Chtěla jsem se zeptat,jak postupovat.Prodávala jsem pár věcí přes bazárek,a vše přišlo v pořádku,dle ohlasů v soukromých zprávach,až na jeden.Byly tam kosm.výrobky,které jsem prodala za 600,-ale balíček jsem kvůli té stovce nepojišťovala a poslala jen doporučeně.
Po několika dnech jsem zjistila,že paní balíček nedorazil,ale peníze mi poslala.
Reklamace na poště zatím vypadá tak,že balíček nedohledají.
Teď řeším otázku,jak se vyrovnat s paní?Já jsem věci poctivě poslala,myslím si,že hodnota věcí byla hodně přes šestset...Dělám si s tím starosti a tak se ptám,jak byste tohle řešili vy?
Myslím si, že zodpovednosť je v prvom rade u Teba, predávajúci nesie zodpovednosť za správne dodanie ( doručenie) tovaru. Mala si predvídať a žiadať, aby si pani zaplatila poštovné s poistením. Ak by odmietla a aj tak trvala na zaslaní na vlastnú zodpovednosť, tak to je iné. Mala by si jej vrátiť celú sumu ( to, že ty si predávala tovar za 600 a reálne mal vyššiu hodnotu je Tvoje rozhodnutie ...). Ja by som jednoznačne vrátila celú sumu, ale samozrejme až po vyjadrení pošty o strate balíčka, nie predtým. Pretože som mala aj takú kupujúcu ktorá tvrdila, že tovar nedostala a následne sa reklamačným konaním pošty zistilo, že pani ho má dávno doma. Aj tak, myslím, že nejaké peniaze dostaneš aj od pošty, hoci balík nebol poistený. U nás je to tuším nejaký násobok poštovného.
malupa Paní určitě vrať to, co ti poslala. Ona za ztrátu balíčku nemůže a nemůžeš ji posílat míň, než co ti zaplatila.
Pošta by ti měla vyplatit 500 plus poštovné.
malupa
Pošta by Ti měla vrátit 500 Kč... do 500 Kč máš balík automaticky pojištěný, když ho posíláš doporučeně, ale kdo ví, jak se z toho pošta bude chtít vykroutit.
Pokud ho pošta nenajde měla by ti vyplatit 500Kč, jak tu již někdo napsal, pokud by se jim do toho nechtělo, zkusila bych napsat písemnou stížnost, předat vedoucí pošty, ze které jsem balíček posílala + k tomu přiložit podací lístek (udělala bych si kopii).
Každý doporučený balíček je automaticky pojištěný na 500kč, na tuto částku máš nárok. A z toho bych zamozřejmě vrátila peníze nakupující.
Je to smutné, ale bohužel i toto se v česku běžně děje.
Např. ze zkušenosti vím, že pokud je balíček poslaný obyčejně, má tak 50ti% šanci na zdárné doručení.
S podobnou záležitostí mám tako zkušenost. Posílala jsem někomu nějaké oblečení přes aukro. Bohužel nedošlo a paní po mne požadovala vrácení peněz. Problém byl ale v tom, že věci jsem prodala za cca 900,- ale poště jsem nemohla prokázat dokladem jejich pořizovací cenu (doklad požadovali i přes to, že byl balík na cenu 900,- pojištěn). Nakonec my vpo měsíci vyplatili jen 500 + poštovné.
Hanskina
Tak to je podle mě blbost, takhle to nefunguje. Pojistíš balík třeba i na 5 tisíc a když se ztratí,tak ti pošta vyplatí těch 5 tisíc a nikdo nechce vidět účtenky,kolik zboží doopravdy stálo. Já to teda ukazovat nikomu nemusela,když sem posílala dětskou soupravu Nike co sem prodala za 500 kč,pojistila ji na 2 tis. a balík se ztratil. Bylo to před Vánoce,v tom nejvetším frmolu a po uplynutí měsíční reklamace se nenašel, tak mi pošta dala 2 litry plus poštovné a bylo to
Hanskina
To je podle mě nějaká blbost. Jak mohli na poště vůbec vědět, co bylo v krabici, že od toho požadovali doklad?
Tys jim řekla, co tam bylo nebo jak přesně to probíhalo?
Já posílám několik balíčků týdně, již asi dva roky v kuse (prodáváme na aukru). Za tu dobu se ztratily jen dvě zásilky. Nemůžu tedy souhlasit s tím, že se to děje běžně, mám opačnou zkušenost. Nikdy nebyl na poště problém s reklamací, nezjišťovali, co bylo uvnitř, vždy vyplatili 500 Kč (dražší věci neposílám). Vlastně jsme na tom tehdy i vydělali, ztratil se předmět v ceně 100 Kč a dostali jsme za to 500 Kč.
Po mě chtěli jen říct co v balíčku bylo ale na cenu se mě nikdo neptal, to jen kdyby se třeba z balíčku ztratili adresy a někdo by ho otevřel,aby věděli,že je to ten můj balíček
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.