to částečně i chyba, že si nb prostě neprohlídla. Takže myslím, že to je irelevantní. Já za sebe můžu říct, že veškerý přístup od nich byl perfektní, servis taktéž, jednání vstřícnější, než kde jinde. A za tím si stojím.

Ok, holky, s prodejcem jsem domluvená na výměně s anglickou klávesnicí, tak doufám, že tentokrát to už dobře dopadne. Bohužel mi posunuly let na dřívější datum a tím pádem, pokud jsem chtěla mít spojení domů, jsem od reklamace ustoupila, jinak bych to asi řešila dál, ale i tak, jsem ráda že mi vyšli vstříc a mám z toho poučení do budoucna. díky všem za účast

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy otevřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené