Smazat

Neprofesionální jednání poradkyně ve spořitelně

Včera mě tak vytočil přístup paní poradkyně ze spořitelny, že dokonce zvažuji, že na ni podám stížnost. Jaký je váš názor? Přijde vám její přístup to normální?

Ahoj, včera jsem se ve spořitelně tak vytočila, že to musím někomu sdělit a zeptat se, jestli je takový přístup normální, nebo je to nepřípustné. Při naší poslední návštěvě spořitelny nás poradkyně navnadila na založení nového účtu osobě s doporučením od někoho, kdo již účet ve spořitelně má. Oba tím získají účet na 5 let zdarma. Rozhodli jsme se to s bratrem využít a tak jsme se včera do spořitelny vydali. Končím v práci teprve ve 4 hodiny, doma jsem za cca 10 minut, naberu bratra a rovnou jedeme. Byli jsme tam cca 16:15, spořitelna má do 5, říkali jsme si, že uvidíme, jestli paní bude ochotná nás vzít. Nepracuji v oblasti pojišťovnictví ani nic podobného, ale doslechla jsem se, že pracovnice mají z každého pojištění uzavřeného právě na jejich přepážce, nebo vytvoření účtu, provize (je to tak?). Poradkyně nám už minule dala vizitku s tím, že máme přijít rovnou k ní (aby z nás měla onu provizi, samozřejmě, posledně když viděla bratra, že šel k někomu jinému, dokonce mu málem vynadala, že má její vizitku a stejně čekal ve frontě a nakonec skončil na jiné přepážce, než na její.)

Tak jsme tedy rovnou zamířili k dané poradkyni, jí se rozzářily očka a vyculeně se nás zeptala "jdete založit účet?" Já přikývla a hned jsem se jí zeptala "můžeme? Máte čas?" (tuhle otázku si prosím dobře zapamatujte, souvisí s tím, co se dělo potom!) Paní se zatvářila trochu nervózně, pak kývla a nechala nás se posadit. Vyžádala si občanské průkazy, které jsme jí teda předali a začala něco ťukat do počítače. Poté z ní vypadlo něco, co mě vykolejilo. "Musím ale rychle, za 5 minut mám schůzku s klienty." Podivila jsem se, proč to neřekla rovnou? Šli bychom na jinou přepážku, v tu chvíli byly totiž volné rovnou dvě. Případně bychom přišli jindy. No samozřejmě, přišla by o svou provizi.

Začal sled směšných pohybů, rychlého ťukání do klávesnice, vypisování papírů a nervózních pohledů na dveře, zda náhodou nepřicházejí klienti, se kterými byla domluvená. Vrcholem bylo, když před bratra položila nějaký list papíru a zamumlala u toho něco ve stylu "do složky to nedávám, nemám čas." No to mě teda dostalo. Do necelých deseti minut, co jsme na přepážce seděli se dostavili oni klienti, se kterými měla sjednanou schůzku. Nahodila psí oči a téměř kňouravým prosebným hlasem se nás zeptala "nemohli byste chvíli počkat raději vy, než oni, když mám s nimi domluvenou schůzku?" Byla jsem zaražená. Jak dlouho budeme čekat? Očividně to pro ni byli důležití klienti, protože její falešný přemilý úsměv a hlas po dobu budoucího rozhovoru s nimi nabyl na intenzitě.

No, co nám zbývalo, než se sebrat a jít počkat vedle. Aby paní poradkyně zabránila tomu, že by přišla o své provize a pojistila si tak to, že nepůjdeme náš požadavek řešit na jinou přepážku (v té době byly pořád ještě volné rovnou dvě), nechala si u sebe můj občanský průkaz. Byla jsem naštvaná. Jak dlouho jsme tam takhle seděli? Asi tři čtvrtě hodiny! Rovnou po práci, bez oběda, otrávená, jsem tam celkově ztratila asi hodinu a půl svého drahoceného času, když samotné vyřízení požadavku nás vyšlo na cca 15 minut, ne-li míň! A to všechno jenom proto, že paní nám nebyla hned na začátku schopna říct, že nemá čas a my šli tak jinam, aby náhodou nepřišla o své peníze! Mohli jsme si vzít číslo a počkat, až na nás přijde řada na jakékoliv přepážce, navíc, když dvě byly prázdné a mohli jsme být do dvaceti minut venku s vyřízeným účtem. My však chtěli udělat "dobrý skutek" a šli jsme tedy rovnou k paní poradkyni, protože, jak jsem již říkala, jsme věděli, že z toho bude mít peníze. No, jak se říká - za dobrotu na žebrotu a nakonec jsme za to zaplatili tím, že jsme tam seděli a čekali víc jak půl hodiny jak idioti, než si paní vyřídí klienty.

Přijde mi maximálně vyčůrané, že si nás takhle sprostě pojistila tím, že částečně rozpracovala náš požadavek, posbírala doklady a pak nás poslala tři čtvrtě hodiny čekat, když jsme to mohli mít už dávno vyřízené u jiné poradkyně. Myslím si, že to udělala proto, že my s bratrem určitě jako dva mladí působíme jako "luliny", které neumí do pěti napočítat, tak si řekla, že k nám si takové zacházení dovolit může. Pochybuji, že by si to dovolila třeba k mým rodičům. A protože jsme právě ony zmiňované "luliny", samozřejmě jsme nic neudělali a tiše zuřili a nadávali jen mezi sebou.

Všichni pracovníci se už po nás pokukovali, jelikož jsme se zaprvé určitě tvářili pěkně nas*aně a zadruhé jsme tam vysedávali celou věčnost jako dva dementi. Poradkyně se odebrala někde asi pro papíry do kouta místnosti, já na ni však pořád měla výborný výhled a mohla jsem i dost dobře slyšet téměř každé její slovo. Nějaká kolegyně už se zřejmě začala vyptávat, co že asi chceme, že tu sedíme tak dlouho jak pecky. Odpověď, která se jí od poradkyně dostala, pro mě byla jako olej do ohně. Její tvář do té doby zářící falešným úsměvem se změnila v otrávenou kvašnou grimasu, když vyštěkla "no účet!" Nevěřila jsem vlastním uším a očím. Naprosto bez zábran začala cosi nakvašeně mumlat a přitom obě házely pohled směrem k nám. Bylo mi jasné, že nás pomlouvá a to i přes to, že věděla, že ji sleduji. Takže nakonec my jsme byli ti nejhorší.

Nikdo ji přece nenutil, aby nás brala, když ji to tak obtěžovalo! Byla jsem vytočená doběla. Dlouho jsem takhle nebublala pod povrchem, jako včera. Když jsme se konečně po celé té věčnosti konečně dostali na přepážku (cca 10 minut po konci otevírací doby), ještě jí do toho začal blbnout a zasekávat se počítač, rozpačitě se pochechtávala a mumlala "sakra, to není možné, co je s ním, hold má už po pracovní době." No konečná. Byla jsem tak vytočená, že si to neumíte představit. Když nás pak konečně vyprovázela, vypadl z ní další glos. Prý se omlouvá za zdržení, ale vlastně si za to můžeme sami, že jsme přišli bez ohlášení. Pamatujete na mou otázku na začátku - "MŮŽEME? MÁTE ČAS?" Vážně neskutečné!

Totálně vytočení jsme se vrátili domů skoro po dvou hodinách od našeho odchodu. Jsem totálně znechucená z jednání paní poradkyně, které podle mě není v pořádku. Myslím si, že takové zacházení s klientem, ať vypadá sebevíc jako jelito, je naprosto nepřípustné. Co si myslíte vy? Případně, pokud je mezi vámi nějaká poradkyně, je tohle normální? Moc děkuji za názor.




 
arrow
profile_image
petulajz
od 4. 4. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji Minette: A ještě jedna věc - občanku z ruky vůbec nikde nedávej! Ta paní se na ní má jen kouknout, ověřit jestli jsi to Ty, to je vše, žádné kopírování !

To mě nenapadlo, hold jsem málo zkušená, říkala jsem si je to poradkyně ze spořitelny, co by se mohlo stát...

arrow
profile_image
Silvestra
od 20. 9. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Jednání poradkyně určitě v pořádku není. Ovšem chyba je i na Tvé straně. Pokud by mi řekla, že bude vyřizovat někoho jiného, požádala bych ji o vrácení dokladů a šla za někým jiným. Jestli má za zavedení účtu provizi, práci s Tebou by dokončila. Když chceš znovu zavést účet s někým jiným, už za ní nechoď, vezmi si pořadové číslo a jdi k tomu, kdo na Tebe vyjde. A ještě : všechno je nejlépe řešit HNED. Na každé pobočce je manažer/ka. Taky jsem řešila nepříjemnou situaci, kdy jsem nejdřív vyřizovala něco na bezhotovostním oddělení a pak jsem chtěla předisponovat na hotovostní pokladnu, abych nemusela znovu čekat. Že prý to nejde, řekla úřednice. Manažerka byla jiného názoru - šlo to. Za pár dní se situace opakovala. Už jsem manažerku nekontaktovala. Bylo zřejmé, že si neumí na pobočce zjednat pořádek, že podřízené nepoučila. Vzala jsem si nové pořadové číslo, vystála frontu a večer napsala stížnost na vedení spořitelny. To byl fofr hned druhý den. Oni stížnosti nenechávají bez povšimnutí. Na Tvém místě teď už bych to nechala, přijde mi hloupé jít za manažerem a vysvětlovat, že před několika dny jsem nebyla spokojená s vyřizováním mé záležitosti. Tak pro příště ...

arrow
profile_image
Minette
od 4. 12. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji petulajz: Já bych s tím ráda něco dělala, ale nevím, jak tento můj přístup změnit, začít si více věřit, mít ostré lokty... Pořád si říkám, že jsem mladá, taky je mi právě necelých 20, uklidňuji se tím, že se to třeba změní, až budu starší, zkušenější, potká mě víc takových situací... Nevím, co s tím dělat, jak to změnit

Tady se prostě ozvi hned jakmile se nebudeš cítit, třeba když už jste s tím souhlasili, s tím čekáním a až pak Ti došlo, že je to dlouho, tak bych tam k ní prostě došla, klidně je i přerušila a tu občanku si vyžádala. Já vím, není to slušné, ale oni pak bohužel ti neslušní nad slušnými mají navrch.

Doporučuju i přečíst nějakou knížku o asertivním jednání, a zkoušet postupně nacvičovat

arrow
profile_image
petulajz
od 4. 4. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na Silvestra:

No, je asi pravda, že stěžovat si se zpožděním je už nemístné... Nechám to tedy tak, příště snad najdu kuráž k tomu, řešit to hned

Cituji Minette: Doporučuju i přečíst nějakou knížku o asertivním jednání, a zkoušet postupně nacvičovat

To je dobrý nápad, děkuji

arrow
profile_image
Minette
od 4. 12. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji Silvestra: Na Tvém místě teď už bych to nechala, přijde mi hloupé jít za manažerem a vysvětlovat, že před několika dny jsem nebyla spokojená s vyřizováním mé záležitosti. Tak pro příště ...

Taky jsem to tehdy nechala být a to ta moje zkušenost tehdy byla taky něco. První chyba byla asi, že jsem tam šla nemocná - cestou od doktorky, nejlíp mi nebylo. Na druhou stranu to asi bylo potřeba vyřídit - už si přesně nepamatuju detaily, ale něco tam zvorali.

Slečně neskutečně trvalo, než pochopila co po ní chci, když už to vypadalo, že to udělala, tak jsem zjistila, že udělala vlastně něco jiného než co jsem chtěla, trvalo jí to taky docela dlouho, a když už to vypadalo, že to už skoro má, tak se na mně koukla a řekla něco v tom smyslu že "My dvě si navzájem nejsme sympatické, nebo snad že cítí ke mně nesympatii a že je to vzájemné, a jestli tedy raděj nechci jít k někomu jinému" (to už jsem tam nějakou tu dobu strávila, xkrát vysvětlila, a vypadalo to, že se proces chýlí ke konci).

Podotýkám že šlo o řadovou pracovnici na pobočce ke které jsem se dostala přes číslo, takže by to znamenalo minimálně vystát další frontu a pokud bych narazila na někoho stejně schopného tak dalších minimálně 40 minut skoro v horečkách.

No já jen koukala s otevřenou pusou, odvětila jsem tehdy asi něco v tom smyslu že ne a ať to dodělá, což se nakonec stalo, ale byla jsem z toho pak fakt jak opařená.

No lidi jsou taky jenom lidi, ale nechci opakovat, co už tu několikrát zaznělo, pokud se ti nelíbilo, jak s tebou jedná, ozvi se hned, neznamená to, že tam musíš po ní řvát, ale stačí říct, že taky stejně jako její čas je pro tebe ten tvůj drahý, a že si to teda vyřídíš na jiné přepážce, když tedy si na tebe nenašla čas. Taky se trochu divím, že se ostatní poradkyně třeba nenabídly, že to s váma zatím pořeší, to jsem třeba zažila já... Jinak pro příště se můžeš vyhnout těchto nepříjemností tím, že nebudeš nikomu odevzdávat svou občanku, vlastně prakticky by si ji dle zákona neměla vůbec nikde a nikdy dávat z ruky... Něco potřebuje, stačí jí to z té občanky nadiktovat. Já svou občanku z ruky nedávám, ať se na mě dívají sebeblběji....

Taky na mě jednou byla paní u pokladny nepříjemná... Když mě vynadala za to, že jsem na ni vytáhla stravenky (očividně se jí to nechtělo klikat do počítače, protože normálně tam stravenkama platím dost často), tak jsem ji s klidem řekla, že jde očividně vidět, že ji tato práce nebaví, tak ať ji přenechá někomu, kdo práci opravdu potřebuje a že stravenky dostávám od svého zaměstnavatele, a že to jsou taky peníze, tak si s nima přece nebudu doma zatápět jenom proto, že ona je neumí namarkovat.

arrow
profile_image
Minette
od 4. 12. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji Lady Glamour: vlastně prakticky by si ji dle zákona neměla vůbec nikde a nikdy dávat z ruky.

Přesně

Cituji Lady Glamour: Něco potřebuje, stačí jí to z té občanky nadiktovat. Já svou občanku z ruky nedávám, ať se na mě dívají sebeblběji

Já jí teda například v té bance ukážu, nebo i třeba dám úřednici do ruky, pokud si potřebuje něco opsat nebo tak, ale rozhodně ne aby to někdo někam odnášel a tak.

Cituji Lady Glamour: No lidi jsou taky jenom lidi

To bysme pak ale mohli říkat u všeho, nepřijde mi v pořádku omlouvat neprofesionalitu. Jasně jsme jenom lidi, ale v práci bysme měli být profesionální, nebo se o to alespoň snažit. Když doktor vezme zdravou ledvinu místo špatné, tak asi nikdo neřekne "nikdo není neomylný, jsme jen lidi".

A zrovna tyhle služby, kdyby takto spořka měla vyškolenou většinu personálu, tak to u nás podle mě může za chvíli zavřít, protože prostě lze jít jinam. Jako neříkám, zažila jsem vícero nepříjemných úřednic a chápu, že toho taky můžou mít za celý den plné kecky, ale je rozdíl jestli zrovna někdo nezáří úsměvem nebo jestli má blbé osobní kecy (se mi stalo teda za život jen dvakrát a zrovna teda (možná náhodně) v ČS), to by si opravdu odpustit mohly.

arrow
profile_image
Falcon
od 8. 11. 2011
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji mishka999: mishka999 Poslat zprávu

Reaguji na petulajz:
Tak potom se ale nediv, že působíš opravdu jako ta "lulina" (ten výraz neznám, ale použila jsi ho ty) a leckdo si k tobě pak dovolí takto chovat. Chovala se neprofesionálně, nechala vás čekat, pomlouvala vás, šklebila se a kdesi cosi, ale stejně jste si účet založili a ona z vás má prachy. Vůbec jsi neměla přistoupit na čekání, vzít si občanku a odejít s tím, že to měla říct rovnou, že má objednané klienty a že ani na založení účtu ve spěchu s nepříjemnou poradkyní opravdu nemáš náladu.

arrow
profile_image
petulajz
od 4. 4. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Máte pravdu Narazila jsem už na spousty nepříjemných lidí, které očividně práce nebaví. Pochopila bych, že jsou nepříjemní na někoho, kdo je nepříjemný na ně. To už jsem zažila na pozici servírky, hosté, kteří berou, že servírka je služka, póvl, který jim nestojí za pozdrav, taky proč by se na ni třeba dívali, když s ní mluví? A proč by proboha poprosili, když něco chtějí? Od toho tu je, aby udělala, co jí přikážou, ne? A vůbec za to nemusí děkovat... To je hrozné, lidi by se k sobě měli chovat s respektem a nedělat druhým to, co nechtějí, aby se dělo jim. To bych ještě pochopila, že se člověk naštve a nechová se pak k zákazníkovi vhodně, i když já si toto nikdy nedovolila (možná i proto, že jsem srab, jak už jsem tady psala). Co mi ale přijde sprosté - když se člověk chová slušně a stejně si na něm třeba prodavačka nebo úřednice atp. vybíjí své mindráky a je protivná, protože se ten idiot třeba opovážil na něco zeptat Ať mi takoví svou práci předají, budu ji dělat ráda a určitě si jí budu vážit více, než oni

Cituji petulajz: Já bych s tím ráda něco dělala, ale nevím, jak tento můj přístup změnit, začít si více věřit, mít ostré lokty... Pořád si říkám, že jsem mladá, taky je mi právě necelých 20, uklidňuji se tím, že se to třeba změní, až budu starší, zkušenější, potká mě víc takových situací... Nevím, co s tím dělat, jak to změnit

Tak to jsi ještě mladičká, to přijde s věkem. V 19 bych asi taky nic neřekla Časem si uvědomíš, že ty jako zákazník takovým lidem vyděláváš na chleba a podle toho by se měli chovat. A jak už bylo řečeno, vůbec nejde o to být na někoho hnusná, ale říct v klidu, že se ti její chování nelíbí a raději bys účet založila s příjemnější poradkyní, pokud tato zrovna nemá čas.

arrow
profile_image
petulajz
od 4. 4. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na mishka999:

Taky doufám, že to přijde s věkem. Pozoruji, že už je to o něco lepší, než když jsem byla třeba v pubertě, tak doufám, že se to bude zlepšovat i dále

Cituji Minette: A ještě jedna věc - občanku z ruky vůbec nikde nedávej! Ta paní se na ní má jen kouknout, ověřit jestli jsi to Ty, to je vše, žádné kopírování !

Při zakládání účtu si banka může dělat kopii, s tvým souhlasem.

Zakladatelko, co to bylo za banku? Píšeš spořitelna, ale zase jak uvádíš to o účtu zdarma a nějakých kódech, to dělá GE.

Každopádně, účet zadarmo můžeš mít v x bankách, Není důstojné se takhle doprošovat. Po takovémhle jednání by milá paní viděla tak akorát moje paty.
Je vidět, že ti to dost leží v žaludku, stížnost pošli, uleví se ti

Nie nie je to v poriadku..ja osobne by som s ňou narobila dobrý cirkus keby bola na mňa tak sprostá a určite by som si u nej účet nezaložila a kľudne by som ju aj strápnila pred klientami bolo by mi to jedno. Nie som konfliktný typ ale na úradníkov mám hodně spadeno ako sa u vás hovorí, pretože sa cítia veľmi dôležití a jednajú s ľuďmi ako s debilmi. Nie všetci ale drvivá väčšina bohu žiaľ áno-. Toto si proste dovolovať nemôže a myslím si že keď sa jej nepáči mala by vypadnúť a dať priestor niekomu kto by si jej miesto vážil a kto by bol vďačný že má prácu..Nechala si si nas*ať na hlavu..prepáč nemyslím to v zlom ale toto si nesmieš nechať pre boha nesmieš dovoli´ť aby s tebou takto zametali!. Nikde a nikdy! Samozrejme ny tvojom mieste by som podala sťažnosť ale nie na pobočku , keby náhodou obrábala šéfa, ale na centrálu ..

arrow
profile_image
V.i.o.l.e.n.c.e
od 21. 1. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Určitě tě chápu, taky bych byla dost slušně vytočená. Shodou okolností mám se spořitelnou taky jednu peprnou zkušenost. Chtěla jsem si založit absolventský účet bez poplatků a paní na přepážce mi řekla, že je účet zdarma a že až si najdu práci, že ho můžu začít bez problémů využívat. Tak jsme to sepsaly, vyřizování trvalo přes hodinu a měla jsem účet. Za nějaký čas jsem měla telefon, kde mě ta dotyčná paní začala slovně napadat a štěkat na mě s tím, že mi chodí upozorňovací smsky, že je nečtu a mažu je a jak si to jako představuju. Mimochodem mi žádný smsky nechodily a já jsem dost zodpovědná na to, abych tohle zanedbávala. Tak mě to vytočila, že jsem jí vynadala, jak si vůbec může dovolit mě takhle osočit z něčeho, co nedělám. V nejbližší době jsme tam zašla a účet zrušila-naštěstí u jiný paní, protože tamtu bych fakt nevydejchala. Ta byla sympatická a vysvětlila mi, že na účtu musí být nějaký určitý pohyb peněz neco co, ale mě ta druhá řekla pravej opak, takže si asi taky chtěla přilepšit nebo nevim. Už mě tam nikdo neuvidí.

 

Téma Neprofesionální jednání poradkyně ve spořitelně je vyřešené (ukončené) - nemůžete do něj již přispívat. Tohoto stavu téma obvykle dosáhne, pokud nastane některé z následujících situací:

  • Příspěvky (rady, řešení) se v tématu začínají opakovat.
  • Příspěvky se začínají stáčet jinam, účastníci diskuse se původního tématu nedrží.
  • Téma je příliš široké, nově příchozí mají problémy se v něm orientovat.
Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy otevřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené