Ahojte, máte některá z vás zkušenost s přestupem na jinou střední školu? Mám dceru 16 let, studuje na soukromé střední odborné škole, výsledky má dobré (3x dostala stipendium za nejlepší vysvědčení), ale v průběhu roku jim škola vyměnila dobrou matikářku za mladého matikáře (externí vyučující z Gymnázia J.Blahoslava v Přerově) a teď to jde s celou třídou z kopce. Měli jsme na škole už i schůzku s ředitelem, třídním a dokonce i s tím novým matikářem - to je arogance strašná.... Nevadí mu, že celá třída skoro propadá z matematiky, mnozí se pohoršili i o dva stupně ( z dvojky na čtyřku), on si jede stále svou, ale hlavní je, že jeho matiky baví a že ji rád vyučuje. Dcera se trápí, nechce chodit do školy, má z něho strach. No co popisovali rodiče na té schůzce, asi jsou na tom všichni studenti stejně. Dcera měla o pololetí z matiky trojku, bojí se ale, že na konci roku propadne. Matika jí jde, ale jak ho vidí, má nervy a není schopna normálně myslet. Vedení školy je to jedno, spousta rodičů pohrozila, že dají své děcko na jinou školu, už i já o tom uvažuji. Než aby mi děcko začalo chodit za školu, raději to vzdáme a bude chodit někde jinde. Jen nevím, jak to s přestupem na jinou střední školu chodí, jestli musí začít úplně od prváku, nebo se dělají nějaké rozdílové zkoušky... Nevím, budu ráda když mi k tomu něco napíšete.
Cituji Dadinka: Jen nevím, jak to s přestupem na jinou střední školu chodí, jestli musí začít úplně od prváku, nebo se dělají nějaké rozdílové zkoušky...
Jde o to jaká je to škola.Pokud by šla na jinou školu,kde je stejný obor,tak rozdílovky nemusí,ty se dělají jen když jsou rozdílné obory.
Cituji Dadinka: Mám dceru 16 let, studuje na soukromé střední odborné škole,
Jde o nějaké učiliště?
Na některých lze domluvit vykonání rozdílových zkoušek z určitých předmětů, někdy to ani není potřeba, záleží konkrétně na škole a třeba rozdílnosti osnov a studovaných oborů. Od nás odcházely děcka, ale mohu se podělit pouze o zkušenosti gympl-gympl. Studentka i se čtyřkama rozdílovky nedělala, trojkařka ano, ale pouze z matematiky, to se jednalo o jeden z těch prestižních. Takže tohle je hodně individuální.
U veřejných si třeba zjistit, kolik lidí mají v té třídě, kam se chce dostat. Pokud je tam velmi málo studentů, pravděpodobně ji rádi přijmou, jelikož školy dostávají peníze dle toho, jak moc jsou třídy naplněné.
Myslím, že to stipendium za nej vysvědčení by ji mohlo dost pomoci.
No, stalo se mi kdysi něco podobnoho. První učitel neměl příliš vysoké nároky a u druhého šla najednou moje známka o dva stupně dolů. Vztekala jsem se hodně, ale zvládla to vytáhnout a hlavně musím zpětně uznat, že ty nároky byly přiměřené. Jsem tady trochu na straně učitele, protože vím, že děti jsou líné, nerady se učí a přemýšlí do hloubky (naučit se nazpaměť stránku z dějepisu umí skoro i cvičená opička). Proto je matematika a podobné logické, nešprtací předměty, tolik neoblíbená.
Pokud ti jde o to, aby dcera něco uměla, nejdříve bych si zašla za několika učiteli matematiky a jednoduše si ověřila, jak na tom tvá dcera skutečně je a jaké nároky by měla splňovat v jejím ročníku (ty jsou ostatně dány i vzdělávacím plánem, podívala bych se tedy i na něj). Existují i srovnávací zkoušky, které něco napoví.
Pokud jde o to, aby to měla dcera co nejlehčí, najděte jí jinou školu (i když nevím, jak budeš zjišťovat, na jaké úrovni se tam matematika učí). Při přestupu se dělají rozdílové zkoušky, nemusela by začínat od prváku
Cituji Lisa: První učitel neměl příliš vysoké nároky a u druhého šla najednou moje známka o dva stupně dolů.
Mám podobnou zkušenost, akorát z pozice učitele. Předchozí kolega na to pěkně dlabal, děti nic neuměly, byly pozadu, hlavně, že od něj na vysvědčení měly samé jedničky. Já jsem tak na ně byla podle nich moc tvrdá a náročná (přitom jsem učila úplně to samé co jiné kolegyně v ostatních třídách).
Reaguji na Dadinka:
Promiň, ale nikdy není přece chyba jen na straně učitele, ne?
Záleží na jakou školu chodí a kam by eventuelně chtěla přestoupit, na stejnou školu se nemusí dělat rozdílovky, ale jde také o to, jestli školu, kterou si zvolila jako přestupní navštěvuje plný počet studentů (tím myslím, jestli škola má zaplněnou celkovou kapacitu) a nebo jestli ne a přijmou ji od nového pololetí. Někde bude muset znovu opakovat první ročník, s takovou možností také počítej.
Chápu, že dcera je pro tebe to nejlepší a nejchytřejší, ale dnešní soukromé školy nemají žádnou úroveň. Nic tam nedělají a většinou se flákají. Pak přijde nový učitel, ví jak to chodí, chce něco dělat a už je za špatného a děcka nezvládají. Prostě chce, aby ty děcka něco dělaly.
Cituji MarkétkaU: Chápu, že dcera je pro tebe to nejlepší a nejchytřejší, ale dnešní soukromé školy nemají žádnou úroveň. Nic tam nedělají a většinou se flákají. Pak přijde nový učitel, ví jak to chodí, chce něco dělat a už je za špatného a děcka nezvládají. Prostě chce, aby ty děcka něco dělaly.
z tohoto důvodu ji na státní na přestup nevezmou (myslím)
dát dítě na soukromou je risk
spíš jí sežeň doučování
aby pak nezjistila, že na té jiné škole jsou ve všch předmětech 5x takové nároky
Cituji Bacilek: dát dítě na soukromou je risk
S tímhle naprosto souhlasím.
Cituji Dadinka: novým matikářem - to je arogance strašná
Cituji Dadinka: Dcera se trápí, nechce chodit do školy, má z něho strach.
Hm, kdyby byl problém jen v tom, že má vysoké nároky co se učiva týká, ve smyslu, aby studenti opravdu něco uměli, tak to myslím, by bylo jen dobře. Ocení to hlavně třeba pak při maturitě, přijímačkách, a nebo jestli bude mít matiku na VŠ. Možná se snaží posunout úroveň soukromých škol, aby to nebylo opravdu jen o tom si zaplatit jedničky. Ale jestli je problém v osobnosti pedagoga, jestli má k němu mají studenti averzi jako k člověku, tak to bych se nad tím taky možná zamýšlela.
Taky už jsem se setkala s učitelkou, ze které měli všichni pomalu strach, a ta dotyčná pomalu ani své látce nerozuměla, nebo to aspoň tak působilo, že to vše umí nazpaměť. On přísný pedagog taky nemusí znamenat vždy dobrý, pokud to třeba neumí dobře podat, vysvětlit. A nepříjemný nebo arogantní by být neměl.
Může klidně přestoupit, pokud se bude jednat o zcela odlišný obor rozdílové zkoušky jsou nutnost, v případě stejného oboru to není nejmenší problém, zažila jsem i případy, kdy studenti přecházeli ve 2. ročniku. Já jsem šla na jiný obor, takže jsem v polovině roku přerušila studium, abych se v případě nepřijetí mohla opět vrátit, podala jsem přihlášky a když to vyšlo už jsem se nevrátila.
Cituji Tiakia: studuje na soukromé střední odborné škole,
Jde o nějaké učiliště?
SOŠ je podle mě třeba obchodní akademie, průmyslovka, atp.
Učiliště je SOU, a myslím, že něco v kombinaci učiliště + soukromé by snad ani matiku neměli akreditovanou, ale možná se pletu
Reaguji na Minette:
SOŠ může bejt třeba kosmetička, kadeřnice atd - tedy klasické ,,učňovské" obory, které jsou ale na 4 roky a zakončené maturitou (opravte mě, pokud se pletu, ale mám pocit že je to takhle). Obchodí akademie je jakoby samostatně...
Cituji Minette: Učiliště je SOU, a myslím, že něco v kombinaci učiliště + soukromé by snad ani matiku neměli akreditovanou, ale možná se pletu
Proč by učiliště neměli mít akreditovanou matematiku? Myslíš, že prodavačky a číšnice nemají matematiku? Každopádně se určitě jedná o střední školu, protože jen blázen by platil školné za učiliště.
Učitelem má stejné požadavky na státní i soukromé škole a už je problém. Pokud žáci kvůli němu odejdou, tak ho vyhodí...
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.