Ahoj všem, ráda bych požádala o radu.
Už rok a půl pracuji v jedné firmě na pozici designér/architekt, k mé práci ale patří i práce na prodejně a obsluha zákazníků. Jsme zde celkem 4 rozdělené do dvojic a střídáme se po týdnech. Vždycky od 9 do 16 a další týden od 10 do 18 + sobota půl dne, po 16 hodině a v sobotu jsme tedy na prodejně jen 2.
Práce je to celkem fajn, nejvíc mi asi vadí ty soboty. Člověk je po celém týdnu unavený a jeden den na odpočinek nestačí. Navíc soboty bývají dost náročné, protože chodí víc lidí a vyžadují více pozornosti než v týdnu. Někdy se ale také stane, že přijde jen pár lidí a je to volnější, dopředu se to ale odhadnout nedá. Každopádně býváme všechny v sobotu odpoledne tak unavené, že zbytek soboty prospíme. Dost to ovlivňuje náš život s přítelem a všechny aktivity plánujeme podle mých sobot. Na to jsem si ale už vcelku zvykla.
Teď se ale prodejna rozšiřuje a 2 osoby na zajištění chodu již stačit nebudou. Máme tedy chodit vždy 3, to ale znaměná 3 soboty pracovní a 1 volná. Přičemž teď, když má člověk dovolenou v týdnu, kdy na něj vychází sobota, dopředu si ji s někým vymění a nahradí (není totiž nikdo, kdo by zaskakoval). Ve výsledku to tedy může znamenat, že budeme v práci třeba 5-6 sobot za sebou.
A to nemluvím o tom, že asi nebude stačit, když ve všední den odpoledne bude na prodejně jen jeden osoba, jako se to do teď poměrně často stávalo (například během dovolených nebo když máme jako designerky důležité jednání - jsme 2 ze 4) a budeme tam muset zůstávat déle. Dle vedení je nás ale na chod dostatek a dalšího člověka brát nebudou (pracuje s námi ještě jedna kolegyně, ta má ale volnou pracovní dobu, takže s ní nemůžeme počítat, a soboty nechodí, jen opravdu vyjímečně)
Myslíte, že je možné se nějak bránit? Ve smlouvě mám uvedeno, že mám odpracovat 40 hodin týdně a že rozvržení pracovní doby určuje přímý nadřízený v souladu s rozvržením týdenní pracovní doby stanoveném zaměstnavatelem.
Děkuji moc
Myslíte, že je možné se nějak bránit? Ve smlouvě mám uvedeno, že mám odpracovat 40 hodin týdně a že rozvržení pracovní doby určuje přímý nadřízený v souladu s rozvržením týdenní pracovní doby stanoveném zaměstnavatelem.
A tim jste si vpostatě odpověděla vlk se nažral a koza zůstala celà a to že další posilu nepřiberou je nasnadě přece nebudou zvyšovat naklady když takhle je v silàch to zvlàdnout nezajímà je v jakém stavu psychicke unavy budete odchazet
Stejne jako jà se nemohu brànit tomu ze otevirací doba je u nàs 10:00 ale nově musíme přichàzet na 7:00
Myslela jsem si to Uvidíme jak se to vyvrbí no.
Přijde mi, že na nás pořád něco vymýšlí a už takhle jsem v práci skoro pořád (1-2 hodiny přesčasu denně není žádná vyjímka, samozřejmě neplacených), takže tuhle změnu už asi nedám.
Všichni ostatní tam jsme od rána do večera.......... A nebo chodí do práce nemocní.
Taky si nikdy nemůžeme vzít dovolenou 2 najednou a s kolegyní, která je v druhé dvojici a se kterou si hodně rozumím, nemůžeme zajít ani na kafe, protože jsme střídavě obě neustále v práci
Cituji zuzie: jedné firmě na pozici designér/architekt
Nikdy jsem neslyšela,že by architekt byl prodavačka možná by bylo na čase se podívat po jiné firmě.
Přesně momentalně firmy absolutně vytěsňuji neco takoveho jako nemoc na neschopence kryje se to bud na dovolenou nebo si ji div ne napracovat
Cituji Tiakia: Nikdy jsem neslyšela,že by architekt byl prodavačka možná by bylo na čase se podívat po jiné firmě.
Mám to tak půl na půl...........jako zkušenost to není špatné a jako Ing. arch. se práce nehledá zrovna snadno Ale uvažuju o tom už déle a tohle bude nejspíš zásadní argument.
Cituji zuzie: jako Ing. arch. se práce nehledá zrovna snadno
No pracovat nonstop jako prodavačka v obchodě takovou práci najdeš všude a možná se k tobě budou chovat lépe.
Být tebou,tak dám výpověď a začnu hledat práci jinde.Nevěřím,že někde ve velkých městech nenajdeš uplatnění.
Cituji prorsum: Přesně momentalně firmy absolutně vytěsňuji neco takoveho jako nemoc na neschopence kryje se to bud na dovolenou nebo si ji div ne napracovat
Jj, napracovat nebo aspoň pracovat z domu..........to samé dovolená. Už jsem z toho unavená, ale ty soboty tomu nasadily korunu......
Cituji Tiakia: Být tebou,tak dám výpověď a začnu hledat práci jinde.Nevěřím,že někde ve velkých městech nenajdeš uplatnění.
To je další věc........trochu vychytrale si mě tam uvázali, takže teď jen tak odejít nemůžu. Nejdřív v prosinci a to bude docela velký halo, protože pro ně to bude znamenat poměrně velké komplikace.
Ale máš pravdu.
Pokud v tom krátkém týdnu odpracuješ 6,5 h a v dlouhém 7,5 h při základním PP a měsíční hrubé mzdě, tak ti ty prac. soboty nejspíš dorovnávají chybějící hodiny do fondu stanovených hodin/měsíc, mrkni do plánovací ho kalendáře a spočítej si kolik h máš ze zákona za měsíc odpracovat a porovnej s reálem.
V popsaném rozvrhu směn bych nic špatného neviděla, zase odpracuješ méně hodin v pracovním týdnu a dle mého je tento způsob ještě přijatelný kompromis. Vedení nejspíš na pracovních sobotách trvá, proto vám rovrhli pracovní dobu takto, asi nemá moc smysl v tomto duchu vyjednávat, spíš bych vyjednávala o náhradním volnu za případné přesčasy.
Reaguji na xiuxina:
Ta pracovní doba je uvedena zaokrouhleně, vždy musíme být na místě minimálně 15 minut předem (otvírání prodejny atd...) a 15 minut poté (zase zavírání), takže ve výsledku mi při současném rozložení chybí cca 1,5 hodiny měsíčně. A tu mám navíc odpracovanou tak po prvním dnu.
Vadí mi hlavně ty další soboty navíc..... Nejspíš navrhnou zkrácení pracovní doby v týdnu výměnou za téměř všechny soboty v měsíci, ale to mi přijde jako dost nevýhodné.....Jeden den v týdnu volno prostě nestačí.
Tak dejte hlavy dohromady a zkuste si pracovní dobu v souvislosti s otvíracím časem rozplánovat líp. Soukromý sektor a orientace na služby a zákazníka to je dnes tvrdá řehole.
Problém vidím v tom, jestli teda chápu dobře, že nemáte protisměnu a že jedete všechny čtyři najednou zhruba 6 dnů v týdnu celý měsíc, ale tak vždycky jde něco vymyslet, chce to jen někoho s matematickým myšlením. A mimochodem těch 15 minut před a po nejspíš není povinných, pokud v době zahájení, skončení provozu stojíš tzv. připravená na značce. Doprava do a ze zaměstnání, převlékání, sprchování atd. se do pracovního času standardně nezapočítávají, jen se něco z toho vypsaného toleruje pokud se tak děje v průběhu pracovního dne, i když záleží na domluvě. Asi je dobré mít v ruce i seznam povinností.
Je to tak, že jsme 4 a vždy musí být na místě alespon tři. To znamená jeden volný víkend za 4 týdny, pokud nebudou žádné nemoci, dovolené atd.....
Jinak těch 15 minut si myslím, že povinných je........otevíráme 9:00 a předtím je potřeba udělat spousta věcí, nestačí jen přijít, sundat bundu a pustit počítač
Asi nezbývá než počkat, co nám dají na výběr, a dle toho se zařídit
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.