Ahoj, mám takový dotaz.
Koupila jsem v kamenném obchodě Elektro Spáčil mobilní telefon. Měl to být dárek, ale bohužel nevhodný. A tak chci vědět, zda-li mám právo zboží vrátit?! Telefon byl jen zapnut, odzkoušen a opět vypnut. Jinak jsem platila 1000 kč poukazkou Sodexo a 2000 kč normálně. Myslíte, že mi vrátí ty 3000kč a uznají vrácení zboží?
Cituji lady.b: Koupila jsem v kamenném obchodě..... A tak chci vědět, zda-li mám právo zboží vrátit?!
Ne.
Žádné takové právo nemáš.
Je pouze na dobré vůli prodejce, zdali toto umožňuje. Mrkni na bloček, nebo si tam zajdi/zavolej a zeptej se.
To je trochu divné ne? Vždyť bych měla mít právo zboží vrátit?! Přece i v třeba v Lidlu, když si koupím třeba triko a nebude mi sedět, mám právo ho reklamovat ne? To stejné by mělo platit i o telefonech. Navíc, co s tím teď mám dělat? Peníze svým způsobem jsou v háji a na co telefon, když ho nebude nikdo používat?
Cituji lady.b: To je trochu divné ne? Vždyť bych měla mít právo zboží vrátit?!
Takový právo nemáš. Je to jen na dobré vůli prodejce, že zboží bere zpět. Dneska už je to celkem norma, ale je to skutečně jen dobrá vůle obchodů v rámci marketingu.
Ale za pokus nic nedáš, no. Příště prostě nakupuj na internetu, tam ta lhůta je ze zákona.
A pokud ti telefon nevezmou zpět, což si myslím je pravděpodobné, tak jedině zkusit prodat.
přes internet nemohu použít to Sodexo. Tak to je docela v háji. Já myslela, že teda zboží, když si ho koupím mám právo ho vrátit.. No co už.. Zkusím závolat a zjistit.
Vrátit zboží lze ze zákona jen přes eshop.V prodejnách záleží na dobré vůli.Co bude dělat obchodník s rozbaleným telefonem?
Cituji lady.b: Vždyť bych měla mít právo zboží vrátit?! Přece i v třeba v Lidlu, když si koupím třeba triko a nebude mi sedět, mám právo ho reklamovat ne?
Pleteš si reklamaci = zboží má vadu, s dobrou vůlí prodejce vzít bezvadné zboží zpět proto, že jsi ho třeba špatně vybrala, na to v kamenné prodejně právo nemáš, tam sis ho měla možnost vyzkoušet
Cituji lady.b: To je trochu divné ne? Vždyť bych měla mít právo zboží vrátit?! Přece i v třeba v Lidlu, když si koupím třeba triko a nebude mi sedět, mám právo ho reklamovat ne?
Proč?
Triko si máš možnost vyzkoušet. telefon také.
Obchod není půjčovna.
Eshopy tu možnost mají (14 dnů od převzetí zboží), jelikož kupuješ zboží "na dálku" a ta možnost ozkoušení zde není.
Jestliže nějakyý kamenný obchod akceptuje výměnu (typicky stejně ale nerozbalený produkt, neozkoušený, v původním obalu etc.) - je to pouze odbrá vůle obchodníka.
Reaguji na Kikulina:
bohužel, zboží mi k vyzkoušení nedali a jak jsem psala, byl to dárek a nemohla jsem tušit, že nebude pasovat
Reaguji na Tiakia:
vždyť to je na stejno, jestli bych si ho koupila přes E-Shop rozbalila a vrátila nebo v kamenném obchodě a rozbalila a vrátila.
Navíc, rozbalený ani není. Dali mi ho aniž by byl zatavený ve folii takže bych jim ho dala tak jak jsem ho dostala...
Cituji lady.b: vždyť to je na stejno, jestli bych si ho koupila přes E-Shop rozbalila a vrátila nebo v kamenném obchodě a rozbalila a vrátila.
Není eshop prodává rozbalené zboží se slevou.
Cituji lady.b: Navíc, rozbalený ani není. Dali mi ho aniž by byl zatavený ve folii takže bych jim ho dala tak jak jsem ho dostala...
Obchod není půjčovna a je to dobře,protože pak by si normální zákazník neměl šanci koupit nikdy nic nového,kdyby každý si doma jen vyzkoušel a řekl dík nechci.Ze zákona na to nárok nemáš a obchodník ti peníze za vyzkoušené zboží nemusí vracet a asi ani nevrátí.
No nevím, jak si to představuješ. Obchodník ani nemůže poznat, jestli jsi telefon opravdu jen zapla a vypla a dala do krabice, nebo ho týden používala (týdenní opatrné používání opravdu nikdo nepozná) a to by tam takhle mohl chodit každý a občas si něco pořídit, pak to vrátit a pořídit si něco dalšího ze stejných peněz...
A nelíbilo by se mi, kdybych koupila telefon, co někdo přede mnou používal (a nebyla jsem na to upozorněna). Ty jsi ho vybalila a použila, není nový. Prodej ho. Sice to bude se ztrátou, ale co jinýho s ním...
Reaguji na scherbatsky:
Jak pozná , že není používaný? Protože je datum kdy byl koupen a v nastavení telefonu se dá dohledat, jak dlouho byl používán ...
Reaguji na Tiakia:
Já si nic nepůjčuji. Zaplatila jsem za to a bohužel, prostě to byla nevhodná koupě.
Ale vidím, že nemá šanci něvo zkoušet...Já prostě chtěla vědět, zda-li s tím má někdo zkušenosti a jestli mu vrácení zboží uznali.. nic víc.
Cituji lady.b: Ale vidím, že nemá šanci něvo zkoušet...Já prostě chtěla vědět, zda-li s tím má někdo zkušenosti a jestli mu vrácení zboží uznali.. nic víc.
Tak naposled.
Obchodník, při prodeji v kamenném obchodě, není povinen nic uznávat.
Jestli to někdo dělá, je to pouze dobrá vůle.
Už to, že by u prodejce dohledávali v nastavení telefonu, jak dlouho byl používán z něho dělá okamžitě použité zboží....
Ano, riziko, že dárek nebude vhodný, je tady vždy,
Když si koupím malé boty, a zjistím to při obutí doma, v bytě, taky mi je nevemou zpátky.
Cituji lulamae: Když si koupím malé boty, a zjistím to při obutí doma, v bytě, taky mi je nevemou zpátky.
Přesně tak. Teta si takhle koupila kožené boty za 2 500, v obchodě byly v pořádku, ale až když v nich vyrazila do práce, zjistila, že v nich udělá prakticky pár kroků a bolí jí nohy tak moc, že boty zkrátka nemůže nosit. Bohužel
S tvým telefonem je to to samé. Zkus to osobně v obchodě, třeba ti ho vezmou, ale nárok na to není.
Cituji lulamae: Když si koupím malé boty, a zjistím to při obutí doma, v bytě, taky mi je nevemou zpátky.
U dobrých obchodů se to dá. Vracela jsem kabát Burberry, doma se mi přestala líbit barva.
Zeptej se Spáčila a máš to.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.