Cituji lucisek1111: proč zrovna sekretářka s minimálním platem musí mít na starost tak složitý věci
Naše sekretářky musí umět vyřídit telefonát, postarat se o cizince u nás v kanceláři, doprovodit ho případně dle potřeby na úřad, atd. Tj. běžná konverzace + sem tam nějaké odborné slovíčko.
Účetní v mezinárodní společnosti hodně často dělají reportingy v cizím jazyce, protože to jde do ciziny - tzn. je potřeba umět terminologii - a nezlob se na mne, zase tak moc jí není.
Cituji lucisek1111: Kdyby mě na to místo vzali, já bych se to doučila, jen bych potřebovala vědět co přesně
Na to nikdo v dnešní době není zvědavý, než ty se to doučíš, tak tu práci bude dělat kdo?? Opravdu nerozumím tomu, proč neposlechneš dobře míněné a dobré rady Aysel.
Pokud někde na místo asitentky požadují jazyk, tak vědí, proč to dělají, na co to potřebují a alibismus, že se to potom doučíš, je nesmysl, buď jazyk umíš (komunikativně) a máš prvotně vyhráno, když jsi schopná na pohovoru říct o sobě, popř. o své praci v daném jazyce. Pravidla korespondence v cizím jazyce samozřejmě naučit jdou, dají se pilovat, ale není nad praxi... Obecně si myslím, že jazyky jsou pro asistenkty velmi důležité, mluvím z vlastní zkušenosti... Asistentky jsou vlastně takové holky pro všechno (v tom nejlepším slova smyslu) a jejich jakoby jediná kvalifikace jsou právě ty jazyky... Vedoucí má odborné znalosti, které asistentka nemá, ale vedoucí asistentku potřebuje, aby mu to vykomunikovala v daném jazyce...
Mado
musím s tebou souhlasit, setkala jsem se na pohovorech s tím, že chtějí jazyk, testy jsem prošla, i když pak jsem ten jazyk používala minimálně, protože těch případů překladů tam bylo spíš jen na záskok za kolegyni, která jenom ty překlady - tedy písemnou korespondenci provozovala, telefonicky jsem si to řešila sama
spíš je to o tom, jestli chci nebo nechci cizím jazykem komunikovat, mám NJ, AJ, RU, a stále si kupuji knihy - tedy odborné, konverzace, komunikace, obchodní a tak
důležité jsou základy, gramatika, vědět, jak postavit větu, jaké fráze se užívají, a slovíčka se stále doučovat
takže, pokud bych měla do své práce přijmout někoho, kdo špačkuje na to, proč jazyk, ať to dělá vedoucí - asi bych ho nechtěla, raději vezmu někoho, kdo má zájem a chce jazyk používat a rozšiřovat si svojí slovní základnu
lucisek1111
Já za tu dobu, co čtu tvé příspěvky stále nechápu, co pořád řešíš. Jsi dva roky nezaměstnaná, sedíš doma a hledáš co nejjednodušší práci v kanclu, jenže nejsi ochotná hnout prstem a udělat pro to něco. Moc dobře víš, že jazyky jsou důležité a nechápu, proč dávno nenavštěvuješ jazykovku, mohla jsi za ty dva roky umět perfektně alespoň jeden jazyk.
Cituji matadi: takže, pokud bych měla do své práce přijmout někoho, kdo špačkuje na to, proč jazyk, ať to dělá vedoucí - asi bych ho nechtěla, raději vezmu někoho, kdo má zájem a chce jazyk používat a rozšiřovat si svojí slovní základnu
přesně tak...
Jinak já teda dělala na místech, kde jseme jazyk nepotřebovala, ale měla jsem štěstí, no...OBI a firmy které nejsou ryze české, jazyk požadují, i když ho třeba nepoužiješ, ale prostě je to tak, s tím se musí člověk smířit.
Cituji lucisek1111: Ještě co mě tak zaráží, když teda ta sekretářka má na starost ty objednávky, tak to by přece musela znát všechno zboží v němčině (když vezmu to obi,tak je docela nepředstavitelné)
Samozřejmě, že v takových velkých obchodech objednávají zboží vedoucí jednotlivých úseků, ne asistentka.
Cituji lucisek1111: tak já nevim jak to ti lidi dělají, že všechno umí
nesedí u omlazení a učí se!
Holky a co kromě jazyků musí asistentka ještě znát? Já studuju Aj a Nj na peďáku a učit bych chtěla spíš soukromě jako vedlejšák, základka by mě odrovnala
Pokud bych chtěla dělat asistentku, musím mít i nějaké ekonomické vzdělání? Stačí případně nějaký kurz? Na střední jsem chodila na gympl Mám zkušenosti jen z brigád - administrativa. Máte s tím zkušenost?
Omlouvám se, že trochu odbočuju od tématu...
záleží jak u koho, organizační schopnosti, flexibilita, umět telefonovat, mailovat, word, exel, není špatné znát nějaký prezentační program - power point, publischer, základy účetnictví, orientace v zákonech, jazyky, vypadat dobře, reprezentovat, uvařit dobrou kávu, umět jí naservírovat, umět komunikovat s klientem než přijde šéf, když se třeba zdrží, mít tak nějak o všem přehled
ber to tak, že jsi šéfova pravá ruka, rozhodně by něměla dělat nějaké závěry, které jí nepřísluší, neměla by komentovat rozhodnutí, které šéf udělá - pokud se jí výslovně nezeptá a nebo nejsou pracovně tak deleko, že ho její názor zajímá
a pak, pokud nesouhlasí s jeho postoji, nesednou si jako lidi, pak by se měla poohlédnout někde jinde
šéf může být i žena, i když používám spíš zájmena pro muže
ale ještě jednou píšu, záleží jak pro koho a jak u koho - jiné je to v koncernu, jiné u soukromníka
Tak já zase přidám moji zkušenost. Já pracuji jako obchodní referentka na obchodním úseku a i když nemám na starosti export, angličtinu v základní verzi potřebuji. Občas zavolá někdo ze zahraničí a taky musím umět odpovědět na mail v angličtině. Naše sekretářka potřebuje umět anglicky a základy němčiny. Spojuje hovory pro ředitele a taky je důležitá komunikace s návštěvami.
A naše účetní cizí jazyky nepotřebují vůbec.
matadi
marcelina24
Děkuju Mně jde hlavně o to účetnictví a ekonomii, jinak bych to snad zvládla. Po Vánocích už mám volno a budu se připravovat na státnice, tak jestli by se vyplatilo investovat do nějakýho kurzu.
Uvažuju do budoucna vystudovat ještě jednu školu (ekonomické zaměřění) dálkově, aspoň bakaláře, při zaměstnání, ale spíš to nabízí jen soukromé VŠ a to teď nepřichází v úvahu, na to si budu muset nejdřív vydělat
Mado
Přesně tak. Nedokážu si představit ten trapas kdyby mi hodil šéf na krk nějakého cizince ať ho provedu po firmě a já jsem neuměla ani přeložit do AJ názvy našich výrobků a pod..
Kattia
U účetnictví ti budou stačit základní výrazy, abys věděla co je to Invoice a Packing list, abys nesplantala fakturu s dodákem!
lucisek111
A co ti přijde tak složitý? Co by podle tebe tedy měla mít sekretářka na starosti?
Já i když pro naši firmu přijímám recepční, tak požaduji komunikativní angličtinu, protože bych si opravdu nelajsla, aby přijelo vedení či zahraniční návštěva a recepční jim ani neuměla vysvětlit cestu či použití vstupních čipů.
A hlavně v různých firmách mají asistentky jiné kompetence. Někde se opravdu jedná jen o dívku, která vaří kávu a vítá návštěvy. Jinde jde o pravou ruku manažera / ředitele, kde je třeba se neustále vzdělávat, znát etiketu, mít dokonalý přehled o daném trhu a plno dalších věcí. Opravdu to není jen o tom někde sedět a lakovat si nehty.
Ale k těm jazykům, je třeba se stále vzdělávat, pokud jsou tvá slabina, jdi do nějakého kurzu, snaž se co nejvíce mluvit, překonat tu bariéru strachu a studu, že něco řekneš špatně. Vždycky je na pohovoru dobré říct aspoň něco, i když jsou to třeba jen jednoduché věty, než mlčet. A upřímně, pokud by jsi kě mně na pohovor přišla s tímto přístupem, práci bych ti zcela určitě nedala.
Cituji Kattia: Holky a co kromě jazyků musí asistentka ještě znát?
Jak kde.. u nás třeba musí umět vystavit fakturu, odkontrolovat příchozí faktury, vedení našich evidencí (ale do toho se zapracovávaly), práce na PC: Word, Excel, Outlook (jinde Lotus třeba), Explorer, případně účetní nebo jiný firemní software. Opravdu hodně záleží o jaký typ asistenské pozice se jedná.
Cituji Chimera: A upřímně, pokud by jsi kě mně na pohovor přišla s tímto přístupem, práci bych ti zcela určitě nedala.
S jednou takovou slečnou jsem se na pohovoru setkala.
Cituji jataky: S jednou takovou slečnou jsem se na pohovoru setkala.
A předpokládám, že ptát se tě, jestli jsi jí tu práci dala je asi maličko zbytečné,co?
Cituji matadi: takže, pokud bych měla do své práce přijmout někoho, kdo špačkuje na to, proč jazyk, ať to dělá vedoucí - asi bych ho nechtěla, raději vezmu někoho, kdo má zájem a chce jazyk používat a rozšiřovat si svojí slovní základnu
Přesně tak, rozvíjet se mohu vždycky, ale pokud s tím mám od začátku problém, proč to jako mám umět, tak bych takového člověka nepřijala, to není žádoucí...
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.