Reaguji na skxs: Já píši ze svého pohledu, co jsem prožila. Upřímně říkám, že medicínu bych asi nezvládla... Nemůžu si teď neodpustit poznámku o tom, že Váš příspěvek mi přijde dost útočný. Já jsem nenapsala nic o tom, že budu nejlepší učitelka a znalkyně českého jazyka a literatury. To všechno záleží na přístupu člověka samotného. Když jsem nastupovala do prvního ročníku, o učitelství jsem jen trošku uvažovala, lákalo mě, ale měla jsem z něj i strach a nepočítala jsem s tím, že bych šla na mgr na učitelství... Prostě jsem se tak rozhodla až před dvěma lety... Ano se stsl. a morfologií máte pravdu, pro prváka je to náročné, je to nové, hodně povinností a nikdo se s ním moc nemazlí a pro učitele to není nic životně a pracovně důležitého. To, že na pedagogických fakultách je i světová literatura máte pravdu a je to jedna z věcí, kterou považuji za svůj handicap třeba. Přesto si o sobě myslím, že nějaké znalosti mám a samostudium mi nikdy nebylo cizí... O těch třech oborech - psala jsem, že si můžu nechat uznávat předměty z odborného na učitelství, takže to hodně pomáhá. Vůbec neznáte můj studijní plán a navážíte se do mě... Ty obory mi přibývaly postupně - začínala jsem na jednom, ve třetáku jsem si přibrala další, jenže já jsem typ člověka, který chce mít všechno hned, takže již ve třetáku jsem měla hotovu většinu předmětů (zbývalo jen pár povinných) a soustředila se na psaní bakalářky a přibrala si další obor. V něm jsem za první rok zvádla také dost, dokončila bakaláře a měla jsem tam nějakou pauzu. Pak jsem nastoupila na magistra jednoho oboru a za půl roku jsem si přibrala druhého magistra, takže teď ano, studuji tři, ale psala jsem zároven bc práci, píšu mgr. práci, ve škole jsem za poslední rok byla od pondělního rána do pátku odpoledne. Ve volném čase jsem studovala....
Slečna nepsala nic o tom, že chce být učitelka, já se vyjadřovala především k tomu, jaká je bohemistika na FF MUNI a řekla jsem, že je tam dost odborníků a těžkých odborných předmětů. Prostě každého zajímá něco jiného, nechápu, jak můžete srovnávat ČVUT a FF - tak jako já bych neměla buňky třeba na strojařinu a rýsování, tak někdo nemá buňky a cit pro jazyk... O studentkách z jiných fakult jsem psala vzhledem k bohemistice, ne k učitelství. Zase je to osoba od osoby. Někdo měl velké znalosti a znal třeba Boženu Benešovou dopodrobna. Tou my jsme se na Bc vůbec nezabývali a naopak umím třeba velice dobře starší českou lit. ... záleží to i od učitelů, které si člověk zvolí. Jeden předmět vyučují paralelně třeba čtyři učitelé a každý se zaměřuje na něco jiného.... Rozdíly si člověk musí stírat sám, protože ke státnicím musí umět všechno... Tady bych chtěla upozornit, že ty jsou dost velký prosívák, na Bc státnicích projde tak polovina. U státnic není příprava. Jsou jen velice široké okruhy z jazyka, k literatuře nic, tam prostě člověk musí umět všechno (což samozřejmě nejde).
O tom rozvrhu tři dny v týdnu - ano, jde to si myslím, ale ne každý semestr. Jak píšu, já si prostě třeba první rok a půl hodně intenzivně studovala, abych pak mohla mít volnější semestry, ale klidně si to můžeš udělat naopak a začít pozvolna. Nejsou jen nepovinné přednášky, jsou i povinné semináře. Já chodila všude - povinné nepovinné. Mě studium baví a jsem trochu perfekcionista, takže bych měla výčitky, kdybych někam nešla.
Reaguji na Vercisa:
Já jsem na nikoho neútočil. Pouze jsem slušně reagoval. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale když učitel na Filos. fak. MU řekne, že absolvent pedag. fak. bude dobrým učitelem, ale absolvent filos. fak. učitelem excelentním (a to v diskusi zaznělo), tak mám potřebu na to reagovat. A nikoliv proto, že jsem vystudoval tu pedagog. fak., ale proto že je ten výrok hloupý. Připomíná mi to soutěžení Brňanů s Pražany. Je to dětinské a tomu učiteli v hlavě něco chybí, i když je možná v něčem třeba chytrý. Prostě jsem nesnesl, že někdo vykřikuje takové bláboly.
No, nemá přece smysl to řešit. Vše jsem již napsal. Ještě chci dodat, že jste mě špatně pochopila s tou světovou literaturou. Já jsem nenapsal, že jsme na pedag. fakultě světovou literaturu měli. To si přečtěte ještě jednou Naopak - časoval jsem staroslověnské přechodníky, počítal jery apod., ale ze světové literatury jsme neměli nic. Tedy jen v rámci teorie literatury (např. v učivu o vývoji literárních forem, žánrů ...). Ale pak je otázka, jak tam učit světovou literaturu. Jsou jí kvanta a vzít to jen stručně, to by se zase jen rovnalo maturitě. Od toho jsou lidé na fakultě, aby to trošku promysleli. Zacházím zbytečně do podrobností. Zkrátka se učí pro vykonávání učitelské profese i zbytečné předměty, kdežto jiné zase chybí. Toť můj skromný názor. A pokud jsem předchozí text napsal poněkud útočně (občas toho dosáhnu, i když nevědomě), omlouvám se Vám.
Vystudovala jsem (Bc. program) filologii na Technické univerzitě v Liberci. Všichni okolo mě strašili, ale bylo to naprosto v pohodě, na té škole jsem byla strašně spokojená a zdárně to dotáhla do konce. Teď pokračuji v magisterském studiu českého jazyk na Filozofické fakultě na Univerzitě Karlově. To teprve začne boj
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.