Ahoj, objednávala jsem z internetu a dnes mi to došlo, boužel rozbité. Zboží jsem vyzvedávala v zásilkové pobočce, která je jen vydejním místem a s daným obchodem nemá nic jiného společného. Nevíte jak je to s vrácením: stále platí 14 dní, uhradí jen cenu zboží, nebo i to co si účtují za zaslaní, vracet zboží, tam kde jsem ho vyzvedávala, nebo zaslat přes poštu, případně vracet jako reklamaci, nebo využít neudávání důvodu... Předem děkuji za rady a názory
Reaguji na luftrohra:
Je to to samé, jako před NOZ.
Bez udání důvodu do 14 dní - odstoupení od smlouvy, vracet přímo eshopu (budou to mít ve VOP).
Vrácení poštovného/nákladů (těch, které zaplatil zákazník při nákupu) bylo povinné už předtím (judikatura ESD C-511/08, což je defacto výklad směrnice 97/7/ES).
Cituji lulamae: odstoupení od smlouvy
Ale to zboží je rozbite, to není normální vracení, tam se to přece vrací nepoškozene. Tohle bude spíše na reklamaci.
Cituji Siiri: Tohle bude spíše na reklamaci.
No spíše na reklamaci na poště nebo u dovážkové služby.
Reaguji na Siiri:
Jo rozbité... damn.
Omlouvám se, blbnu takhle k večeru, to slovo jsem opravdu neviděla...
Reaguji na Siiri: A spíš na reklamaci u přepravní společnosti než na e-shopu, podle toho teda co to bylo, jestli je to rozbité přepravou. Nebo něco nefunguje.
Cituji Tiakia: No spíše na reklamaci na poště nebo u dovážkové služby.
e-shop to svede na poštu a pošta na e-shop.
To by byl prodejce pěkný hlupák, aby vracel peníze za zboží, které přišlo poštou rozbité...S největší pravděpodobností k poškození došlo při dopravě. Byl bylík viditelně poškozený ( díravý, pomačkaný atd.) při převzetí? Pokud ano, neměla jste ho přijmout. Pokud jste poškození zjistila až při rozbalení, je nutno reklamovat u pošty, ale nevím, jak se s tím pošta vypořádá... Pošta bude chtít balík vidět a taky pošta může tvrdit, že odesílatel zboží špatně zabalil ( v případě, že balík je zvenčí nepoškozené). Vracet zboží bez udání důvodu absolutně nepřichází v úvahu. Asi bych kontaktovala prodejce s tím, že zboží bylo poškozené- ovšem ten Vás může poslat do háje...Nikomu nedokážete to, že jste si to nepoškodila sama...bohužel, je to tak.... Záleží taky co to bylo za zboží ( porcelán, fotoaparát atd...), jestli byl balík opatřen nálepkou "křehké" a dle \vašeho posouzení- jak bylo zabalené. Posíláme denně asi 20 balíků přes DPD a to posíláme tekutiny v plastových obalech...Ještě nedávno jsme posílali přes českou poštu a i když adresát odmítl balík převzít s tím, že "z balíku něco teče", tak nám pošta odmítla reklamaci ( vždy) s odůvodněním, že zboží nebylo vhodně zabaleno ( i když to nebyla pravda)...Tak jsem oželela zisk a odeslala zákazníkovi nové zboží...to už ale dnes udělá málokdo. Shrnuto: Nejlépe balík ihned rozbalit před pošťákem....bohužel to většinou nejde, pošťáci nebudou čekat, až to rozbalíte... Tak napřed zkuste zavolat na firmu, která zajišťovala přepravu a když nepochodíte, tak reklamujte u prodejce...a nebo naopak...bohužel, většinou to svedou na vás....
Cituji Marjánka: Shrnuto: Nejlépe balík ihned rozbalit před pošťákem....bohužel to většinou nejde, pošťáci nebudou čekat, až to rozbalíte..
Nejde to ne proto, žeby pošťák nechtěl čekat.
Zboží můžete rozbalit až po převzetí.
A když jednou zboží převezmete, tak s tím pošta nemá nic společného - můžete leda tak reklamovat. A s tím vám ten konkrétní doručovatel nijak nepomůže. Tak proč by jako čekal?
Děkuji, po rozbalení jsem zjistila, že je to pěkný šunt, za vadu rozhodně nemůže přeprava...
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.