Ahojky holky, velice by mě zajímala vaše zkušenost s prodavačkami když zažádáte o nějaký ten vzorek, ať už krému nebo makeupu, šampónů atd.
Byla jsem totiž velice nemile překvapena přístupem a ochotou prodavaček k tomu aby mi daly vzorek krému. Chtěla jsem si koupit krém na oči (je mi sice 21 let, ale myslím si že je třeba začít včas o pokožku pečovat abych alespoň trošku zmírnila v pozdějším věku intenzitu vrásek - ostatně je tady celá jedna diskuse o očních krémech)...No zpátky k problému. Byla jsem v Sephoře a tam mi řekli, že vzorky dávají jen k nákupu. Poté jsem byla v Douglasu, no tam byla prodavačka s jakou jsem se teda ještě nesetkala (ještě teď mám chuť jít tam a něco od plic ji říct), ta mi řekla, že vzorky žádné nemají. Když jsem se jí zeptala jak si mám teda jako nějaký krém koupit když nevím jestli třeba nemám na něj alergii a kór ještě v očním okolí, přece nedám za krém cca 1000,-Kč a pak se osypu. Tak z ní vypadlo, že já žádný krém krém ještě nepotřebuju a že tu má pouze vzorek krému od Sisley a že ten potom stojí 3000,- Cituji "takže to asi né že" - Jako bych byla nějaká "socka" či co...No málem mě popadl amok, samozřejmě, že za 3000,- bych si ho nekoupila, ale ten přístup té pomalu né ani 20ti leté (ani nechci říct jak bych ji nazvala). Jak může takhle se zákazníkem mluvit, proč bych si ho nekoupila, kdybych chtěla tak si tam můžu koupit krém i za 10000,- (kdybych na to měla: LOL). V obou obchodech na mě civěli jak na nějakého příživníka, přitom ve světě je přece běžné dávat vzorky, ne?
Co si o tom myslíte vy? Máte podobnou zkušenost? Nebo naopak jste se setkali s přívětivějším jednáním?
No já jsem si párkrát řekla o vzorek očního krému od Heleny Rubinstein, nebo make-pu Hr v Sephoře v Arkádách a prodavačka byla velmi milá a když neměla vzorek v sáčku, normálně mi odebrala krém do malé krabičky.... a to samé taky v Sephoře v Palladiu, dala mi ihned dva druhy make-upů do krabiček... tak asi záleží kde a jaká prodavačka...
No vytočilo mě to teda "fest", kdybych byla trochu od rány normálně bych chtěla mluvit s vedoucím, protože to je vrchol aby se takhle chovala ani ne 20ti letá prodavačka, která si tam o sobě myslí jako by ten obchod pomalu vlastnila či co, nesou se tam s nosem nahoru. Možná kdyby tam přišla nějaká starší paní tak by si to nedovolili, ale viděli stejně mladou holku tak si řekli "hmm, tak té ne"
Byla jsem v shopping parku v Ostravě, protože jsem z Ovy. Jinak do Sephory chodím docela často. Jó když jsem si tam koupila krémy od Clarins cca za 2500,- to byl jiný přístup, to mi do tašky naházela všemožné vzorky makeupů, vůní atd...
Když si nikdo nestěžuje, tak se takhle prodavačky klidně budou chovat dál. V Británii by si todle žádná nedovolila, protože by hned přišla stížnost, popřípadě vyhazov od šéfa. Holt nesmíte si to nechat líbit. Nemají tady žádné "prodejní vychování".
Milísek
Ohradila bych se, jak se to k zákazníkovi chová a co ty její řeči mají znamenat, pokud by se omluvila, tak ok, pokud by byla dál drzá, tak bych si nechala zavolat nadřízeného. Já jsem zákazník, já ji živím, ne?
Všimla jsem si, že i v obchodech s módou jako je např. Mango, H&M, Promod, Orsey atd. atd. zaměstnávají strašně mladé holky, které jsou pěkně oblečené to jo, ale samozřejmě že na to oblečení mají slevu když v tom obchodě pracují, ale nesou se jak nevím co, k tomu "blbě koukaj, co máte na sobě, jak vypadáte, no sjedou vás od hlavy k patě. Možná je to můj pocit mno, ale nějak v poslední době nemám ani chuť si jít něco koupit. Ale třeba když jsem šla s mamkou do obchodu myslím "Zebra" tak tam to bylo úplně o něčem jiném, prodavačky byly starší tak cca kolem 40ti let, ale takovou ochotu to jste ještě neviděli, obskakovali mamku jak královnu (a to by vypadalo pěkně s tím a to s tím, vyzkoušejte, uvidíte) - no a odešla i s tím pro co vůbec nepřišla. Tomu říkám prodavačka.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.