Nemyslím, že slečna je podnikatelka, která má obrat takový, aby musela platit daně... Prodává na internetovým bazaru, jako většina tady. No a co, že má nové věci v nabídce...to má znamenat, že podniká? Taky prodávám nové věci s visačkami prostě proto, že to byla unáhlená koupě, nakonec mi věc nesedí apod. Opravdu si nemyslím, že by měla vracet peníze. Zboží popsala a pokud to nakonec kupující nesedí, může věc prodat dál ona. Je to holt riziko bazarového prodeje.
Cituji Zirafka82: Mám takový pocit, že do 14 dní je možno odstoupit od smlouvy bez udání důvodu a týká se to hlavně internetového prodeje.
Cituji Zirafka82: Protože pokud bych měla být upřimná...v případě, že by se někdo cukal mně peníze vrátit... taky bych se okamžitě obrátila na příslušné instituce.
Máš špatný pocit, protože tohle se týká e-shopu, ne bazarového prodeje, kde prodává fyzická osoba své zboží.
Reaguji na Siiri: Jojo hodně, ale vždycky se najde někdo jako ty Děkuji Katule a Mrs. Stylish za zastání
Cituji Minnies: nových věcí, clipy neprodáváš poprvé, je to soustavná činnost. Velké problémy z toho můžeš mít. Jinak i pro prodej na internetu platí jisté zákony a kupující v právu je. Zboží je nové, nerozbalené tudíž má právo na reklamování, tedy vrácení v tomto případě protože jí vlasy nesedí. Lhůtu taktéž dodržuje. Nevidím jediný důvod proč bys jí peníze nemohla vrátit!
Nemáš pravdu, slečna prodává na bazaru, fyzická osoba fyzické osobě. Nevím, jak je to podle nového občana, ale podle starého OZ se jednalo o smlouvu kupní, nikoliv o smlouvu kupní spotřebitelskou ( tu uzavírá spotřebitel - fyzická osoba s dodavatelem - podnikatelem) Odstoupení do 14 dnů od koupě rovněž platilo a myslím, že stále platí pouze u spotřebitelských smluv. Kupující tady na bazaru tedy nemá - jak ty říkáš nárok - na vrácení zboží.
Pochopila bych možná ještě to, kdyby kupující zjistila nějakou vadu zboží, když by rozbalila doma balíček - to bych zboží přijala zpět a vrátila peníze, ale důvod, že se jí zboží nelíbí...tak to bohužel.
Vracet peníze jí nemusí, pokud nechce. A slečna nechce... Odeslala jí zboží, kupujícímu zboží nevyhovuje , protože přes monitor se špatně odhadne barva a kvalita. Kupující slušně požádala o navrácení peněz ( nepoškozené zboží). Já osobně bych v tomto případě vzala zpět zboží a vrátila peníze ( nic mi to neudělá a o nic nepřijdu, zboží můžu prodat znovu). Vzhledem k tomu, že prodávající nemá ŽL, tak se k tomu může postavit, jak se jí zamane...Tady jde spíše o lidský přístup.....
Cituji: Podle vyjádření Živnostenského úřadu se při prodeji přes aukční servery o živnost jedná. Jde o předmět podnikání „Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona“, s oborem činnosti č. 48 – velkoobchod a maloobchod, č. 49 – zastavárenská činnost a maloobchod s použitým zbožím
Pokud je příjem vyšší než 15tis. (nejedná se o zisk, ale příjem za prodané zboží), musí se podat daňové přiznání (i když se daň platit nebude)
Takže by slečna-paní opravdu opatrná měla být
Cituji ilka1: Podle vyjádření Živnostenského úřadu se při prodeji přes aukční servery o živnost jedná. Jde o předmět podnikání „Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona“, s oborem činnosti č. 48 – velkoobchod a maloobchod, č. 49 – zastavárenská činnost a maloobchod s použitým zbožím
Pokud je příjem vyšší než 15tis. (nejedná se o zisk, ale příjem za prodané zboží), musí se podat daňové přiznání (i když se daň platit nebude)
Takže by slečna-paní opravdu opatrná měla být
Přesně tak
Cituji z ust. § 420 zák. č. 89/2012 Sb. (nový občanský zákoník)
(definice podnikatele): Kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku, je považován se zřetelem k této činnosti za podnikatele.
§ 419 (definice spotřebitele): Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
A teď dále:
§ 1810: Ustanovení tohoto dílu (viz dále) se použijí na smlouvy, které se spotřebitelem uzavírá podnikatel a na závazky z nich vzniklé.
§ 1829: Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta podle věty první běží, jde-li o kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží.
§ 1832: Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Tj. k tomu, aby byl někdo ve smyslu občanského zákoníku "podnikatelem" není třeba mít živnostenské oprávnění, ani dosahovat určitého obratu apod., ale z hlediska postavení (prodávajícího) jako podnikatele rozhoduje to, jak se daná osoba fakticky chová, viz znaky definice podnikatele uvedené výše - záměr (snaha o dosahování zisku, nikoli nutně jeho skutečné dosažení), soustavnost (jistá pravidelnost, tj. i přivýdělek nikoli nutně obdoba "HPP") atd.. Nemělo by totiž logiku, aby zákon chránil spotřebitele jako slabší smluvní stranu před "oficiálním" podnikatelem, zatímco před těmi nepřiznanými ano.
V daném případě nebudu tvrdit, zda slečna tazatelka je podnikatelem, to ať si posoudí sama, včetně případných důsledků z toho plynoucích (nejen) pro dotazovaný případ. Je ovšem mylné si myslet, že když soustavně něco prodávám (byť i použité zboží - vždyť jsou i oficiální e-shopy - bazary, že), tak určitě nejsem podnikatel, pokud k tomu nemám oprávnění či nedosahuji určitého zisku.
Reaguji na Xx.Gold.Fashion.xX:
no koukám, že se tady do tebe pořádně obouvají kočeny jedny..nic si z toho nedělej..již jsem tady psala svůj názor a ten jsem nezměnila..nevrátit, ať si to prodá a příště bude více opatrnější než si něco koupí znovu na netu..já objednávám třeba z anglie, a ne vždy mi sedí velikost, tak to prostě prodám dál..o nic nejde!! nevím co se tady pořád dokola řeší..
Drž se a nenech se zbytečně zdeptat
Reaguji na Fragma10: Víš, ono je něco jiného kupovat přes e-shop v Anglii a u nás...Do Anglie nic zpět asi vracet nebudeš, je to finančně náročnější...Je to na jejím rozhodnutí, jestli peníze vrátí, nebo ne...jak jsem psala, je to o přístupu..já bych vrátila, nic by mě to neudělalo...
Takže včera jsem psala moderátorům, poslala jsem jim konverzaci, fotky, odkaz na inzerát a odpověď - "To, že si kupující špatně vybrala odstín, není chyba prodávajícího. Zboží dorazilo v pořádku a bez poškození, není tedy důvod k vrácení peněz."
Se slečnou jsme se dohodly, že vlasy normálně prodá dál. Nakonec uznala, že by nebylo fér, kdybych o ty peníze přišla, když za to vlastně nemůžu.
Teď jen čekat až zaklepe kontrola.....
Reaguji na Fragma10: Díky za podporu Neboj kdybych si měla dělat hlavu při každé srážce s blbcem tak se zbláznim.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.