Cituji Elienka: vykládal mi jak děcka v 8 třídě neumí z jednoho odstavce vybrat to nejdůležitější.
Yap, toto si všímajú viacerí a je to pomerne tristné.
Po prečítaní krátkeho textu nie sú schopní zopakovať, o čo v texte išlo.
Čítajú len mechanicky písmenka, "nepamätajú" si obsah toho, čo prečítali.
Já studuji mimo jiné specializaci v pedagogice, na pedagogiku máme docenta, který zaštiťuje několik pedagogických oborů v republice a ten nám říkal, že za prvé tu máme úplně špatně nastavený školský systém (každá ZŠ si dělá osnovy jak chce, takže jsou skoro nemožné přestupy, výuční obory mají maturitu a každý se hrne na VŠ) a za druhé se děti na základní škole učí mnohem víc informací, jako příklad uvedl informatiku, dříve to byl vysokoškolský předmět, dnes se to učí děti na základní škole. Takže se děti podle něj nejsou ani schopné naučit všechno, protože je toho na ně moc, když teda pominu to jak se učit nechtěj apod. Já sem vystudovala stejnou střední školu jako táta, i když jiný obor. Já se v matematice učila integrace, derivace, pravděpodobnost, on to nikdy neviděl a nebo jenom z rychlíku. My se šrotili celosvětovou literaturu, on se učil literaturu v českých zemích a sovětském svaze a stejně tak v dějepise. Stejná škola, ale úroveň několikanásobně těžší, co on dostudoval s tím, že místo školy trávil čas na cvičáku se psem a maturitu dal s odřenýma ušima, tak dneska je student déle nemocný a má problém. Ale to je jen ukázka z jedné školy, která se teď drží na špičce mezi průmyslovkami a jako kvalitní ji berou i vysokoškolští učitelé (z 25 na oboru je nás 7 z této školy)
Cituji saprenza: Tak to je peklo. Baví tě ještě učit? Tohle by mě asi dost otrávilo. Ještě když se k tomu přidají takoví ti hysteričtí rodiče, co bojují za práva svého líného dítka.
Ale tak zatím ano, mám to lepší oproti ostatním kolegům v tom, že učím cizí jazyk, takže mám ve skupině max. 15 žáků a vyučování cizímu jazyku je přeci jen trochu o něčem jiném, dá se procvičovat různými způsoby, není to jen suchý výklad látky, můžeme hrát i různé hry a tak. Ale celkově ve všech předmětech to vypadá tak, že si žáci myslí, že my jsme od toho, abychom jim tu látku do hlavy nalili, aniž by oni pro to hnuli prstem. Oni žijí v tom, že mají samá práva, ale žádné povinnosti a my učitelé máme zase jen ty povinnosti. Na rodičák mi povšechně chodí rodiče od dobrých žáků (ať už učením či chováním), ale ti, kteří by přijít měli, ti nepřijdou a jen o škole mluví špatně, jak my jsme zasedlí na toho jejich andílka a jsme vlastně úplně blbí. Takový je stav u nás. Po učitelích ZŠ se "jde", kdežto třeba vedle na gymnáziu, kde je úroveň jaká je, berou se tam žáci s trojkama už v páté třídě, profesoři tam chlastají, děti se dopravují na sportovní akce sami bez dozoru, proti tomu si nikdo nedovolí říct nic. Z toho jsem znechucena.
Cituji LaArdilla: Dokážete pochopit tohle? Hodinu před písemkou procvičuju věci, které se objeví přímo v písemce, takže i ti "blbší" mají šanci dostat pěknou známku, když se to aspoň naučí zpaměti.
A to ještě není nic proti tomu, že někteří učitelé dají dětem domů na naučení přesné otázky, které se objeví v testu...někdy i se správnými odpověďmi.
Matka mého přítele učí na ZŠ takže "hororové" historky mám z první ruky a to, co si dovolují dnešní děti, bych nikomu nepřála. Můj obdiv mají všichni učitelé, kteří ještě drží úroveň svých hodin.
Cituji arne: A to ještě není nic proti tomu, že někteří učitelé dají dětem domů na naučení přesné otázky, které se objeví v testu...někdy i se správnými odpověďmi.
A ty děcka to přesto neumí, a pak si ještě stěžují!
Řekla bych, že hlavní rozdíl je v tom, že se na střední dostane každý. I opravdu hloupý člověk. Vím, že taťka mi říkal, že nesměl mít v devítce ani jednu trojku, aby se dostal na střední! Ti, kdo měli trojky šli automaticky na učňák. Dneska chodí trojkaři na gympl.
Taky bych řekla, že děti nemají všeobecný přehled. Jako kdo je u nás premiérem nebo kdy začala 2. světová válka nebo kdy vznikla ČSR. Je to smutný, ale opravdu znám lidi, kteří tohle nevědí a to chodí na gympl.
Problémem je taky motivace. Děti mají za vzory, které nejsou úplně vhodné. Modelky, které si berou bohaté podnikatele. Sportovce, kteří s bídou vystudovali střední. A všichni tyhle jsou bohatí, úspěšní a nepotřebovali k tomu školu. Když pak ani vzdělání není ohodnoceno finančně, tak se ztrácí taková ta snaha něčeho dosáhnout
Co se týče výuky jazyka, tak na jednu stranu je super, že máme možnosti se učit různé jazyky, můžeme se podívat do zahraničí a tak, ale polovina dětí neumí ani pořádně česky. U nás na škole máme víc hodin cizího jazyka než češtiny, což podle mě není dobře. Pak se nesmíme divit, že všichni píšou s chybama.
Cituji arne: že někteří učitelé dají dětem domů na naučení přesné otázky, které se objeví v testu
Náš dějepisář většinou dává paralelkám stejné otázky. Jsou lidi, kteří znají ty otázky i s odpověďma, napíšou si tahák, a pak dostanou 3-. To už mi fakt hlava nebere
Cituji Audrina: Dneska chodí trojkaři na gympl.
Taky bych řekla, že děti nemají všeobecný přehled. Jako kdo je u nás premiérem nebo kdy začala 2. světová válka nebo kdy vznikla ČSR. Je to smutný, ale opravdu znám lidi, kteří tohle nevědí a to chodí na gympl.
Problémem je taky motivace. Děti mají za vzory, které nejsou úplně vhodné. Modelky, které si berou bohaté podnikatele. Sportovce, kteří s bídou vystudovali střední. A všichni tyhle jsou bohatí, úspěšní a nepotřebovali k tomu školu. Když pak ani vzdělání není ohodnoceno finančně, tak se ztrácí taková ta snaha něčeho dosáhnout
Naprostý souhlas. U nás na ZŠ to vypadá tak, že z pátých tříd se na víceletý gympl hlásí i děti, které na to známky nemají a gymnázium je vezme, protože potřebuje mít naplněnou třídu a dokonce z gymplu obvolávají rodiče našich páťáků, ať je dají k nim na školu.
Co se týče samotné úrovně, máme dost dětí, které už nezvládají učivo v šesté třídě. V jedné šesté třídě máme 21 žáků. Dělali testy SCIO, ve kterých vyšlo, že 3 jsou inteligentní, 7 je průměrných a zbytek, tedy JEDENÁCT žáků už dosáhlo svého stropu! A co teď, když už v šesté třídě jsou na čtyřkách?
Reaguji na Audrina: Ono stejně více záleží na rodičích. Pokud dítě vedou ke vzdělání jako k hodnotě a ne jen nutnému zlu. A konkrétně s těmi vzory záleží dost na výchově. Lidé, kteří se chtějí dozvědět nové věci a chtějí se učit stále existují.
Cituji Audrina: Problémem je taky motivace. Děti mají za vzory, které nejsou úplně vhodné. Modelky, které si berou bohaté podnikatele. Sportovce, kteří s bídou vystudovali střední. A všichni tyhle jsou bohatí, úspěšní a nepotřebovali k tomu školu. Když pak ani vzdělání není ohodnoceno finančně, tak se ztrácí taková ta snaha něčeho dosáhnout
S tímhle musím souhlasit. Třeba i tady ve vedlejší dizkusi holky velmi obdivují Agatu Hanychovou. Jestli jsou dneska za vzory považovány ty dnešní "celebrity", tak je asi něco špatně
Taky je tu ten podivný trend, že kdo je chytrý (nebo se učí) je nula. To už se ty děcka kolem -náctých roků neučí z důvodu, aby byly cool. To se mi stalo na střední. Psali jsme test a já dopadla nejlíp a za týden už se se mnou skoro nikdo nebavil :/
Reaguji na murakumo: To asi platí spíš o učňácích a SŠ, ale na gymplu jsem se s tím nesetkala. Popularita nebyla závislá na známkách a inteligenci.
Cituji Tarazed: Třeba i tady ve vedlejší dizkusi holky velmi obdivují Agatu Hanychovou.
jo jo, jak je "činorodá a pilná". nechápu.
Cituji Audrina: Vím, že taťka mi říkal, že nesměl mít v devítce ani jednu trojku, aby se dostal na střední!
asi tak. mamce je 49 a taky říkala, že od nich ze třídy na ZŠ šli na střední jen ti s vyznamenáním/samýma jedničkama.
ode mě ze základky (je mi 27) už se chodilo na sš (odbornou) s jednou, maximálně dvěma trojkama.
naši mě na gympl nedali, protože jsem s matikou už na základce dost válčila a mít na vysvědčení dvojku mě stálo hodně úsilí, takže měli strach, že bych gymnázium nezvládala a trápila se tam.
o pět let mladší rodinná známá měla na základce (té samé co já, jen nechodila do výběrové třídy) spoustu trojek. samozřejmě učňák nepřipadá v úvahu, půjdeš studovat. nějak dokodrcala obchodku, rok na veřejné ekonomce ve Zlíně, teď už studuje ekonomku soukromou.
chápu, že titul chce dneska už fakt každý, ale jakou to má pak vypovídací hodnotu?
Mně třeba přijde, že na střední i vysoké školy se díky SCIO testům dostalo ohromné množství lidí, kteří tam nemají co dělat. Příklady jsou stále na stejném principu. Pamatuji si, kdy se spolužačky připravovaly na NSZ-nazpaměť, pořád dokola počítaly určité příklady, ale o historii, všeobecném přehledu nevěděly vůbec nic. Dnes se na VŠ dostávají lidi, kteří ,,umí" vyřešit logický příklad, ale to je tak všechno.Vidím to příkladu mých spolužáků na VŠ (!), neví nic o světě,neumí si s ničím poradit a čekají, že po škole dostanou práci za 50 tisíc měsíčně..
Zrovna teď v událostech mluvili o změnách na ZŠ. Nejpozději od 8. třídy druhý cizí jazyk, zlomky už na prvním stupni, k tomu nějaká finanční gramotnost či co. Chudáci děti...
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.