Ahoj, za 14 dni mě čeká prezentace bc nějak si vůbec nevím rady s tvorbo její prezentace.. Na kolik to má být cca stránek(power pointu) atd... Dál jsem vystresovaná z následné prezentace před komisí
To je hrozně individuální - záleží na tématu, na tom, kolik informací nacpeš na jednu stránku, na situaci... Máš stanovený nějaký časový limit? Pro jakou příležitost to děláš?
Počet slidů se odvíjí od povolené délky prezentace, kterou nesmíš překročit. My máme 10 minut, což vychází na 10 slidů. Platí pak i pravidla, že slidy musí být dobře viditelné, takže žádné modré pozadí se žlutým textem. Úvodní by pak měl obsahovat název BP a školitele (pozor na jeho tituly, to se neodpouští ). Při prezentaci je pak nemáš číst(sem tam nakouknout to jo), takže je dobré si je našrotit. Docela výstižné jsou tabulky, grafy a obrázky. Na trému ti nic neporadím, ale kdybys našla nějaký recept, tak dej vědět. Prezentaci mám v září.
Reaguji na Andariel: Já bych tak striktně neudávala, že 1 slide je na 1 minutu. Já třeba nedávno referovala na konferenci a měla jsem 12 slidů na 20 minut. A spousta lidí to měla podobně. Spíš záleží na tom, jak si téma rozvrhneš, jak pospojuješ informace do logických celků. A taky, jak už jsem psala, na tom, kolik informací v jednom slidu bude - jestli úplně všechno, nebo jenom vybrané údaje, příp. takové, které se špatně říkají (třeba různá data, přesné výsledky měření apod.)
Cituji Andariel: Docela výstižné jsou tabulky, grafy a obrázky.
S tím naprosto souhlasím - je to názorné a navíc uvidí, že sis s tím dala fakt práci
No ja mám téma věřitelské orgány v insolvenčním řízení a myslim, že délka je také cca 10 minut i když někdo tvrdí že 5.
My to měli takhle na 8 slidů:
Osnova prezentace:
1. Úvod, background celého tématu.
2. Cíle práce.
3. Výzkumné otázky.
4. – 5. Metodologie práce. Organizace výzkumu.
6. – 7. Výsledky a diskuse k nim.
8. Závěry a doporučení pro praxi.
Reaguji na re.gina:
Tý jo to je peckový, dik za inspiraci. Za pár dní mě čeká prezentace ABP.
Reaguji na Evina1251:
Co si ještě tak pamatuju za rady:
- tabulky a grafy se cení (a klidně můžeš vytvořit jinou, než jakou si měla v BP, stručnější na shrnutí výsledků)
- žádný ozdobný proužky, kytičky a pod., slide má být přehledný a dobře čitelný
- u prezentace se vyvarovat "většina respondentů", "skoro polovina" atd., ale přesně formulovat "89% odpovědělo kladně"
- a nejvíc u nás bazírovali na jasných doporučeních pro praxi (což ale nevím, jestli se týká Tvého insolvenčního řízení)
Hodně štěstí, to zvládneš!
No my měli seminář na 2 semestry, kde v prvním sme prezentovali dosavadní výsledky na bakalářce a v letním semestru pak naostro obhajobu. V obou nám bylo řečeno, co přesně děláme špatně, co dobře, jak má prezentace vypadat, nevypadat apod. Vyučující se i ptal a stejný otázky pak míval naostro.
Jinak několik vedoucích se studentama udělalo obhajobu nanečisto, chtěli vidět dopředu, jak bude vypadat, tak to by mohl i tvůj vedoucí ne? Aby ti poradil co vylepšit a tak.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.