Ahoj holky, studuju pedagogickou fakultu (ale aplikace pro střední školy) a zajímám se o vzdělávání. Mám malou ségru, která chodí do třetí třídy a když s ní píšu úkoly tak se nestačím divit nad tím, co se učí. V prvouce jsou to třeba zákony, vliv stresu na tělo apod. V matematice mě zas zaráží třeba nějaké indické násobení apod. Celkově mi přijde, že se něco učí povrchově a věnují se tomu jednu hodinu, ihned od toho opustí a jdou na další látku. Když se za půl roku vrátí k látce předešlé, učitelka se diví, že to žáci neumí.
Mají to Vaše děti taky takové stupidní učebnice a úkoly? Už se Vám někdy stalo, že jste nepochopily zadání úkolu? Protože mně (ač to nerada přiznávám) ano.
Podle mě jsou třeba domácí úkoly blbost, protože jsou to úkoly hlavně pro rodiče, který se s tim pak musej ještě po práci, vaření atd. s nima večer sr**t. Já sem je kolikrát opisovala až ve škole. A jedna učitelka dokonce chtěla abysme doma každej den něco přečetli a přinesli to podepsaný od rodičů co a kolik stran sme četli. Samozřejmě, že mi to tam máma psala jentak a přečetla jsem z toho sotva čtvrtku a i přesto umim plynule číst
Já to taky nechápu. Sama učím, doučuju a nikdy úkoly nedávám. Je to prostě voser a jak říkáš, tak hlavně pro rodiče. Spíš mě zaráží jejich "akcelerační program". Ve třetí třídě se učí násobit, dělit do tisíce, anglický slovíčka se učí taky bez nějakýho spojujícího tématu, prostě děs. Přijde mi, že ty děti připravujou na to, aby z pátý třídy šly rovnou na vejšku.
Moje kamarádka studuje poslední ročník na pajdáku, magisterské studium. Teď má ve škole praxi, učí zeměpis a občanku od 6. do 9. třídy. Přípravy si má vypracovávat sama, ale podle prezentací a učebnic, které má dány. Učivo mi příjde strašně jednoduché, většinou se jedná o zápis na max 1 stranu sešitu A5 a v učebnici je dané látce věnován max 1 list A4.
Také si myslím, že se učí plno věcí navíc, ale všechno spíš povrchně. Moje sestra chodí do 9 třídy a učí se (např. v matematice) i to, co jsem se já učila až v prváku na SŠ. Nejvíc mi ale vadí, že (tedy v příp. ZŠ) je malá autorita učitelů (klidně bych byla pro nějakého učitele typu "Igor Hnízdo"). A také mi vadí, že dnes děti nosí ve školní tašce plno "materiálů" -kromě učebnic, ještě samé pracovní sešity apod., tak že kolikrát když ty děti vidím, tak mám pocit, že pod tou tíhou se musí každou chvíli převážit na záda.
Obecně mi docela vadí nízká morálka a současně často zbytečné přetěžování (vědomostní).
U mnohých SŠ mi zas vadí (mimo nízké autority učitelů) naopak nízká úroveň vědomostí (nebo spíš snaha zvládnout toho dle osnov co nejvíc, ale jen tak povrchně). Ale úroveň školství je celkově u SŠ a ( a mnohých oborů) VŠ o dost nižší oproti minulosti.
tak s takovým šílenstvím co ty popisuješ ty ne.od přítele sestra chodí do 6.třídy a od 2.třídy ji znám a co jsem se koukla co se učí,mi to přišlo adekvátní..spíše mě zarazilo,že měli jet ted do divadla na La traviata,dávali na to 200 ale co mě zarazilo bylo že MUSELI jet a kdo nááhodou nemohl,MUSEL si sehnat náhradu.to mi teda příjde nesmyslné.ukoly jsou pro rodiče otrava,nevim proč učitelce dokazovat že se dítě učilo..
jinak zápisy do angličtiny=katastrofa.nikde žádné vysvětlení,co je to např. čas prostý,kdy se používá, co je na prvním místě u otázky,ani slovíčka si nezapisují..mají jen pracovní sešit a knížku,obojí celé anglicky,kam se má tedy podívat když něčemu nerozumí?třeba jak píše ukol nebo se učí?no jak jinak google :Dpísemky si učitel nechává takže kdyby chtěla její mamka vidět chybu,má si pro to zajít.jako by oba rodiče nepracovali..fakt někdy je to d*ebilita.
Tak já jsem před několika lety hlídala holku ve třetí třídě, dělala jsem s ní i DÚ a přišlo mi to docela přiměřené. O tom, že by se někde učili indické počítání, slyším poprvé.
Co se týče těch úkolů, myslím si, že když se to nepřehání, tak smysl mají velký. Dítě si znovu zopakuje, co ve škole dělali a látku si tak spíše zapamatuje. A v případě třeba psaní jsou podle mě úkoly vyloženě potřeba. Samozřejmě ale krátké - úkoly by dítěti na prvním stupni podle mě měly zabrat max. půl hodiny denně. Jiná věc ale je, jak se k tomu doma přistupuje. Já jsem od třetí třídy dělala úkoly vyloženě sama, rodiče mi je jen letmo zkontrolovali a podepsali. Takže je to hodně i o tom, jak si to doma nastaví.
Cituji sexy_woman: mají jen pracovní sešit a knížku,obojí celé anglicky,kam se má tedy podívat když něčemu nerozumí?
jj to je proto, že je to jakási "moderní" výuka jazyka učit se jen z cizojazyčných učebnic. Jenže ne ve všech případech je to bohužel tak efektivní, jak se někteří domnívají:/
Mám ségru ve čtvrté třídě a často se divím, co se to učí nebo má za úkol. Taky občas tápu nad zadáním, nejsi sama. + Některé úkoly učitelé zadávají snad vyloženě pro rodiče jako např. referát o medvědu ledním včetně powerpointové prezentace.
Kapitola sama pro sebe je angličtina...ty učebnice sestavuje absolutní blázen, jinak si nedovedu vysvětlit, proč se místo základních frází musí ty děti učit překlad třeba pro desítky hudebních nástrojů (fakt užitečný slovíčka pro začátečníky).
A teď budu trochu OT, ale zajímal by mě tvůj názor... Sestra přišla v pátek se speciálním úkolem z prvouky, který dostala celá třída za trest proto, že jeden kluk o hodině zlobil. (Mimochodem ten úkol byl napsat 12 věcí, které pro nás dělá náš stát. Taky lahůdka. ) Doma jsme se kvůli tomu pohádali, jelikož rodičům přišel takovej trest normální a s komentářem "takhle se to dělalo vždycky a děti si to pak s tím zlobivým klukem vyřídí" nad tím mávli rukou. Mně to přijde jako neschopnost učitelky. Táákže....co si myslíš jako člověk z oboru o kolektivních trestech?
joo,byla bych PRO kdyby měly zápisy jak se patří,ale když nemají ani zápisy,tak je to na hlavu..taky jsme měly obě knížky celoanglické,ale k tomu v sešitech zápisy jak se patří..
Cituji Kammi: A teď budu trochu OT, ale zajímal by mě tvůj názor... Sestra přišla v pátek se speciálním úkolem z prvouky, který dostala celá třída za trest proto, že jeden kluk o hodině zlobil. (Mimochodem ten úkol byl napsat 12 věcí, které pro nás dělá náš stát. Taky lahůdka.
Sice nejsem zakladatelka a nestuduji pedagogiku, ale politologii. Ale je to docela těžký posoudit, protože je možný, že nezlobil jen jeden kluk. Kolektivní tresty bych dala, kdyby zlobilo víc dětí (pak je to prostě jeden za všechny...) Ale co se týká neschopnosti učitelky, je to těžký. Ještě za našich rodičů byli učitelé, kteří když někdo zlobil, tak ho nechali po škole/dali mu rákoskou přes ruce apod. Prostě dneska nemají v pravomoci moc účinných trestů a tak radši napíšou poznámku nebo dají nějaký pitomý úkol, který stejně nakonec musí udělat starší sourozenec nebo rodič.
Reaguji na AlbusFeles: Nevadí, každý názor se počítá. Máš pravdu, že ti učitelé nemají moc možností, jak dítě usměrnit nebo potrestat. Poznámku bych ze svýho pohledu brala asi jako nejlepší možnost, jak to řešit. Tu učitelka dá konkrétním zlobidlům a pak už je na rodičích, jak se k tomu postaví. Ale úkol pro všechny, podle mě, akorát ukáže těm hodným, že vlastně nemá cenu být hodní, protože potrestaní budou tak jako tak.
Když už se tady nakously ty jazyky, chci jen říct, že sotva jsem vyšla základku, kde jsem měla z angličtiny vždy jedničku, tak se učitelé na SŠ divili, že jsme prakticky nikdo nebyli schopni udělat normální jednoduchou větu anglicky. A to jsem se tna ZŠ angličtinu učila 6 let. Jediné, co jsem si odnesla, tak byla nějaká slovíčka, nic více, nikdo nám to nic pořádně nevysvětlil. Možná, že je to teď jinak a učitelé skutečně něco naučí.
Cituji Kammi: Ale úkol pro všechny, podle mě, akorát ukáže těm hodným, že vlastně nemá cenu být hodní, protože potrestaní budou tak jako tak.
Nejspíš hodně záleží, o jakou školu se jedná. Potkávám se s dětmi 1. stupně ZŠ a mám pocit, že toho umí a znají mnohem méně. Učí se například finanční gramotnost, že je dobré ušetřit pár korun atd, což se mi líbí Znají povrchově spoustu témat, ale základní věci mají popletené. Např. řeší, kdo je ve vládě, ale jehličnaté stromy vyjmenují jen dva
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.