Ahoj před necelýma dvěma lety jsem si koupila prstýnek od morellata za 2000 pro mě jako studentku je to dost peněz.
Asi 2 dny po koupi mi z něho upadl přívěsek šla jsem ho dát na reklamaci a uznali to a opravili ho. Za pár měsíců se to stalo znova tak jsem tam šla a chtěla už vrátit peníze protože už mě to štvalo. Včera se mi to stalo po třetí. Konec záruční doby je už 16,6 takže to potřebuji rychle vyřešit.
Protože je to třetí reklamace na tu stejnou vadu chci peníze. Protože pak už bych si prstýnek musela nechávat zpravit na vlastní náklady.
Došla jsem do obchodu (olympie STORM) s dokladem o koupi. Prodavačka mě řekla že musím mít ty 2 sáčky z předešlých reklamací ve kterých mě prstýnek dávali aby jakože věděli že si nevymýšlím že je to už 3 reklamace.
Já si schovávám každý doklad at už od trika za 200 ale jako papírový sáčky v čem mě to vraceli jsem si opravdu neskovala. Řekla mi že když je nedonesu tak to napíše jako 1 reklamaci (tzn. že nemůžu chctít peníze)
Přitom při druhé reklamaci si slečna co tam byla dohledala v nějakým sešitě tu moji prví a vím že tam pak na ten reklamační list psala že je to druhá reklamace.
Potřebuji poradit protože když mě to znovu opraví tak vím že mě to zase upadne.
Budu vděčná za každou radu.
Já myslím, že stejný lístek, který dali při reklamaci tobě, musí mít i oni (kopii). Nebo si jim podepisovala reklamační list. Určitě bych se nedala.
Cituji Kokinecka: Jo a nikdo mě neupozornil na to že si mám ty sáčky skovat
Žádné sáčky si schovávat nemusíš. Musí ti vypsat klasický rekl. list, který podepisuješ- jednu část ti dají, druhá jim zůstává a měli by si ji zakládat. Takže se nemůžou vymlouvat , musí to dohledat podle tvého jměna nebo podle zboží.
ze zákona jsi si povinna evidovat veškeré reklamační protokoly týkající se opravy zboží - a to mimo jiné proto, že tam je evidovaná závada, způsob odstranění škody a doba, po kterou byla daná věc v reklamačním řízení (o tuto dobu se reklamační doba prodlužuje - tedy - pokud jsi příkladem měla věc v reklamací 2* 14 dní - záruční doba se ti o tuto dobu prodlouží, pokud ti vadná věc byla vyměněna za novou bezvadnou - začíná se záruční doba počítat znova dva roky)
bohužel - strana vyřizující reklamaci (prodávající) ze zákona žádnou povinnost nemá si tato data archivovat ( i když většina prodejců si to archivuje pro případ rozporů mezi nimi a kupujícím)
takže ano - prodavačka ti nemusí závadu jako 3-tí uznat a je jen na její dobré vůli, pokud si data chce dohledat a dohledá je
většinou ve zlatnictví ty sáčky reklamační listy nahrazují a nikde není stanoveno, jak reklamační list musí vypadat, je pouze stanoveno, co musí obsahovat
Tak to s těmi sáčky je pěkná blbost, to na tebe jenom zkouší. Oni jsou povinni ti vystavit potvrzení o reklamaci, což teda předpokládam, že ti nedali. Je to v zákoně:
Poslední novelou zákona o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb.) byla do ustanovení § 19 odst. 1 zákona doplněna povinnost prodávajícího vystavit zákazníkovi písemné potvrzení o uplatněné reklamaci („reklamační protokol“.
V potvrzení musí být uvedeno kdy zákazník zboží reklamoval, co je obsahem reklamace (tedy jaké vady zákazník reklamuje) a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje (tj. zda požaduje zboží opravit, vyměnit apod.). Obdobné potvrzení musí prodávající zákazníkovi vydat i při vyřízení reklamace. Potvrzení musí obsahovat údaj o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pokud prodávající reklamaci zamítnul, musí zamítnutí písemně zdůvodnit.
Kokinecka
V žádném případě se nedej. Budou to zkoušet- mladá, studentka...- Pokud je to pokaždé stejný problém máš nárok na odstoupení od kupní smlouvy (máš paragon) a žádat vrácení peněz, nebo nové zboží (nepřistupuj na žádné další opravy) . Všechny reklamace musí mít založené někde v šanonu, tak atˇsi to dohledají. Podle jména, adresy a zboží, které jsi koupila. Buď tvrdá a chtěj vedoucího, majitele. To zabírá a většinou majitel se snaží to vyřešit rychle a bez problémů.
Cituji mariposa: Tak to s těmi sáčky je pěkná blbost, to na tebe jenom zkouší
což není pravda, jak píšu výše - je v zákoně, co musí reklamační list obsahovat, ale není psano, na jakém papíře, v jakém formátu má být ( tedy osobně vím, že ty sáčky z klenotnictví, hodinářství tyto náležitosti obsahují, včetně datumů a podpisů)
Cituji matadi: strana vyřizující reklamaci (prodávající) ze zákona žádnou povinnost nemá si tato data archivovat ( i když většina prodejců si to archivuje pro případ rozporů mezi nimi a kupujícím)
Musí si to archivovat přesně proto, aby nebyli rozpory při další reklamaci. Neznám prodejnu, kde se to nearchivuje( zvlášť u hodinek ,náramků...)
Cituji rover: Všechny reklamace musí mít založené někde v šanonu, tak atˇsi to dohledají.
jak píšu - nemusí, je to jen jejich dobrá vůle - nehledě na to, že opravdu já jako reklamující jsem povinna doložit veškeré doklady týkající se dané reklamace
Vždycky napsala něco na ten sáček dala mě jakejsi ústrižek s číslem reklamace a tak. To jsem pak vracela když sem si přešla po měsíci pro to. Nic jsem myslím nepodepisovala a na tom sáčku bylo napsané jméno adresa telefon myslím ale nějaké vyjádření k reklamaci ne. Ani se to určitě nejmenovalo reklamační protokol nebo tak něco.
Cituji rover: aby nebyli rozpory při další reklamaci
oni, jako prodávající si můžou najít rozpor, ale pouze na základě podkladů mých, jako kupujícího a toho, kdo reklamuje
a to na to můžu chtít majitele a poslat ČOI a nezmůžu nic
Kokinecka
přeci musíš mít aspoň ten původní doklad o koupi-na ten se vyznačuje reklamace, nebo ti museli dát potvrzení o reklamaci(teda o těch dvou předchozích) ale problém asi jestli měli vytisknuté ta potvrzení o reklamaci na těch pytlíkách-ale to je asi dost hloupost, protože píšeš,že to byly sáčky, ve kterých ti to dali po opravě-tj. po vyřízení reklamace...ale potvrzení o reklamaci ti dávájí už v moment kdy jdeš závadu ohlásit....a za zákona máš právo na vrácení peněz když se jedná o opakující se závadu(což bezesporu POTŘETÍ už je) ... z vlastních praktických zkušeností být tebou tak dělám dusno-vždycky to zabere-chtěj mluvit s vedoucím/majitelem prodejny a hotovo.....
proč mě teda nikdo neupozornil že sáček je tak důležitý. Proč si při druhé reklamaci tu první dohledali a ted ne? Proč mě teda to nepřicvakli ten sáček k tomu dokladu nebo něco?
Byl to prostě jen obyčejný papírový sáček nemělo to žádnou formu nic. Spíš mě přišlo že si víc věcí o tom nechávají oni než já!
Je nějaká možnost pro mě ted odstoupit od smlouvy?
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.