Můj rodinný příslušník uzavřel před rokem smlouvu s poskytovatelem internetu na dobu určitou, přesněji dva roky. Nyní se ale stěhuje do jiného města, od uzavření smlouvy uběhlo pouhých 10 měsíců. Když se informoval u firmy o ukončení služby, bylo mu řečeno, že ta bude vypovězena k listopadu 2011. Žádnou jinou možnost mu nedali.
Když jsem si četla jejich Všeobecné podmínky, jsou tam uvedeny pouze podmínky pro smlouvu na dobu neurčitou. O smlouvě na dobu určitou ani slovo. Samotnou smlouvu nyní hledáme, takže si nejsme jisti, co je přímo v ní.
Vím, že při předčasném ukončení bývají nějaké sankce, je ochoten je zaplatit, firma však neustále mluví jen o jedné možnosti - platit dalších 14 měsíců službu, kterou nebude moci využívat.
Musí být v každé smlouvě uvedeny podmínky pro vypovězení? Případné sankce? Musí to být uvedeno i ve Všeobecných podmínkách? Jak v takové situaci postupovat?
malo by to byt v každej zmluve,ja napr.pracujem od listopadu 2009,zmluvu som mala na dobu určitú na jeden rok a ked som dala výpoved tak treba rátat s tým,že vypovedná doba je dva mesiace
ježis sorry
no jasne s internetom to bude takisto ako s mobilnymi operatormi,pokial je uzatvorena zmluva na konkretnu dobu budu mu chodit faktury,ja som napr.nevolala ani nesmskovala a kazdy mesiac mi chodila rovnaka suma ta zakladna pausalna
Ano, buď bude muset každý měsíc celých 14 měsíců nebo je možné předčasně odstoupit od smlouvy a zaplatit smluvní pokutu, která je (ne náhodou) téměř shodná s tím co by platit každý měsíc. Tedy 14krát tu pevnou částku kterou platí.. ale najednou ve formě pokuty.
Cituji kamilka24: Tedy 14krát tu pevnou částku kterou platí..
A musí být toto uvedeno v té smlouvě, kterou podepsal? Nebo jak jsi si tím tak jistá? Já vím, že třeba u O2 bývají ty sankce počítané podle využitých měsíců, celkové částky a nějak poděleno, ale nikdy celá zbývající částka.
Ne, ve smlouvě to určitě uvedené není. Jen to tak prostě obvykle vychází téměř stejně.. Nevím o kterém poskytovali služeb konkrétně mluvíš, ale u těch nejznámějších to tak je
Reaguji na kamilka24:
Je to místní poskytovatel služeb, čili ani není možné si službu převést na novou adresu, jelikož tam nemají své sítě.
Někde ty sankce ale přeci uvedené a stanovené být musí, nemůže je firma jen tak hodit do placu.
Reaguji na mishka999:
Já teď řeším něco podobného s podnájemní smlouvou na dobu určitou a je to bohužel pravda, že se tvůj rodinný příslušník zavázal smlouvou na dobu určitou a tudíž společnost po něm může chtít i po vypovězení smlouvy všechny měsíční platby, jakoby internet dále užíval. S korektnější společností se dá domluvy například na půlce, ale většinou o tom společnosti nechtějí ani slyšet, výpověď dát samozřejmě můžete, ale zaplatit to také musíte... Bohužel..
Cituji mishka999: Někde ty sankce ale přeci uvedené a stanovené být musí, nemůže je firma jen tak hodit do placu
Ono se to ani nedá korektně nazývat "sankcí" je to prostě plnění, ke kterému se zavázal...
Reaguji na mishka999:
Zkuste tu smlouvu najít a když tam nic nebude, tak volat na SOS, či ČOI. Oni by určitě měli vědět, co v takových smlouvách má být.
Nekdy takové firmy hrají na neznalost lidi.
Takže pokud se opravdu něco nezdá, tak se ptát nahoře.
Pokud by vám bylo řečeno třeba ČOI, že to tam ve smlouvě musí být, atd. Tak bych poskytovatele klidně postrašila tim, že ČOI dojde na návštěvu.
A klidně bych je na ně i poslala, ať si takový firmy zvykají, že si nemají dovolovat.
Za sebe ti neřeknu, jestli to tam musí být či ne. Mám jen zkušenost, když byl ještě Telecom a internet jsme chtěli přes něj. Měl jsme se tenkrát stěhovat s tehdejším přítelem jen do protějšího paneláku - asi 4 měsice, co bysme poté uzavřeli smlouvu. Bylo nám řečeno, že oni by nám to nepřevedli na novou adresu a museli bysme platit poté do konce daného období. Ale to je skoro 10 let zpátky.
Osobně si myslím, že by v podmínkách mělo byt vše i ohledně vypověděni smlouvy dříve... Ale to je jen můj názor ničím nepodložen
Reaguji na tyweee:
Taky si myslím, že to ta firma ted zkouší. Protože potom, co jsme napsali, at tedy navrhnou řešení tohoto problému, kdy se jejich zákazník stěhuje a má smlouvu na dobu určitou, tak se jen opakovali s tím, že 14x ta částka rovná se tolik a tolik a nashle.
Uvidíme, až vyhrabem tu smlouvu.
Cituji Bajina888: tudíž společnost po něm může chtít i po vypovězení smlouvy všechny měsíční platby, jakoby internet dále užíval
A přitom bude ten internet už užívat nový nájemník, tzn. budou to mít zaplacené dvakrát
Reaguji na mishka999:
tak se v tom případě můžete odvolat na to, že za sebe máte "náhradu" to v našem případě bohužel nešlo...
Reaguji na mishka999: Oni kolikrát opravdu ty smlouvy nemají standarty, co by měli mít. Prostě jsou psaný tak, aby zakázník neměl moc šancí. To jsem se přesvědčila při reklamaci mobilu, kdy jsem na tu firmu tedy ČOI poslala a dostali dvě pokuty.
Si představ, kdyby takový zákazník během té doby uživání třeba zemřel - snad by nechtěli zbytek po přibuzných. Vím, že to je extrém,ale stát se může cokoli, třeba jako právě u vás to stěhovaní.
Cituji Bajina888: můžete odvolat na to, že za sebe máte "náhradu" to v našem případě bohužel nešlo...
To bohužel nemůže, byt se vrátí městu, pak půjde do licitace a pokud o něj někdo bude mít zájem, tak mu bude přidělen. Takže budoucí nájemník mu nebude znám. A zvonit pak u bytu cizího člověka a přesvědčovat ho o přepsání smlouvy, to asi moc nefunguje.
Cituji tyweee: Si představ, kdyby takový zákazník během té doby uživání třeba zemřel
Tak nad tím jsme už taky přemýšleli, co by se stalo. U nás je to naštěstí jen to stěhování.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.