Před rokem a půl jsem si koupila notebook MSI GX633-066, v obchodě mi k němu prodali Windows 7, 64bit. První reklamace byla po měsíci, kdy se mi nerozběhl z režimu spánku - uznáno a opraveno, dozvěděla jsem se, že Win 7, 32bit budou pro ntb lepší, nechala jsem si je v obchodě nainstalovat, aby ntb teda měl to nejlepší. Druhá reklamace byla, kdy se mi přehříval, nefungoval dotykový panel a zasekával se - vyměněn větráček a opraveno. Ntb běžel asi rok, v prosinci 2011 jsem reklamovala, protože jsem ho nerozjela - při zapnutí zůstala černá obrazovka, i po půl hodině se nic nedělo -> reklamace neuznána, přidali mi k tomu instrukce, co dělat (měla bych si sama upravit nastavení v BIOsu - jsem počítačově sice zručná, ale mág fakt nejsem), problém je prej ve Win, které na to nesedí (i když tam byla ta správná 32 verze). Ntb fungoval asi měsíc a půl. Potom se mi začal přehřívat, nerozjela jsem ho, házel chyby i 11x za den, naštvala jsem se a nainstalovala původní 64 verzi. Nepomohlo to. Následovala 4. reklamace - která nebyla uznána, protože jsou tam špatné Win, nenainstalovaná ovladače a nic (samozřejmě, když jsem se do PC ani následně nedostala).
Teď ho tu mám a hází mi chyby dál, zasekává se, nemůžu tam nic nainstalovat, nefunguje wi-fi. Půjde na další reklamaci. - tak to je problém a teď má otázka:
Jak se nenechat odrbat? Je zřejmé, že ntb je vadný, problémy s ním jsou od počátku, ať je tam systém dobrý nebo špatný. Co mám prodejci říct, aby napsal servisu a ty mi ho konečně opravili? (nepotřebuju zpět peníze, prostě jen chci aby ntb, který stál 15tis. fungoval, jak má) Mám hrozit Sdružením ochrany spotřebitelů?
Děkuju za každou odpověď, názor i zkušenost
méně než
10 příspěvků
Ahoj,
přítel tvrdí, že by je poslal do pr... pokud je to 64bitový procesor, standartně se používají 64bitové Windows (to jen k softwaru), jinak ntb určitě není v pořádku z toho co píšeš.Oni to musí vyreklamovat jinak by se opravdu obrátil na ochranu spotřebitelů a řešil to dokud to nevyreklamují.
Já měla podobný problém s telefonem a neustále jsem jim volala a psala a řešila to - zkrátka jsem je donutila spolupracovat a nakonec jsem jim na internetu udělala dost odpornou reklamu - jsem si jistá, že přišli o dost zákazníků.
Takže se nenech zahnat do kouta a dožaduj se toho co ti náleží, 15tis. už je pádný důvod.
Držim palce
Určitě bych se zmínila o Sdruž.ochr.spotř. + nejlepší věc co můžeš udělat- nahrát video, na kterém je vidět závada + další natočit i v obchodě ve kterém reklamuješ.
Chce to pevné nervy a hlavně se nenechat!
Nj při 4. reklamaci máš právo na odstoupení od smlouvy, tak se teď budou kroutit jako liány. Přeji dobré nervy, trvej na kvalitním vyplnění reklamačního protokolu, hrozit COI, sdr. Och. Spotřebitelů, soudem a pod sǎozřejmě můžeš, ale dle zkušeností to je prodavačům jedno, jiné je, když se pošle dopis přímo na vedení firmy, který má nějakou hlavu a patu nejlépe s právnickými obraty a věř, že se budou chtít dohodnout. Tohle je hra na kočku a na myš, a ten dravější vyhrává.
Reaguji na Hopschoolka:
Buď 3 reklamace na stejnou závadu a nebo 4 různé - ale všechny musí být uznané!
Nejlepší je udělat to, že když se koupená věc do 6ti měsíců rozbije, říct že chcete vrátit peníze- odstoupit od smlouvy- když se prokáže že věc opravdu má závadu, vrátí peníze(většinou ta reklamovaná věc stojí po nějaké době míň-tak si můžete koupit tu samou+ušetřit nebo koupit něco jiného pokud vám ta 1. nevyhovovala).
V prodejně většinou napíšou "oprava" když se neco porouchá do 1/2 roku- a tím ztrácíte nárok na vrácení peněz (lze uplatnit při první rklamaci v prvních 6ti měsících)- ty lze dále vrátit až právě po 3 nebo 4 uznaných reklamacích.
Doufám že jsem to napsala nějak pochopitelně
Všem moc děkuju.
Reaguji na Nutty1290: Reklamaci mi neuznali právě kvůli těm Win 64, co tam mám. Protože MSI je prej nepodporuje - což podle mě běžný uživatel nemůže vědět a jedná se o chybu prodejce0.
Reaguji na rw32: rozhodně se budu snažit to natočit, i jsem si psala čísla závad...
Dneska si skočím na pobočku Svazu ochrany spotřebitelů, domluvím se tam s něma na dalším postupu. Rozhodně zvažuju poslat mail s popisem závad i nějakýma paragrafama na centrum MSI. Dál asi i urgovat na pana prodejce. A odbít se nenechám...
Mrkni na to COI, co mi radíte
Jen mi neleze do hlavy, když jsem reklamovala dvě závady: nefunkčnost PC (vypínání, kousání, přehřívání) a chrčící repráčky - repráčky mi opravili, ale reklamaci neuznali...
Reaguji na noninek:
Jé tak to je blbost- jak ti něco opravujou- schvaluje se tím to, že neco nebylo v pořádku- už jen třeba to, že v mobilním telefonu přehrají software se většinou bere v obchodě jako reklamace uznaná-záleží na koho narazíš.
Je dobré k videu (pokud není komentované) přiložit nějaký text popisující co přesně děláš na pc a jaké máš závady. Pokud ti např.nejde pc zapnout, tak ukaž na videu že ho máš v zásuvce a s baterií, aby se nedalo říct že jde o podvod...
A co se týče ntb MSI tak jsem otevřela náhodně jeden na stránkách alzy a tam je : Operační systém:
Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit
Když koukám přímo na tvůj pc tak: Dodává se bez operačního systému, doporučen je OS Windows Vista Home Premium nebo nový Windows 7, podporován (nepřímo) je však i populární Windows XP.
Řekla bych jim, že buď měli při koupi uvést, že na pc nejdou Win.(což mi příde jako úplná blbost) a nebo tě klamou teď.
Ještě něco- chtěj mluvit s nějakým vedoucím prodejny, prostě s někým zodpovědným- pokud řeknou, že "teď tu není" tak opět porušují zákon jelikož někdo takový musí být vždy přítomen na prodejně.
Reaguji na rw32: Když on není problém v prodejně, ale v servisu... Prodejna pokaždý uznala, že je problém - i zkoušeli to opravit a protože to nikdy nešlo, jel do servisu a tam to neuznali. Asi by bylo nejlepší, kdybych si zavolala do servisu, chtěla bavit s někým zodpovědným a bavit se o tom, a přímo se zeptat na můj konkrétní problém - určitě musí mít systém, kam to zaznamenávají. Myslíš, že by se to tak dalo řešit taky?
Možná bych to brala i jako pochybení prodejny, prodali mi špatný software (což já laik nemůžu vědět).
Před chvílí jsem byla na Sdružení ochrany spotřebitelů, kde mi řekli, že jim mám přinést všechny papíry, co k tomu mám a podíváme se na to... Takže příští pondělí tam naklušu a uvidím, co z toho bude
Přináším řešení situace, kdyby to někomu mělo pomoci: Všechny výpadky notebooku jsem nahrávala, kolikrát se mi i povedlo hrát karty a natočit, jak spadne, plus fotila hlášky a modrý obrazovky. Na reklamaci jsem chodila s CD s těma fotkama, popisem problémů. Ještě mi ho vrátili 3x. S tím, že potřetí mi ntb opravili a neuznali reklamaci. To jsem se nazlobila, zavolala do servisu, že žádám uspokojivé vysvětlení, protože v občasnkým zákoníku se o opravách a reklamacích praví něco jiného a pokud vysvětlení nebude dostačující najdu si právníka. Paní se domluvila s technikem, omluvila se mně a vrátili mi peníze...
Ponaučení: Když se vám něco nezdá a je to prokazatelné, nebojte se jim zavolat a pokusit se to řešit
Všem tu děkuju, že mi pomohli
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.