Cituji HoneyL: Právě že měla jen pozitivní, asi 200.
Cituji HoneyL: A víc věřím ebay než prodejci.
Pokud prodejci nevěříš, tak si od něj nic nekupuj. Z toho, cos psala prvně, jsem měla pocit, že to byl ověřený prodejce a proto ses nebála zboží zakoupit. Z toho by bylo i jasné, že když má pozitivní komentáře, tak má dobrý přístup ke svým zákazníkům a dozajista je ochoten problémy řešit.
Cituji HoneyL: Navíc pokud se spor neotevře do určitého data tak už to nikoho nezajímá. A jen dodání zboží trvalo přes tři týdny.
Takže ti do případného otevření sporu zbývalo kolem 20 dnů. Pořád jsi mohla prodejce kontaktovat a dát mu třeba tři dny na odpověď a až pak otevřít spor, pokud by tě ignoroval.
Cituji whisper: Chápu, že je to chyba prodejce, ale slušnost je ho kontaktovat a ne hned otevírat spor. Třeba by ti prodejce dal lepší řešení (např. že pošle novou zásilku na vlastní náklady aniž bys musela vracet tu stávající, nebo vrátí hned peníze, apod.), než dosáhneš takto.
S tím naprosto souhlasím. Chyba se vloudí a ti dobře hodnocení prodejci mají vždy snahu jakýkoliv problém řešit a nabídnout vhodný revanž. Nikdy jsem neměla potřebu spor otevřít.
Vždyť už jsem to psala nahoře, u prodejce nemám nikde mailovou adresu. Já mu musím psát přes ebay a tam to pořád přesměrovává podle důvodu zprávy. Nejdřív jsem napsala zprávu a podle důvodu zprávy se OTEVŘEL spor. Když se mi prodejkyně ozve sama s řešením, ebay má k těmto zprávám taky přístup a já spor zase uzavřu. Ale proč si s ní psát někde bokem ,abych náhodou neotevírala spor, to teda nechápu.
Cituji HoneyL: Já mu musím psát přes ebay a tam to pořád přesměrovává podle důvodu zprávy. Nejdřív jsem napsala zprávu a podle důvodu zprávy se OTEVŘEL spor.
Ale já rozhodně nemluvím o nějakém psaní bokem. Vždy jsem byla schopná napsat prodejci zprávu "jen tak" přes ebay. Nejsem si vědoma toho, že by to teď najednou nešlo. Teď už je to jedno, spor už je otevřen, příště to ale zkus nejdříve bez sporu, prodejci jsou opravdu ochotní
A zrovna jsem se dívala, teď prodává asi 5 věcí a tento trench prodávala jako jediný, v jiné barvě a velikosti. Tak nechápu, jak se může stát, že mi pošle něco úplně jiného.
Navíc, já už ani nechci aby mi poslala druhý, ten správný. Pro mě by to bylo další clo a DPH, takže já chci jen vrácení. Na co bych podle pravidel ebay měla mít právo.
Cituji HoneyL: A zrovna jsem se dívala, teď prodává asi 5 věcí a tento trench prodávala jako jediný, v jiné barvě a velikosti. Tak nechápu, jak se může stát, že mi pošle něco úplně jiného.
Člověk je tvor omylný, asi tak se to může stát...
Cituji HoneyL: Na co bych podle pravidel ebay měla mít právo.
Na cenu zboží a poštovného. Ale to už víš
Reaguji na HoneyL: Jasně máš na to právo, když ti nevadí, že budeš věc posílat zpět a na peníze čekat docela dlouho. Jen říkám, že to možná šlo vyřešit jednodušeji.
A každému prodejci jde samozřejmě poslat normální zpráva přes ebay, žádný spor se tím začínat nemusí.
Cituji whisper: budeš věc posílat zpět a na peníze čekat docela dlouho
Bohužel, ale to je stejně jediná možnost. Poslat zpět bych jí to musela tak jako tak.
Ale Honey L má pravdu !
Ebay nyní změnilo pravidla ...
Spor se otevře automaticky nyní při otázce třeba : kde je můj balík ..
Již se nedá jen tak jednoduše poslat zpráva..
Zrovna já to řešila tenhle týden .
Balík stále nešel a už to bylo několik dnů po předpokládaném doručení.
Chtěla jsem prodejci poslat zprávu- kde je balík a automaticky se otevřel spor..
Myslím , že to změnili od minuleho týdne.
Takže si první ujasnete fakta.
Reaguji na mishka999: Tady všichni všemu rozumí nejvíc... stačí si ověřit, jak to teď vlastně funguje a ne hned napadat uživatelku, když ona je ta, která to řeší správně.
Když jsem naposledy řešila podobný problém, tak mi uživatel vrátil polovinu peněz s tím, že si danou věc nechám a nemusím jí posílat zpět (taky šlo o špatnou barvu zboží). Záleží na tom, jak k tomu prodejce přistoupí. Pár let zpátky jsem si kupovala zboží od prodejce, který měl víc jak 2000 kladných hodnocení, ale při čekání na zboží jsem zjistila, že je profil uživatele zrušený. Zadala jsem tedy požadavek na eBay a zaplacená částka mi byla přes paypal vrácena.
Cituji horsey: Ebay nyní změnilo pravidla ...
Přesně tak, vždy jsem to nejdřív řešila zprávou, nedávno mi nepřišlo zboží, chtěla jsem odeslat zprávu a najednou koukám, že se otevřel spor. Takže tu hned nepoučujte když ani nevíte, že je to automaticky.
Cituji horsey: Ale Honey L má pravdu !
Ebay nyní změnilo pravidla ...
Spor se otevře automaticky nyní při otázce třeba : kde je můj balík ..
Již se nedá jen tak jednoduše poslat zpráva..
Zrovna já to řešila tenhle týden .
Balík stále nešel a už to bylo několik dnů po předpokládaném doručení.
Chtěla jsem prodejci poslat zprávu- kde je balík a automaticky se otevřel spor..
Myslím , že to změnili od minuleho týdne.
Ano, je to tak. Taky jsem chtěla jen napsat prodejci a automaticky se otevřel spor. Byla jsem nemile překvapena, protože až tak jsem to řešit nechtěla. Nicméně, čekám 3 dny a prodejce se neozývá, tak nevím jak to funguje.
Mě se prodejce taky neozývá. A to jsem opravdu doufala, že je to jen nedorozumění. Přemýšlím, že bych tu věc zase na vystavila do aukce, alespoň bych měla peníze dřív než za měsíc, ale nevím, jestli můžu. Co myslíte? Mám ještě počkat?
Kdyby si to někdo koupil tak spor uzavřu a hotovo, všichni budou rádi, že nemusí nic řešit. No a když ne, tak budu dál ve sporu postupovat podle ebay pravidel.
Pro představu - na první fotce je ten, který mi přišel, a na druhé ten, který jsem si objednala. A to měla u předmětu zaškrtnutou barvu BEIGE.
img_0880.jpg
3797_1.jpg
Cituji mishka999: Nejsem si vědoma toho, že by to teď najednou nešlo.
Cituji horsey: Myslím , že to změnili od minuleho týdne.
Takže si první ujasnete fakta.
Psala jsem, že si nejsem vědoma žádné změny a dle mých předchozích zkušeností to vždy šlo. Pokud se to změnilo před týdnem, tak jsem prostě tento poslední týden nic takového neřešila, abych to mohla zjistit Žádný email o změně pravidel mi od eBay nepřišel, takže tohle je jedna z věcí, kterou člověk zřejmě zjistí, až když ji využije, že jo horsey >
Cituji horsey: Zrovna já to řešila tenhle týden .
Dívala jsem i do Customer Support, jenže u Resolution Center je tento koment:
We always encourage our members to communicate with each other when there's a problem with a transaction. If you've already attempted to contact the member but were unable to resolve the problem, you can open a case.
Což by znamenalo, že člověk má otevřít spor až po prvním kontaktu s prodejcem, když se mu nepodaří s ním domluvit. Takže jak si to člověk má přebrat? Nebo ještě nestihli upravit všechny stránky s novými pravidly? Takže ano, dívala jsem se, jestli se něco nezměnilo, ale dle tohoto komentu jsem usoudila, že ne. Opravdu nemám pocit, že bych někoho ošklivě napadla.
Cituji HoneyL: Přemýšlím, že bych tu věc zase na vystavila do aukce, alespoň bych měla peníze dřív než za měsíc, ale nevím, jestli můžu. Co myslíte? Mám ještě počkat?
Taky možnost. Možná i lepší než vracet zboží, protože jak jsi říkala, clo a DPH už ti nikdo nevrátí. Ale třeba by eBay navrhlo i jiné řešení, těžko říct. Ta barva opravdu neodpovídá.
Reaguji na HoneyL:
A to jsi za tenhle trench platila $ 250?
A kolik jsi dala za clo?
Mě se nedávno stala podobná věc, koupila jsem kabelku přišla v horším stavu než jsem čekala a taky clo bylo skoro půlka ceny kabelky.. Ale tenkrat se ještě dal prodejce kontaktovat normálně, takže mi po domluvě vrátil asi 80 %clo a Ebay mi proplatilo cenu pošty v podobě kupónu.. A ten jsem pak použila při další koupi.
Ale to opravdu záleží na prodejci.
Třeba teď se mi zase stalo, že jiný prodejce na balík napsal vyšší cenu než jsem platila za věc a pak jsem platila vysoke clo, na základě co on tam uvedl... Kontaktovala jsem ho několikrát ( jěště předtím než změnili pravidla) ale on nic..
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.