arrow
profile_image
rings
od 16. 4. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Hledám nějaké tipy, jak a kam doma dáváte různé dokumenty, písemnosti, atd.
Můj systém jednoho šuplíku se s přibývajícíma papírama, co se z toho či onoho důvodu nemůžou vyhodit hroutí, takže už nutně to musím nějak přeorganizovat. Zajímalo by mě, jak to děláte vy ostatní? Zejména, když už je toho víc.
Na věci týkající se bytu (hlavně vyúčtování), už mám šanon, ačkoliv si říkám, jak dlouho je tohle nutné schovávat? Ale pak je tu hafo toho dalšího, a nemám zatím ani žádný klíč podle kterého to třídit. Poraďte prosím, nebo napište, jak to máte doma vy.

arrow
profile_image
Haniccino
od 19. 2. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Nakoupila jsem několik těch plastových složek s průsvitnýma obálkama, nevím jak se to správně jmenuje, v každé je asi 20 přihrádek.
Jednu mám na účty v domácnosti, druhou na záruční listy, třetí na dokumenty co musím schovat napořád (vysvědčení, diplom, zápočťáky z práce...) atd.
Jednou za rok to projedu a povyhazuju co není potřeba, třeba ty záručáky a tak, ale doklady o zaplacení schovávám několik let, když jich je fakt hodně tak ty co byly na malé částky naskenuju, nechám to ve složce v počítači a papír vyhodím.

Reaguji na Haniccino: mám to stejně + tohle všechno hozené dohromady v papírové krabici a tu v šatní skříni

arrow
profile_image
rings
od 16. 4. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji Haniccino: Nakoupila jsem několik těch plastových složek s průsvitnýma obálkama, nevím jak se to správně jmenuje, v každé je asi 20 přihrádek.

Nemohla bys prosím vložit obrázek? Znám takové ty folie s dirkama ve formátu A4, tohle mi nic neříká.

Cituji Marrianne: + tohle všechno hozené dohromady v papírové krabici a tu v šatní skříni

Taky mi to donedávna stačilo, ale teď je toho najednou víc, a ani nevím co jak dlouho skladovat.
Od věcí souvisejících s rekonstrukcí bytu (doklady o zaplacení), po různé formality s převodem, pak právě třeba různé smlouvy, pracovní a tak, vysvědčení, registrační lístky od doktorů (musí se schovávat?), do toho účtenky, plus různé další, které ani nevím kam a pod co zařadit.

Cituji Haniccino: ale doklady o zaplacení schovávám několik let, když jich je fakt hodně tak ty co byly na malé částky naskenuju

Jo oni i časem vyblednou. Jinak já jako doklad o zaplacení považuju výpis z běžného účtu (myslím třeba za elektriku a tak), toho je taky už pěkná hromada, nejradši bych ty papírové vyhodila, jenže člověk nikdy neví, kór tady v ČR, jestli to nebude potřeba

arrow
profile_image
rings
od 16. 4. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Teď jsem narazila ještě na jednu věc - Všeobecné obchodní podmínky k účtu, Smlouva, a různé dodatky, změny, ceník a další ceníky, oznámení změn, příručky k internetovému bankovnictví, a tak, vyhodily byste to?

Já vím, že smlouvy by asi člověk vyhazovat neměl, ale ono to je už pár let, a určitě dnes jsou ceníky, podmínky, jiné, nebo i tohle někde skladujete?

arrow
profile_image
Lucianka91
od 24. 11. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Já mám toto . Dá se to koupit normálně v Tescu Možná je to i to co myslí Haniccino

arrow
profile_image
nabocklish
od 4. 10. 2011
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Já jsem úchyl na šanony, takže mám všechno v nich. Ale zase to zabere dost místa no...

arrow
profile_image
Verka1
od 13. 9. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na Lucianka91: Přesně tyto plastové desky na dokumenty hledám a nemůžu sehnat. Tesco mám hodně daleko, nevíš kde jinde bych mohla koupit a kolik tyto desky stojí?

arrow
profile_image
Haniccino
od 19. 2. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Myslela jsem spíš tyhle desky, jsou v tom napevno průsvitné plastové obálky, ale dají se koupit i samostatně a přidávat do těch kroužkových desek.

T2eC16NHJH8E9qSEU5y.jpg

Capture.JPG

arrow
profile_image
Doudou
od 27. 9. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Cituji nabocklish: Já jsem úchyl na šanony

Já taky

A ani mi to tolik místa nezabere. Naopak.
Mám to rozdělené podle druhu a v "košilce" (plastový euroobal) mám nadpis a za něj normálně proděravým děrovačkou a vložím.

Oblasti - elektřina, plyn, telefony, smlouvy s bankama, zdravotní věci (tam teda vkládám i registrační listy a zd.zprávy), záruční listy velkých věcí (spotřebiče + návody, smlouvy k bytu, pracovní sml., i výplatní pásky apod. Dále třeba "rekonstrukce bytu" - kvůli kontaktům na firmy, záruka na práci apod.
Přehledné. Schovávám vše.

Paragony za levnější věci k reklamaci či poštovní lístečky (př. prodej zde v bazaru ) apod. dávám do malých obálek podle měsíců a ty vlepuju do sešitu ("peněžní deník") a nevyhazuju nic.
Samozřejmě si nenechávám paragony od jídla apod.

Takhle to dělám dobrých deset let. Vedu dvě domácnosti (písmenosti celkem třem lidem) a mám asi jen 4 šanony. A pořádek . Vždy jsem vše dohledala.

arrow
profile_image
Lucianka91
od 24. 11. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na Verka1:
Tak krom internetu možná někde v nějakým velkým papírnictví nebo kancelářských potřebách. A v Tescu to myslím stálo kolem 50-60 korun

arrow
profile_image
rings
od 16. 4. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na Lucianka91:

A to je ve formátu A4 nebo je to velké jako obálka?

Cituji Haniccino: Myslela jsem spíš tyhle desky, jsou v tom napevno průsvitné plastové obálky, ale dají se koupit i samostatně

Jé tak to neznám. Znám teda ty co se dají koupit samostatně - nově vím, že se to jmenuje euro obal, celkově teda koukám, že asi podniknu nálet do papírnictví rozšířit si obzory

Cituji nabocklish: Já jsem úchyl na šanony, takže mám všechno v nich. Ale zase to zabere dost místa no...

Na šanon už jsem postupně přešla, zatím mám jen teda na plyn, elektriku a takové, ono je to vážně přehlednější. Zabere to místo, to jo, ale ono když je toho hodně tak to zabere i tak.

arrow
profile_image
rings
od 16. 4. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na Doudou:

No to je přesně ono, nějaký takový systém by se mi fakt hodil. Že když něco potřebuješ najít, tak přesně víš, kam sáhnout.

Cituji Doudou: a nevyhazuju nic.
Samozřejmě si nenechávám paragony od jídla apod.

Taky vesměs nic takového nevyhazuju, a musím se přiznat, že mám i nějaké ty paragony od toho jídla, protože jsem chtěla mít představu kolik za co utratíme, ale to fakt schovávat nejde, už je toho pěkná hromada, a hlavně chaos.

arrow
profile_image
rings
od 16. 4. 2013
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji Doudou: A ani mi to tolik místa nezabere. Naopak.
Mám to rozdělené podle druhu a v "košilce" (plastový euroobal) mám nadpis a za něj normálně proděravým děrovačkou a vložím.

Oblasti - elektřina, plyn, telefony, smlouvy s bankama, zdravotní věci (tam teda vkládám i registrační listy a zd.zprávy), záruční listy velkých věcí (spotřebiče + návody, smlouvy k bytu, pracovní sml., i výplatní pásky apod. Dále třeba "rekonstrukce bytu" - kvůli kontaktům na firmy, záruka na práci apod.
Přehledné. Schovávám vše.

Paragony za levnější věci k reklamaci či poštovní lístečky (př. prodej zde v bazaru ) apod. dávám do malých obálek podle měsíců a ty vlepuju do sešitu ("peněžní deník") a nevyhazuju nic.
Samozřejmě si nenechávám paragony od jídla apod.

Takhle to dělám dobrých deset let. Vedu dvě domácnosti (písmenosti celkem třem lidem) a mám asi jen 4 šanony. A pořádek . Vždy jsem vše dohledala.

Ty vedeš 2 domácnosti, 10 let, a stačí 4 šanony? Já doma našla jeden šanon, začla jsem tam vkládat vyúčtování za elektriku, plyn, vodu+topení, a ty smlouvy co s tím souvisí (ani ne za 10 let), no a už je skoro plný (ještě tam mám ostatní doklady související s bytem, ale třeba ty doklady ohledně rekonstrukce už se tam nevlezly).

Těch zdravotních věcí tolik nemám a hlavně je to vesměs menšího formátu (očkovací průkazy, registrační listy), tam si nejsem jistá, jestli šanon, nebo nějakou jinou vychytávku.

Pak ty záruční listy, ony jsou u toho i návody, to jsem zjistila, že se často hodí, no a taky do šanonu nevleze - jsou to vesmeš tlustší příručky, k tomu třeba účtenky, to mi přijde zbytečné dávat do A4 euroobalu jednu účtenku. No já zatím fakt nevím.

Vedu si domácnost asi šest let a zatím toho mám celkem málo. V jedné papírové krabici mám věci týkající se domu - složku na plyn, složku na elektřinu, složku na vodu, složku na telefon a obálky na vyúčtování SIPO. V další krabici mám záruční listy jak ke spotřebičům tak i k rekonstrukci domu (okna, plyn atd.). Ve třetí krabici mám složky se stavebním úvěrem, pojištěním domu, plánky domu a menší krabičku s věcmi k autu. Potom ve skříni mám extra složky na výpisy z banky, na vysvědčení, platové lístky, pracovní smlouvy, zdravotní dokumentaci. Je toho zatím málo, ale plánuju to časem nějak předělat. Nejvíc mi vadí ty výpisy z účtu, ty přibývají hodně rychle.

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy uzavřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené