Zdravím všechny a prosím o radu s podáním daňového přiznání.
Situace se má tak: V roce 2013 jsem pracovala souběžně u dvou zaměstnavatelů (současně se studiem, ale to je asi pro tento můj problém nepodstatné). U zaměstnavatele X mám pracovní smlouvu od 1.3.2013, podepsané Prohlášení poplatníka daně. U zaměstnavatele Y jsem měla od 1.1.2013 nejprve DPP, po vyčerpání 300 hodin uzavřena navazující DPČ. Prohlášení zde podepsané mám samozřejmě jen do 28.2.2013, od 1.3.2013 nikoliv (podpsáno u zaměstnavatele X). Vzhledem k tomu, že u zaměstnavatele Y mi příjem ve dvou měsících přesáhl 5000 Kč brutto, mám povinnost podat si daňové přiznání. Zaměstnavatel X by mi za normálních okolností udělal daňové přiznání, ale jak se to provádí, pokud mám druhý příjem? Vím, že pokud by byl do 5000 Kč a tudíž zdaňován srážkovou daní (zvl.sazbou), pak povinnost podat přiznání k tomuto příjmu nevzniká. Jaký je tedy správný postup:
1) nechám zaměstnavatele X udělat mi daňové přiznání, přičemž mu samozřejmě dodám veškeré podklady ze zaměstnání Y
2) daňové přiznání si musím podat sama a zahrnu tam obě zaměstnání (a oznámím tuto skutečnost zaměstnavateli X i Y)
3) nechám zaměstnavatele X udělat mi daňové přiznání na smlouvu, kterou mám s ním uzavřenou a podám si samostatně daňové přiznání na FÚ, kde budu počítat pouze s příjmem ze zaměstnání Y
Informovala jsem se u účetních od obou zaměstnavatelů a každá se mi k tomu vyjádřila jinak, tak hledám radu u vás. Samozřejmě vím, že bude lepší informovat se na FÚ, ale po telefonu je tato záležitost nevyřiditelná, na email jsem nedostala odpověď a osobně se tam nyní nedostanu.
Děkuji za vaše zkušenosti a rady
Pokud si netroufáš udělat to sama, což chápu, protože to máš celkem složité, tak to dej účetní, která je ti sympatičtější, ať už ve firmě X nebo Y, vysvětli ji, jak se věci mají a přines ji nějakou pozornost za to, že se tím bude zabývat A nebo si nech udělat daňové přiznání u nějaké účetní firmy, stojí to asi 600 - 800 Kč.
Taky jsem mívala 2 i 3 práce, do toho odečty z daní na hypo a kde co, skoro pokaždé mi to udělala účetní v mé "hlavní" práci, přijde mi, že na finančáku je jim to jedno ( nebo dosud bylo, teď jsou tam nějaké změny v tom tiskopisu, taky se s tím trápím už týden ) , kdo ti to vypočítá, hlavně, že to máš správně.
Ahoj, ty jsi tedy od března 13 zaměstnaná na HPP a u jiného zaměstnanavatele jsi měla DPP a potom DPČ. Jestli to dobře chápu, tak DP by sis měla udělat sama, protože v tvém hlavním zaměstnání ti mzdovka nebude chtít DP pravděpodobně vůbec udělat, u nás to tak bylo - i když by ta babizna mohla, ale má právo samozřejmě odmítnout. Potřebuješ tedy klasicky potvrzení o zdanitelných příjmech z obou zaměstnání a DP si udělej sama. Ta srážková daň je problém u malých příjmů, kvůli nárokování. Ale to nebude tvůj problém.
Cituji Charmeuse: i když by ta babizna mohla, ale má právo samozřejmě odmítnout
Babizna to akorát naklepe do počítače, takže je zde šance, že by se za nějakou úplatu a dopřání pocitu nepostradatelné důležitosti nechala milostivě ukecat, pokud to s ní Simii dobře skoulí
Reaguji na dadabus:
Já sama účetní, ale klasická ne mzdovka, jsem to s mzdovou účetní, která se mnou seděla v kanclu a já jí spravovala každou chvíli PC, bohužel neskoulela. Teď začínám dělat i mzdové účto a svý nebohý kolegy zaměstnance teda neodháním, ale asi budu - já chci taky úplatky. A ten pocit důležitosti - na tom něco bude, taky jsem si toho u některých kolegyněk všimla, doufám, že na to netrpím taky.
Reaguji na Simii:
Kdybys měla nějaký problém s tím DP, dej info - klidně SZ, pomůžu ti.
Reaguji na Simii:
V některých firmách/institucích odmítají dělat DP pokud máš příjem ještě u druhého zaměstnavatele byť bys jim pdoklady donesla. Pokud by to byl tento případ pak
si od každého zaměstnavatele musíš vzít potvrzení příjmů a udělat si DP sama (nebo to svěřit nějaké účetní). Já si to takhle dělala loni, na IDnesu je interaktivní formulář (v excelu), který Ti vše sám spočítá, když tam zadáš správné údaje, je to docela jednoduché Jen to chce potom donést vše vytištěné (spolu s těmi potvrzeními o příjmech plus potvrzeními o studiu pokud žádáš studentskou slevu) na FU. ideálně ve dvou kopiích a tu druhou kopii si enchat potvrdit, že DP přijali.
Cituji dadabus: Babizna to akorát naklepe do počítače, takže je zde šance, že by se za nějakou úplatu a dopřání pocitu nepostradatelné důležitosti nechala milostivě ukecat, pokud to s ní Simii dobře skoulí
U nás třeba s účetní ani nepřicházíš do styku.......
Ahoj, dělám si daňové přiznání sama od 18, kdy jsem si vyřídila živnost... Od 20 let mi k tomu přibylo ještě zaměstnání, kde mám podepsané prohlášení, takže v podstatě jako u tebe - jsou to dva příjmy tak jako tak. Účetní v obou firmách ti dají potvrzení o zdanitelných příjmech a jedeš. Není to žádná věda - vždycky stáhnu aktuální formulář na idnes nebo na měšci a chvíli se rozčiluju, proč se ty kolonky v potvrzení od učetní a v přiznání nemůžou jmenovat stejně, ale je tonávodné, počítá to samo. Pak to hodím na poštu jako doporuč.dopis a nazdar .
Holky, moc děkuji všem za info. Minulý rok jsem si dělala DP úplně sama, takže myslím, že bych to zvládla i teď Jen jsem chtěla mít správně podchyceny možnosti zpracování. Účetní z mého HPP mi to nezpracuje, je ohromně nepříjemná a nechápavá při jakékoli věci, která se má řešit a navíc není ani moc "bystrá"...
Cituji bakalářka: Pokud by to byl tento případ pak
si od každého zaměstnavatele musíš vzít potvrzení příjmů a udělat si DP sama (nebo to svěřit nějaké účetní). Já si to takhle dělala loni, na IDnesu je interaktivní formulář (v excelu), který Ti vše sám spočítá, když tam zadáš správné údaje, je to docela jednoduché Jen to chce potom donést vše vytištěné (spolu s těmi potvrzeními o příjmech plus potvrzeními o studiu pokud žádáš studentskou slevu) na FU. ideálně ve dvou kopiích a tu druhou kopii si enchat potvrdit, že DP přijali.
Takto jsem to dělala minulý rok
Cituji Charmeuse: Ahoj, ty jsi tedy od března 13 zaměstnaná na HPP a u jiného zaměstnanavatele jsi měla DPP a potom DPČ
Ano přesně tak. Je to brigáda, kterou dělám dlouhodobě a vždy mám nejdříve DPP a pak návazně DPČ. Mezitím jsem ale současně nastoupila na HPP.
Cituji Charmeuse: Kdybys měla nějaký problém s tím DP, dej info - klidně SZ, pomůžu ti.
Děkuji za nabídku!
Cituji izzie: chvíli se rozčiluju, proč se ty kolonky v potvrzení od učetní a v přiznání nemůžou jmenovat stejně
Minulý rok jsem se nad tím také vztekala
Holky, abych nemusela zadávat nové (podobné téma) položím svůj dotaz tady.
Chtěla jsem se zeptat, jsem studentka a loni jsem měla taktéž dva zaměstnavatele, ale u jednoho jsem pracovala jen měsíc a u druhého 2 měsíce (byly to nárazové akce). Měla jsem tedy jen DPP. Z toho u jednoho zaměstnavatele jsem měla podepsaný růžový formulář. U obou zaměstnavatelů jsem měla podepsanou DPP jen do konce roku 2013.
Chtěla jsem se tedy zeptat, zda je nutné podávat DP?
Vůbec se tady v těch věcech nevyznám. Děkuji za rady
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.