Ahoj, chci si koupit skůtr ale ještě nikdy jsem na tom neseděla. Vím, že si musím udělat řidičák B ale tak se skůtr řídit nenaučím. Máte nějaký tipy jak se na tom naučím?
Cituji jitty93: Vím, že si musím udělat řidičák B ale tak se skůtr řídit nenaučím.
a jak by ses to jako jinak chtěla naučit?
A proč o tom zakládáš dvě témata?
Cituji jitty93: když budu dělat B tak se naučím řídit auto a ne skůtr
tak si udělej řidičák na motorku ne? a umět jezdit s autem nebo s motorkou, je to nejlehčí,mnohem důležitější je umět předpisy, křižovatky atp.. Na skůtr si vlastně jen sedneš a přidáváš plyn na řidítku co je na tom těžkého nechápu
Cituji jitty93: Vím, že si musím udělat řidičák B ale tak se skůtr řídit nenaučím.
Udělej si řidičák B tím začni.
Pak si kup skůtra a pokud umíš jezdit na kole,tak ti bude stačit pět minut vysvětlení jak zacházet se skůtrem.
Běžně to půjčují lidem v prázdninových destinacích a školení trvá pár minut pokud jim člověk řekne,že na tom nikdy neseděl.Je to automat,takže jen brzda a plyn.
Já mám B a chcu si taky koupit skútr,po pravdě z něj mám taky strach.Hlavně z té tíhy stroje.Nikdo ti ale neporadí,záleží jak jsi šikovná a odvážná.Bála jsem se řídit auto a teď to řídím automaticky.
Cituji Tamara79: Já mám B a chcu si taky koupit skútr,po pravdě z něj mám taky strach.Hlavně z té tíhy stroje.Nikdo ti ale neporadí,záleží jak jsi šikovná a odvážná.Bála jsem se řídit auto a teď to řídím automaticky.
já bych z řízení skůtru nedělala takovou vědu prostě nasedneš a jedeš, ještě když má automat, je to jak kolo
Cituji smoulovka: a umět jezdit s autem nebo s motorkou, je to nejlehčí,mnohem důležitější je umět předpisy, křižovatky atp..
Asi tak....základem je znalost pravidel silničního provozu, na což stačí řidičák na B......
No ono sice technické ovládání skůtru je skutečně primitivní, v podstatě se jedná jen o ovládání plynu a brzd, alůe na druhou stranu je myslím celkem užitečné, pokud se dozvíš něco o technice jízdy, třeba jak pracovat s těžištěm, brždění, na co si dát pozor na vozovce (vodorovné značení, koleje, štěrk, spadané listy apod.). Určitě není od věci buď se nechat mentorovat od někoho, kdo na motorce/skůtru už něco naježděno má, rovnou si udělat áčkový řidičák v autoškole nebo si v autoškole zaplatiti kondiční jízdy. A samozřejmě zvolit dobrého lektora: autoškola se dá vybrat třeba tady: http://www.vsechny-autoskoly.cz/ nebo se poptat známých.
A že tady zaznělo, že umět jezdit je to nejjednodušší, ale že nejtěžší jsou předpisy je pěkná kravina a podle tohoto názoru to na silnicích taky vypadá... Tím samozřejmě nechci říct, že nejsou předpisy důležité. Naopak. Bez nich to nejde a je naprosto nezodpovědné a hlavně neohleduplné a někdy až nebezpečné jezdit bez znalosti a dodržování předpisů a teď nemám na mysli dodržování rychlosti. Přístup mnoha řidičů, že třeba blinkry jsou v autě akorát k tomu, aby mohli dát na vědomí, že parkují, kde nemají "jen chvilku", zpětná zrcátka se hodí akorát ke zkontrolování make-upu a že na dálnici si můžu jet v jakým pruhu je mi libo, je fakt na *****. Jednoduchý je ovládání (!), ale umět jezdit, to už je něco docela jiného. To, že ti na začátku někdo dá pár cenných rad, ti může ušetřit mnoho pádů a nebezpečných situací, které ne vždy musí dopadnout dobře, zvlášť když je člověk na jednostopých vozidlech tak zranitelný... Většina řidičů k motorkářům příliš ohleduplná není, ale na druhou stranu si to někteří motokáři zavinili sami.
četla sem, že na skůtr je jen řidičák B... šlo by to řídit teda i s A? je mi jasný, že A je praktičtější ale nebudu si dělat dva řidičáky
Cituji jitty93: nebudu si dělat dva řidičáky
Pokud si uděláš B, máš A automaticky, přijde mi to lepší a výhodnější. Nikdy nevíš, kdy se ti bude hodit i ,,normální" řidičák. Na druhou stranu, pokud víš, že bys B nevyužila, tak si udělej jen to A a je to
Já teda nevím, ale řidičák B mám několik let, vlastní auto řídím taky několik let, ale n skútr bych se bála.... a že je to jako kolo? Až na to, že na kole jezdím asi tak 15 km/h. Taky bych uvítala nějaký kurzík, kde by mi řekli, jak se chovat v zatáčce, při čekání na semaforech, co dělat, když skútr spadne a tak... a paltit za řidičák na motorku se mi nechce, když rychlou motorku bych v životě nechtěla, Skútr by mě zajímal kvůli půjčení na dovolené.
k B nemáš A automaticky, ale můžeš řídit skůtr do obsahu 125 ccm. Podmínkou je obsah a to, že to má automatickou převodovku.
A pokud si někdo udělá B, tak bych doporučila si udělat v autoškole kondiční jízdy na skůtru...
Řidičák B kvůli předpisům a nejprve začít jezdit na méně frekventovaných místech. Skútry bývají svižnější než auta, takže není pro první jízdu nejlepší dopravní špička, mohly by jste při prvních rozjezdech někomu napochodovat do kufru. Pozor na díry - skútr má opravdu veeelmi malá kolečka!! Nejezdit u krajnice (bývá tam písek, prach a štěrk), navíc skútr není kolo - máte právo na celý pruh. A nutno pochválit řidiče, opravdu předjíždí s dostatečným odstupem. Pokud skútr spadne, tak bych doporučovala zvednout - ale člověk se zapotí, takže raději nepokládat Do zatáček nejprve pomaličku, postupně samy ucítíte, co si můžete dovolit (což by ale mělo platit pro každé motorové vozidlo, i některá auta vynáší více než jiná). Naopak - na kondiční jízdu nespoléhat! Skútr se ve dvou lidech chová úplně jinak. Na jakoukoliv motorku to chce především cit. A ty semafory? No na červenou se stojí a na zelenou jedem A při červené doporučuji nožku na zem Jo a ještě... kupte pořádnou přilbu. Pokud auto za vámi nedobrzdí a ťukne do vás, tak se většina skútrů staví na zadní a vy letíte přímo na kapotu auta za vámi. Spíš než s řízením doporučuji někoho zkušeného právě u výběru přilby.
Tak už ho mám,pro začátek 50 Yamahu.Bála jsem se jen první den.Teď už si jedu kam chci,je to super přibližovadlo.Je to jednodušší jak s autem,všude se vejdu.Max rychlost 80 mě stačí,zatím
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.