Kiky a chodili rodiče bratra na třídní schůzky pravidelně?To bude docela důležité u intervence u ředitele, plus ať si připraví i všechna potvrzení z pedagogicko-psychologické poradny (tvrdíš, že mu lékař něco doporučil atd.).
Myslela jsem, že to bude Čj.
Tvůj syn trpěl dyskalkulií? A jaké další diagnosy měl napsané od lékaře (psychiatra?)? Nebo od speciálního pedagoga? Nebo od psychologa?
Já bych šla za učitelkou (pokud již nejste rozhádané), pak za ředitelem a nakonec bych zkusila inspekci.
S přezkoušením nevím. Matika je dost náročná, navíc na sebe navazuje, takže by tvůj syn měl mít znalosti i z minulých ročníků (tím tě nechci strašit). Narozdíl třeba v přírodopisu by stačilo se naučit jen půlroční látku. Ale pokud víš, že se syn dopočítá (a matematiku neflákal), když dostane dostatek času a pomůcky, které potřebuje v rámci své diagnosy, tak i to přezkoušení.
Cituji aurecon: Já nevím, ale jak se dá matika zkoušet ústně? Stejně musí příklad vypočítat tak jako tak, ne?
Třeba u tabule. Určitě by mu zkoušející (inspekce) napověděli, poradili s příkladem, popostrčili, když mu jde o 4. (a ne o jedničku)
Cituji kiky: Myslím, že říkali 3,9
to by sis měla zjistit přesně...jestli má dyskalkulii, máte šanci
Vzniklo tu malé nedoroumnění, nejde o syna nýbrž o bratra...On má snad všechny poruchy co jdou...jr to hrozné, na doučování z matematiky chodil pravidelně(k učitelce kterou mu doporučila právě jeho matikářka...)
Na třídní schůzky chodili pravidelně a když vznikl nějaký problém v průběhu, tak byli pozvání do školy i mimo ně
Když jsem byla na ZŠ, tak každá známka z matika neměla stejnou hodnotu:
napíši to od nejdůležitější známky (takže podle průměru náš učitel také nejel):
1) čtvrtletka a pololetka měla největší hodnotu = dvě nejhodnotnější známky za rok
2) hodinové písemky
3) ústní zoušení u tabule
4) desetiminitovky
5) jedničky za aktivitu - ty měly spíše hodnotu hvězdičky
Určitě přihlížel i k aktivitám v hodině a průběžnému řešení příkladů na tabuli a jestli máme domácí úkoly a pomůcky v pořádku a nezapomínáme....
Cituji kiky: na doučování z matematiky chodil pravidelně(k učitelce kterou mu doporučila právě jeho matikářka...)
tak to je velké plus, to bych zdůraznila před ní, ředitelem, případně i inspekcí, že se doopravdy snažil
kiky
Ok, tudíž nemohla nastat problémová situace, vaši by ji pravděpodobně řešili.Budete potřebovat
nějaké potvrzení z ped.-psych. poradny, já osobně to vidím spíš na sníženou schopnost soustředění.Rozhodně hned zítra musí někdo z rodičů do školy, i tak si ale myslím, že se přezkoušení nevyhne.Uvidíte
Možná by nebylo od věci poprosit toho, kdo doučoval o nějaké písemné vyjádření pro ředitele (škodit mu určitě nebude).
No, ono se už nyní moc asi dělat nedá, ale přece něco málo ano.Dojít za učitelkou a opravdu ve slušnosti a s trochu sklopenou hlavou.Učitelka přeci moc dobře ví, že kluk pravděpodobně opravku nezvládne tak snad i ona může zatnout zuby a nechat ho prolézt s odřenýma ušima.Má dcera je tak na trojky, ale s matikou zápolíme poměrně dost.Proto bych o přezkoušení nestála.
Ale souhlasím s Janinika, s pokorou dojít za matikářkou, jestli je brácha kvítko tak se ho bude chtít zbavit a požádat ji.A pak případně s těmi podklady za ředitelem.
Dámy, nezlobte se, ale moc se mi to nezdá. V dnešní době si neumím představit situaci, kdy jsou rodiče nuceni řešit týden před vysvědčením propadnutí dítěte, aniž by předtím nebyli informováni. Školy mají povinnost informovat rodiče o neprospěchu dítěte 14 dní před uzavřením známek právě z toho důvodu, aby stihli zareagovat, i když mi to osobně přijde hloupé v případě, že dítě celoročně neprospívá.
Pokud tomu tak opravdu je (celoroční doučování, nezohledňování poruch učení a chování atd., špatná informovanost ze strany školy), se všemi podklady a se ŽK (v případě, že ji bratr do školy opravdu nosil a známky si nechal poctivě zapisovat) bych si vyžádala schůzku s ředitelem školy a s vyučující učitelkou. Ředitel se stížností pochopitelně zabývat musí a pokud prokážete, že známky neodpovídají (při poruchách učení musí být jasné zohlednění - buď víc času na písemku, nebo menší objem úkolů, nebo lepší známkování - jedno z toho!), měl by známku změnit, k čemuž má samozřejmě pravomoc.
V případě, že toto neučiní, obrátila bych se na školní ispekci se žádostí o přezkoumání.
Než se do toho rodiče pustí, pořádně bych si nejdřív ověřila, jestli to, co bratr tvrdí (o drbání se na zádech dost pochybuju ), je pravda. Aby z toho nebyla zbytečná ostuda...
Pokud má prospěch v žákovské knížce na čtyřku, není nic jednoduššího, než zajít za učitelkou/ředitelem a trvat na známkování odpovídajícímu celoročnímu hodnocení. ALE předně zjisti, zda má OPRAVDU takový průměr (některé velké písemky se mohou počítat dvakrát třeba). Aktivita v hodině je těžko prokazatelná a určitě by neměla naprosto změnit známku o stupeň dolů...spíš by měla přilepšit žákovi, kterému se jinak nedostává.
Přezkoušení bych se vyhla, zdá se, že bratr nebude do školy zrovna zapálený, navíc matematika se nedá jen naučit, musí se i pochopit...
Cituji flink: drbání se na zádech dost pochybuju ), je pravda. Aby z toho nebyla zbytečná ostuda.
A to já zase tomu věřím.Pokud je učitelka na dítěti zasedlá tak jí vadí i jak se jen kouká.U holky ve škole je kluk a učitelka ho opravdu nemá ráda a vše co se stane svede na něho.Tuhle jeden z žáků rozbil židli a svedla to opět učitelka na něho.Nepomohlo ani to, že se ho ostatní zastali a viník se sám přiznal.Bohužel i učitelka je člověk a chápu, že těch dětí má za den po krk, ale někomu se mstít je přeci jen trochu moc.Netrápí se jen to dítě, ale i rodiče a učitelka si v klidu spí.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.