Cituji keroro: taky mluvím o profesorech a ne zadavatelích
Kdo se v tom má vyznat, jedna mluví o zadavatelích, jedna o vyučujících
Reaguji na Kvetena: Tak ono to sice bylo v jejich instrukcích psáno, že lze použít slovník se secvaklou gramatikou, ale jí se to nezdálo.Což si myslím, že si to měla zjistit dříve před zkouškou, než pak zmatkovat. To mi prostě vadilo. Ale teď už je to jedno,máme to za sebou a nic se už nevyřeší. Akorát teda musím říct, že mě tady ty diskuze na omlazení pěkně stresují, protože mám pocit, že jsem vše napsala špatně, a to jsem měla vždycky z AJ a ČJ za jedna. A teď si tady připadám jako největší looser.
Tak já jsem měla téma Jak má vypadat moje první auto....což bych psala jako popis, ale pod tím bylo zádání: referát o možnostech pořízení prvního auta, takže to mělo být vypravování nebo inzerce? Jsem z toho docela mimo, protože se bojím, že mi to neuznají.
Reaguji na kayuschka:
neboj, ta tolerance je podle mě furt dost velká, i na jedničku
já si pořád říkám no a co, i kdybych dostala nějakou hnusnou známku, tak se na to nikdo koukat nebude, možná otec na mě zvedne obočí, ale to je asi tak všechno a neudělat to podle mě snad ani nejde, to byla musela být hodně velká tragédie
ale výsledky bych samozřejmě chtěla co nejdřív no
Cituji kayuschka: Buď v klidu, pokud si splniíla rozsah, neměla jsi tam nějak extra chyb v gramatice a stylistice a jakž takž jsi se držela zadání, za 5 určitě nedostaneš, za to Ti ručím
tak to zase naše profesorka říá, že i kdybychom to měli napsané naprosto dokonale a nespnili zadání, tak prostě smůla
Reaguji na RitterQa: Já si myslím, že jí za 5 dát nemůžou, pokud se jak takž zadání držela a odbočovala lehce. Bohužel si myslím, že na to bude koukat každý opravující učitel jinak. Naše učitelka by to např.uznala, ale kdo ví, kdo to bude opravovat nám...
Reaguji na keroro: Děkuju za uklidnění, to čekání je totiž fakt na nervy. Kdo ví, kdy to vůbec bude všechno opraveno. Snad to stihnou do 25, kdy maturuju, protože jinak tam asi ani nepůjdu. Já jsem nikdy nebyla žádný velký stresař a teď se nepoznávám...
Cituji keroro: I kdyby to bylo nutný vypsat, tak se vám za to strhne nějakej ten bod, ale nic tragickýho - podle mě
Myslíš? No spoléhám na to, že úvahu jakožto útvar bych měla mít dobře, ale jde o to, jestli je to vůbec bude zajímat, když jsem (možná) nesplnila zadání
Cituji kayuschka: Jinak jsem psala, jak berou lásku rodičů děti v různých etapách dětství.
Mám to podobně, jen jsem to psala v různých etapách života..
Holky tak já nevím, hrozně mě to děsí, že bych šla v září, to by šlo pak všecko do kytek včetně VŠ.. A myslím, že by to bylo hodně zbytečné
Cituji Lady Marmalade: jak berou lásku rodičů děti v různých etapách dětství
Taky jsem to tak pojala. Na úvod jsem dala nějaké řečnické otázky o lásce rodičů k dětem a potom v každém odstavci popsala jednotlivé "dětské etapy", kde jsem použila nějaké prvky z toho zadání (třeba že se mamce třepe ruka při objímání a tak), ale nepoužívala jsem tam jejich jména ani jiné konkrétní věci z toho zadaného textu. No ale kamarádka zase rozebírala jednotlivé děti, které tam byly. Tak nevím no, myslím si ale že by neměla být špatně žádná z těch dvou verzí. Myslím, že spíš většina ten zadaný text pojala jako inspiraci
Reaguji na kayuschka:
já třeba nervózní vůbec nejsem, ale když si čtu jak to každej hrozně řeší a tak, tak jako trošku mě taky hlodá svědomí
jsem zvědavá jak budu zvládat ústní...a to si pak ještě troufám na pohovor na VŠ, snad se nesložim
Reaguji na Lady Marmalade:
to určitě ne, i kdyby se to počítalo, tak si pořád z většiny zadání dodržela, neni důvod, aby rovnou celou práci škrtali
Taky jsem nezmiňovala děti nějak konkrétně..doufám, že mi za zadání nedají tedy nulu, jen jsem na ten text jakoby navázala... Možná by stálo za to, napsat do Cermatu, jak to vlastně mysleli, protože se mi zdá, že lidé jsou opravdu rozdělelni na dvé části a byl by to docela průšvih, kdyby vzali jen jednu verzi. :/
Cituji kayuschka: Rozebírat odpovědi dětí mi přišlo docela zvláštní a dle mě by potom celá úvaha byla i velmi jednoduchá
Ale tak dle mého jsi měla uvažovat právě nad těma odpověďma dětí a rozebírat, jetli si myslíš, že to tak je nebo ne, proč si to ty děti myslí a jak se na to díváš ty (to je ten vlastní názor, který je třeba v úvahách). Bratr tohle téma taky psal a opravdu vycházel z toho textu - uvažoval nad tím, co bylo tam......
Koneckonců proto tam je vyjděte z výchozího textu a ne inspirujte se výchozím textem.........
Tohle je myslím to správné a výstižné:
Cituji Aria: Já to pojala tak, že jsem se postupně rozepisovala o různých věcech, co ty děti řekly. Ta první řekla, že to pozná tak, že jí rodiče dovolují něco navíc. Takže nad tím jsem se zamyslela. Pak tam bylo něco o objetí, takže jsem uvažovala nad fyzickým kontaktem atd...
Cituji baretka: Já jsem taky psala úvahu, zmínila sem tam všechny možnosti co ty děti odpovídaly, ale nepsala sem tam vubec jejich jména, věk nebo tak. Ani mě to nenapadlo to psát stylem Klárka (9 let) odpověděla...
Ale faktem je, že Vám nezávidím, to co udělal CERMAT je paskvil, zejména ta nejednoznačná zadání....Stejně tak mi přijde hodina na maturitní slohovku málo....My "zastara" psali slohovku 4 hodiny, což bylo taka korát (když si člověk rozvrhl čas) - ale samozřejmně, že se vyžadoval větší rozsah (cca čtyři stránky A4)
Já psala slohovku - úvahu na téma "Ubývá míst, kam chodívala pro vodu" (je to úvodní verš jedné písničky Čechomoru), žádný výchozí text nebyl a tudíž byly různé přístupy...I když většina psala o nedostatku pitné vody aj.
Já u tý úvahy taky vůbec nepochopila jestli mam vycházet z těch dětí, tak jsem se zeptala zadavatele (tělocvikář) a ten mi řekl že to pochopil tak že mam rozebrat odpovědi těch dětí. Vycházela jsem tedy z toho textu, ale nepsala jsem tam konkrétně třeba: Klárka (9 let) si myslí... Začala jsem asi takhle: Nedávno jsem četla zajímavou anketu v novinách...a pak jsem tam psala že třeba více dětí se schodlo na obětí a pak svůj názor na to. A ukončila jsem to tak že jsem dospěla k názoru že děti a rodiče můžou každý vyjadřovat lásku jinak a proto je důležité abychom si to říkali i slovně aby nebylo pochybu o tom že se máme všichni rádi Tak jsem na to zvědavá, ale docela mě štve ten výchozí text. Kdyby nám nechali prostor pro vlastní tvorbu tak by to bylo jednodušší (alespoň pro mě) a myslím si že i kvalitnější.
Cituji peti-t: Možná by stálo za to, napsat do Cermatu, jak to vlastně mysleli,
Konečně bych mohla klidně spát..
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.