Čauky, mám za sebou jízdy (prozatím díky tatákovi) a mám problém, začíná se mi všechno vlést dohromady. Nemáte někdo nějaké stránky, kde by byl návod jak řadit, brzdit, couvat atd? Děkuji moc
Včera se mi zrovna stalo, že jsem na rovince měla zastavit, čili: dala jsem spojku, vyřadila rychlost a zmáčkla brzdu -> auto mi chcíplo a byl šlus -> proč?
Cituji endyO3: Včera se mi zrovna stalo, že jsem na rovince měla zastavit, čili: dala jsem spojku, vyřadila rychlost a zmáčkla brzdu -> auto mi chcíplo a byl šlus -> proč?
Měla ses zeptat instruktora, ale dle mého byl Tvůj postup správný - s vyřazenou rychlostí by Ti to chcípnout nemělo........Měla jsi ji opravdu vyřazenou?
Jak se naučit řídit, Tě přece naučí v autoškole
Návod je na nic když to nebudeš umět v praxi .. chce to jezdit, jezdit, jezdit ...
No přesně tak, čtením na internetu se to moc nenaučíš, chce to praxi - takže ještě jednou - jezdit, jezdit, jezdit A když něco nevíš, tak se ptej instruktora, od toho tam je.
Cituji endyO3: Včera se mi zrovna stalo, že jsem na rovince měla zastavit, čili: dala jsem spojku, vyřadila rychlost a zmáčkla brzdu -> auto mi chcíplo a byl šlus -> proč?
No nějaký pátek jsem neřídila, ale zastavuje se spojka - brzda ne? Pak případně vyřadit...to vyřazování mezi tím mi tam nějak nesedí...ale jestli je důvod k chcípnutí to nevím.
V praxi....jezdit, jezdit, jezdit, vše je otázkou času a praxe. I když jsou i tací, že ani v tomto případě to nejsou schopni pojmout.
s vyřazenou rychlostí by ti to nikdy nechcíplo, chyba bude jinde
jinak stejná rada jako od všech, teorie je ti na nic
Cituji quititek: s vyřazenou rychlostí by ti to nikdy nechcíplo, chyba bude jinde
Přesně.
Každopádně nechápu, proč ses nezeptala dotyčného, který s tebou jel. Když se chci naučit řídit, tak tomu musím rozumět a zajímat se během jízdy, ne se radit na omlázku, když tady stějně nikdo neví, jak to opravdu bylo.
Btw teorii si samozřejmě nastudovat můžeš, ale stačí základy, zbytek dopilovat pouze praxí.
naučíš se řídit jen praxí a naučí tě to v autoškole - tedy ty základy - navíc plete se to ze začátku každému - a to zatím děláš jen to základní - počkej, až přibydou značky, kruháče, křižovatky, couvání, parkování atd ...
Já se třeba z knížky učila přechytávat správně volant - s pokličkou - a mačkat imaginární pedály
Když na to někdo nemá vlohy, tak se to nenaučí nikdy A z knížky už vůbec nikdo!
Máme sousedku, a je jí něco kolem 50ti a dodnes se to nenaučila a jezdí denně ! Auta ( měla jich několik - vždy z bazaru ) jsou ze všech stran poškrábaná, pomačkaná ,pak bez světel a nakonec přijede zas jiným Když parkuje, tak to túruje, při rozjíždění jí to skáče, chcípá, no prostě děs! Když parkuje mezi dvě auta ( místa tam má někdy i na tři) nemůže se trefit, ale do 15ti minut se jí to většinou podaříMá velkou trpělivost Nechápu, jak takovým lidem můžou dát papíry, ohrožují životy druhých !
Já si myslím, že pisatelka má pravdu, protože zjevně vůbec netuší jaký je princip fungování mechanických dílů auta - podle popisu zřejmě nevyřadila, zabrzdila a motor prostě zadusila - zrovna tohle má u některých aut fatální důsledky pro stav dvouhomotového setrvačníku a ten není levná záležitost - takže je dobré něco vědět o tom, co se vlastně v autě děje, když sešlápnu spojku, proč to dělat, kdy to dělat a jak (moc s citem) to dělat.
Kdysi vyšla knížka "Umění jezdit", autor se jmenoval Trejbal, ale ta se bude těžko shánět a taky už tam dost věcí neplatí.
Výborná knížky byla "Automobil pod lupou".
Spousta věcí se dá odkoukat od těch, teří jezdí dobře, výborná škola byla sledovat staré autobusáky - neudělali jediný rychlý pohyb, všechno bylo krásně plynulé a přitom jezdili svižně - dneska už to taky tak úplně neplatí a s autobusem jezdí kde kdo...
Cituji Consuela Banana Hammock: Pak případně vyřadit...to vyřazování mezi tím mi tam nějak nesedí...ale jestli je důvod k chcípnutí to nevím.
No, buď se zastavuje zmáčklá spojka a brzda se zařazenou rychlostí, nebo se rychlost vyřadí a zmáčkne se jen brzda. No a pokud je vyřazená rychlost a zmáčkne se spojka i brzda (někdy se mi to na semaforech stane), tak by to nemělo mít žádný vliv na chcípnutí auta.....S vyřazenou rychlostí prostě auto úpři brždění nechcípne, problém musí být jinde....
Cituji whisper: Každopádně nechápu, proč ses nezeptala dotyčného, který s tebou jel. Když se chci naučit řídit, tak tomu musím rozumět a zajímat se během jízdy, ne se radit na omlázku, když tady stějně nikdo neví, jak to opravdu bylo.
No, brácha mát řeba fakt divného instruktora - přijde mi, že mu nic nevysvětlí a nic neříká. Až mi jsme mu osvětlili, že když při brždění se zařazenour ychlostí nezmáčkne spojku, tak že mu to může chcípnout..:A to tuhle chybu stále opakovala instruktor nic. Teď je instruktor nějak mimo (brácha už tři týdny nejezdil) a já do bráchy reju, ať přejde k jinému. protože dobrý instruktor je půlka úspchu (já měla suprového, akorát s tím už praštil....). jasně, že razení na omlázku nepomůže, chce se to spíš zamyslet nad případnou změnou instruktora.....
Cituji endyO3: Čauky, mám za sebou jízdy (prozatím díky tatákovi) a mám problém, začíná se mi všechno vlést dohromady. Nemáte někdo nějaké stránky, kde by byl návod jak řadit, brzdit, couvat atd? Děkuji moc
Opravdu pomůže jen řídit, řídit a zase řídit. zkus jezdit jako spolujezdec s někým z rodiny a ptát se - proč děláš tohle, a proč tamto, atd. prostě zkusit se učit od zkšuenějších. Ale chce to někoho trpělivého kdo nejezdí jako hovado Já jsem právě spoustu fíglů u řízení odkoukala od táty.....
Cituji Jerry_004: Já si myslím, že pisatelka má pravdu, protože zjevně vůbec netuší jaký je princip fungování mechanických dílů auta - podle popisu zřejmě nevyřadila, zabrzdila a motor prostě zadusila - zrovna tohle má u některých aut fatální důsledky pro stav dvouhomotového setrvačníku a ten není levná záležitost - takže je dobré něco vědět o tom, co se vlastně v autě děje, když sešlápnu spojku, proč to dělat, kdy to dělat a jak (moc s citem) to dělat.
Naprosto souhlasím. Není potřeba zabředávat do nějakých technických detailů, ale princip fungování "střev" auta je velkým plusem i pro samotné řízení. Lépe a intuitivně pak řidič pochopí, jak se v různých situacích zachovat, proč se děje to a to...
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.