Cituji endyO3: Včera se mi zrovna stalo, že jsem na rovince měla zastavit, čili: dala jsem spojku, vyřadila rychlost a zmáčkla brzdu -> auto mi chcíplo a byl šlus -> proč?
Tu rychlost jsi vyřazovat nemusela, ale nevadí.
A že auto chcíplo? Mohlo to být již malými otáčkami motoru.
Cituji Gong: Tu rychlost jsi vyřazovat nemusela, ale nevadí.
No to je právě ono. Zastavovat se zařazenou rychlostí a sešlápnutou spojkou je trošku "nesprávné" (dalo by se použít i jiné slovo), dlouhodobě to nedělá dobře spojkovému ložisku. Prostě - spojka se má sešlápnout - a pustit (to neznamená pustit co nejrychleji), nikdy ne držet, není důvod, od toho je neutrál.
Ale to by měli člověka naučit v autoškole a taky mu vysvětlit proč - nicméně tomu tak často není.
Jeden člově z mého okolí má stejný zlozvyk - přikaždém sešlápnutí brzdy sešlápně i spojku - i když si třeba nepatrně přibrzdí na dálnici - nedělá to dobře ani plynulosti jízdy, ani autu, a už vůbec nemluvím o bezpečnosti na sněhu nebo za mokra.
Cituji Jerry_004: No to je právě ono. Zastavovat se zařazenou rychlostí a sešlápnutou spojkou je trošku "nesprávné" (dalo by se použít i jiné slovo), dlouhodobě to nedělá dobře spojkovému ložisku.
Mě naučil táta vyřadit, ale někteří instruktoři pro změnu tvrdí, že rychlost by se vyřazovat neměla.....A teď babo raď Já jsem navyklá (když vím, že budu zastavovat - třeba na semaforech - a ne v krizi, kdy to potřebuju rychle zašlápnout) si právě vyřadit rychlost a bez spojky pomalu dobrzdit
Reaguji na bakalářka:
Já nevyřazuji, nejen kvůli spotřebě, ale i bezpečnosti, když třeba jedu s přítelovým Patrolem, který má hrubo přes tunu.
Jezdit se naučíš jedině praxí, v autoškole tě naučí akorát naprostý základ, někdy ani to ne. Pak musíš jezdit, jezdit a zase jezdit, jinak to nejde Ideálně mít za spolujezdce totálního kliďase a dobrého řidiče, já měla v tomhle neuvěřitelné štěstí - můj otec byl jako "instruktor" naprosto úžasný, ačkoliv mimo auto se chová jak i*iot :-/
na vyřazování před bržděním není nic špatnýho, naopak je to jednodušší, a nemyslím si, že by to bylo horší z důvodu bezpečnosti, když neni náledí. Auto mohlo chcípnout proto, že nedrží otáčky na volnoběh
Přidávám se - jezdit, jezdit a zase jezdit..jiná cesta není..
Pokud jsi opravdu měla vyřazeno, pak auto nechcípne - normálně, ale pokud je to opravdu staré auto, nemusí držet otáčky jak píše Ellenschka. Také jsi si mohla myslet, že máš vyřazeno a rychlost tam mohla zůstat..
Reaguji na Silvie OK:
V autoškolách se většinou vyřazovat ani neučí - právě kvůli bezpečnosti... Já osobně, ale také vyřazuji
Cituji Jerry_004: Spousta věcí se dá odkoukat od těch, teří jezdí dobře, výborná škola byla sledovat staré autobusáky - neudělali jediný rychlý pohyb, všechno bylo krásně plynulé a přitom jezdili svižně - dneska už to taky tak úplně neplatí a s autobusem jezdí kde kdo
To máš pravdu. Jako malý špunt jsem vždycky ráda jezdila vepředu a koukala, jak řidič jezdí. Tedy, když byl autobus plný a stálo se i v uličce vepředu. To bylo u těch autobusů, co jezdili mimo velký města.
Doufám, že se mi někdo skoro po dvou letech ozve a poradí . Mám řidičák už rok a neumím řídit. Nebo spíš se toho i bojím a zmatkuju. Když jsem udělala autoškolu tak se mnou taťka ze začátku jezdil abych si to pořádně natrénovala , ale pak najednou přestal . Nechtěl se mnou trénovat a samotné mi auto půjčit nechtěl. Chápu, že měl strach, ale tak měl mi s tím pomoct abych se to pořádně naučila tak aby se nemusel on bát, že se něco stane, ale on nechce a já už jsem neřídila skoro rok. Teď kdybych vlezla za volant tak se budu hodně bát, protože jsem úplně vyšla ze cvicku A zrovna, když si hledám práci a požadují někde ŘP, protože budu muset někam jezdit, tak se o místo nepřihlasím, protože bych to autem nezvládla. Prosím co mám dělat ? Jak se mám naučit řídit, když jediný kdo se mnou může jezdit je taťka a ten nechce.
Cituji endyO3: čili: dala jsem spojku, vyřadila rychlost a zmáčkla brzdu -> auto mi chcíplo a byl šlus -> proč?
Nikdy nevyřazuj rychlost pokud nezastavíš a pokud chceš zastavit tak nejdřív sundej nohu z plynu pak sešlápni z lehka brzdu a pak teprve vymáčkni spojku a došlápni brzdu. Toto je z hlediska bzpečnosti nej postup k zastavení, poud by totiž došlo k nějakému problému na silnici, dokážeš rychle reagovat a sundat při přibrždění nohu z brzdy a přidast plyn. Auto jedoucí s vyřazenou rychlostí se může stát za určitých okolností neovladatelné a za druhé má daleko větší spotřebu - při vyřazení dojde k automatickému řízení volnoběhu a tím spotřebě paliva, se zařazenou rychlostí je systém řízení volnoběhu odpojen (je to sice velmi zjednodušeně popsáno, ale přibližně tak to pracuje) tedy u nových vozů, nějaká 120 žere furt.
Pokud to chcílpo na volnoběh s vyřazenou rychlostí - může být špinavá váha vzduchu, nebo přisávací otvor škrtící klapky, nebo..... těch možností je zkrátka moc
Reaguji na tyweee: dyk seš taky hotovej ďábel za volantem
Pořádně řídit se naučíte jenom, ježděním a ježděním a zase jen ježděním.
Cituji heelska: co takhle kondiční jízdy
ano, to mě napadlo, ale já se bojím co mi na to řekne instruktor, protože si myslím, že nebude chapát jak mi mohli dát řidičák. A za druhé: momentálně mi to přijde zbytečné platit za kondiční jízdy, když po nich stejně zase řídit nebudu. Kdybych alespoň měla svoje auto, tak to ano, ale nemám ani peníze abych si jízdy zaplatila Asi se s tím budu muset smířit, že jsem si autoškolu dělala zbytečně.
Cituji Kachorra: ale já se bojím co mi na to řekne instruktor,
Ten nemá co říkat, ten Ti má připomenout zapomenuté a zdokonalit.
Cituji Kachorra: zbytečné platit za kondiční jízdy, když po nich stejně zase řídit nebudu. Kdybych alespoň měla svoje auto, tak to ano,
ono není nic jednodužšího (pokud nemáme nikoho kdo by snámi občas jel) než zajít do půjčovny a auto si na chvilku půjčit.
Cituji Kachorra: ale nemám ani peníze abych si jízdy zaplatila
No a co virtuální auto - pominu-li nákup volantu a pedálů k PC (pokud takováto sestava opravdu za něco stojí, tak opravdu stojí dost), tak je možné najít v hernách docela sofistikované modely fungující jako slušný trenažér. Je to sice hračka, ale opravdu dobré modely imitují jízdu takřka k nerozeznání od normálního auta - od simulace zvuku motoru, vibrací, nutnosti správně řadit až po protitah na volantu při průjezdu zatáčkou. No a nebo zkusit navšívit strejdu Googla a zadat si autotrenažér, některé autoškoly mívají akce na jízdy na trenažérech zdarma.
Je to sice náhražka, ale furt lepší něco, než nic
Jo s tím půjčením bych to mohla zvážit. Je pravda, že se to dobře naučím jen, když budu pořád jezdit. Díky za tipy
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.