Ahoj,
jsem už pár dnů na gymplu a tak si říkám, že by nebylo špatné si udělat v učení nějaký systém, protože jsem do teď nebyla zvyklá se učit, tak se to chystám vzít pořádně, tak říkajíc od podlahy.
Kamarádka říkala, že nebude vůbec mít sešity, pouze doma šanony, pořadače a složky. Do školy bude nosit jeden menší šanon s papíry, na které ten den bude psát a až se dostane domů, tak je pozakládá do šanonů s příslušným předmětem. Popřípadě do toho "cestovního" šanonu přidá zápisy, ze kterých ten den budou psát, aby si mohla ve škole opakovat. Tenhle systém mi nepřipadá špatný, je to velká úspora místa a má to něco do sebe. Děláte to tak některá? Osvědčilo se to? .
A co vaše systémy, fígly, tipy a triky? Budu moc rád,a když se o ně podělíte.
poadae
ohledně těch šanonů...nepřipadá mi to jako dobrý nápad, vem si, že když se budeš chtít ve škole nebo o hodinu podívat na starší látku, tak je vlastně u sebe nemáš mně vyhovují klasické sešity, i když se možná trochu víc proneseš, ale máš všechno u sebe a můžeš si je popř.nechat ve skřínce
Souhlasím s Babyx. Pokud ale nechceš obyčejné sešity, tak mě přijdou fajn i bloky s kroužkovou vazbou, které mají takové ty dírky na zakládání do šanonů. Do každého předmětu jeden blok a až se budeš učit třeba na maturitu, tak si můžeš ty zápisky z bloků vytrhat a různě pospojovat a přeházet k sobě zápisky se seminářů a obyčejných hodin. Je to pak více variabilní, ale přimlovala bych se buď za toto nebo obyč sešity, abys pak svoje zápisky před zkoušením nepostrádala...
Já jsem taky na střední začala psát po papírech a dávala jsem si to doma do šanonů. Pak jsem se vrátila ke kalsickým sešitům. Jednou se mi stalo, že se mi papíry rozsypaly a dávala jsem je jen horko těžko dohromady protože jsem je neměla očíslované. Teď na vysoké používám čtverečkované sešity A4 a nemůžu si to vynachválit. Mnohdy se hodí se podívat na starší látku ve škole a pokud si to píšeš na papíry, tak nemůžeš, protože je máš doma - to stejné valstně psala Babyx.
Já jsem měla pořád sešity a teď jsem si řekla, že už se na to můžu vykašlat to s sebou všechno tahat a koupila jsem si A4 takové ty desky, ty "na zacvakávání", prostě taky kroužková vazba...snad víš, co myslím, nevím, jak se tomu přesně říká, možná karisblok...no a tam jsem si zacvakla eurofolie a do každé té folie jsem si dala papíry a každou fólii mám na jiný předmět. Takhle to budu mít pořád při sobě
Cituji Michalea: doma šanony
Tak já to dělám, ale na vysoké.. na střední využiješ určitě mnohem líp normální sešity.. přeci jenom tam po tobě budou chtít věci z minulých hodin..
Cituji 3moniczka3: Cituji Michalea: doma šanony
Tak já to dělám, ale na vysoké..
Já taky. Iritovalo mě, když jsem zjistila, že některý zápis nemám kompletní a musím k němu ještě něco dopisovat - samozřejmě už se mi to na daný list nevešlo a mít poznámky k dané tématice až o tři stránky dál nebo na post-itech mi přišlo nevzhledné. Takhle si tam prostě vložím list a hotovo.
Navíc otázky ke zkouškám máme úplně přeházené (třeba první cvika obsahově odpovídají až 98. zkušební otázce apod.). Proto když se začínám učit na zkoušky, hezky si celý šanon otevřu, papíry očísluju, seřadím dle otázek a můžu se učit.
Na gymplu mi taky vystačily obyčejné sešity. Ale ten systém, který mám teď, mi přijde daleko lepší.
Já myslim, že na gymplu není zas takový problém ty sešity mít, vždyť vás budou každou hodinu zkoušet, nikdy nevíš kdy půjdeš, kdy budeš psát přepadovku, o které se dozvíš hodinu předem od vedlejší třídy atd. Na gympl jsem taky chodila a doporučila bych klasicky sešity, za den máš stejně max. 7 předmětů, když je odpoledka, tak těch 7 sešitů není moc...Ten šanonový systém se nám osvědčuje na VŠ, ale tady je ten rozdíl, že víš přesně když z čeho budeš psát, případně budeš ústně zkoušena, tudíž látku mít u sebe potřebuješ třeba jen na cvika typu statistika atd.....
Takže lepší fakt ty sešity
Já jsem v prváku měla sešity, jenomže už v pololetí jsem je měla otrhaný, oslí uši, no hrůza. Tak jsem si koupila rychlovazače, fólie a další látku jsem si dávala tam. Rozhodně to byl ten nejhorší nápad, protože mi ty fólie každou chvíli vyklouzly.
V druháku jsem se vrátila k sešitům, což bylo rozhodně lepší než rychlovazače, ale když se mi nějaký zápisek nelíbil, tak bylo složitý ho přepsat nebo dopisovat chybějící látku bylo taky o nervy.
No a letos budu mít sešity na předměty z kterých nebudu určitě maturovat. A takové ty kroužkové bloky s dírkama, aby pak šly dát do šanonu, mám na češtinu, ekonomiku, účetnictví...
Mimochodem, moc se líbí systém, který mají v Americe, jenomže tam taky mají jenom pár předmětů, které mají každý den (aspoň tak jsem to pochopila). Mají jeden šanon 'binder' a tam mají všechny ty předměty...takhle bych si to taky chtěla vést, jenomže na naší škole si učitelé občas vybírají sešity, takže...
Taky mi zakládání do šanonů přijde jako nesmysl, já píšu klasicky do sešitů, těžké to není, protože si stejně polovinu nechávám ve škole ve skříňce...
U nás se sešity občas i kontrolovaly... . Naštěstí to dělalo jen pár "vyvolených". Jinak já jsem psala normálně do sešitů a v rámci maturitních přehledů jsem si to pak přepisovala na počítači + doplňovala věci z učebnic. Takhle jsme to dělali už od kvinty, takže příprava na maturu byla dost pečlivá (několikrát za rok se u nás provádělo opakování maturitních témat, uf...). Ale nevím, jestli by to fungovalo i teď s tou novou maturitou...
Co jsem nepotřebovala, to jsem narvala do skříňky, jinak jsem to tahala domů...
Teď na vejšce už skoro všechno píšu na notebooku a pak tisknu, což mi připadá mnohem lepší než psát ručně....
Já nosila do školy jen prázdné papíry nebo kroužkový blok s dírkama a doma jsem měla šanon s rozřaďovačema, tak jsem to jen vytrhla a zařadila. Osvědčilo se mi to.
Dělala jsem to tak ale jen na VŠ...na SŠ jsem měla klasicky sešity. Ty jsme museli nosit ke zkoušení a odevzdávat v nich úkoly a tak. Na VŠ jsem na přednášky nosila jen ty papíry. A bylo to v pohodě.
Mně přijde, že to záleží předmět od předmětu. Třeba někde jsou sešity nejlepší, ale někde jsme dostávali různé papíry navíc nebo jsme se tak různě vraceli apod., a to se mi pak nejvíce osvědčil již zmiňovaný kroužkový blok.
Teď mě tak ještě napadlo, když nás na gymplu zkoušeli, chtěli taky vidět sešity a zkoušeli nás podle nich...někteří teda. A pokud jsi na pořádném gymplu, tak se nemusíš bát, že bys měla sešity pak zohýbané a tak, my jsme třeba o češtině popsali za jednu hodinu 6 listů Takže jsem za ten rok vystřídala tak 4 sešity malé
No jako nápad, je dobrý, akorád si nedokážu představit kdyby mě kantor vyvolal a já mu řekla, že sešit (šanon) mám doma, u nás sešit vždy chcou k ústnímu zkoušení. To by ještě mohl i snížit známku, že nenosíš pomůcky nebo tak něco.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.