Mám takový možná hloupý dotaz. Kdyby se mi stalo něco v cizině se zavazadlem na letišti, tak se to má přece hlásit hned, že ? No a mě napadlo, jak bych to udělala, pokud poletím a něco se tam stane a do toho na mě čeká delegátka. Jednou to řešili lidé, když jsem letěla a mezitím jim delegátka ujela a oni museli shánět nějaký jiný odvoz do hotelu. Takže jít to řešit, nebo to jít říct delegátce ? Ale to už bych se nemohla vrátit se zavazadlem z haly do reklamací ....
Mamka, když byla pracovně ve Finsku, tak ji rozbili kufr...nebyla s žádnou cestovkou,..domů ho taktak dovezla, ještě tam se to nafotilo a pak jí docela brzo poslali skoro ten stejný...ta letecká společnost. Tohle je naštěstí jediná zkušenost se zavazadly.
Cituji bezega: Takže jít to řešit, nebo to jít říct delegátce ? Ale to už bych se nemohla vrátit se zavazadlem z haly do reklamací
Nemáš číslo na delegátku? nebo nejedete ve více lidech? Nejlepší by bylo dát nějakým způsobem delegátce vědět ale dokud nevyřešíš reklamaci zavazadla tak bych bezcelní prostor neopouštěla......
Jinak rozhodně neztratit útržek od zavazadla, který dostaneš na check-inu. My takhle letěli ve čtyřech, všechny ústřižky nalepili na jednu letenku a kámoška to pak ztratila.....No a shodou okolností nám samozřejmně kufry nedorazili (jednou jsme přestupovali) a bez toho ústřižku se nedá kufr vysledovat a nemáš důkaz, že jsi ho opravdu odbavovala...... Naštěstí s náma letěl ještě jeden člověk, ale na jinou rezervaci a tak měl ústřižek u sebe a díky tomu vysledovali jeho kufr a naše naštěstí byli s ním (letělo nás 5 ale 4 na jednu rezevraci a 1 na druhou). Takže to dobře dopadlo
Cituji bakalářka: Nemáš číslo na delegátku? nebo nejedete ve více lidech? Nejlepší by bylo dát nějakým způsobem delegátce vědět ale dokud nevyřešíš reklamaci zavazadla tak bych bezcelní prostor neopouštěla......
Číslo na ní mám, takže bych jí asi zavolala. Já jsem právě řešila, když jedu jen já sama. Kdybych jela ve dvou, tak jeden to půjde říct delegátce a druhý skočí na reklamace. Ale sama? Nevím, jestli by byla ochotná na mě pak čekat s celým autobusem/mikrobusem plným lidí do hotelů.
Reaguji na bakalářka: Uff, tak to jste měli štěstí. Nám to taky většinou lepí na jednu letenku, pokud nás letí víc.
Cituji bezega: Uff, tak to jste měli štěstí
To jo Já se nedivím, že to kámoška ztratila - on osmihodinový let z Japonska do Moskvy a manévry na Moskevském letišti při přestupu byly fakt otřesné......
Cituji bezega: Nevím, jestli by byla ochotná na mě pak čekat s celým autobusem/mikrobusem plným lidí do hotelů.
Zavolat a zkusit se se domluvit. Není to přece Tvá vina, takže by ti měla být dle mého i nápomocná (od toho delegáti jsou, ne?) - pokud by se nedalo pozdržet odjezd, tak alespoň pro tebe pak někoho poslat......Ale chtělo by se spíš zeptat v příslušné CK, jak to řeší.....
Nám se jednou ztratil kufr, ale měli jsme ten papírek, co je nalepený na letence, tak ho normálně našli, poslali zpátky a přivezli až k baráku Byli moc ochotní a vzhledem k tomu, jak často letíme, tak se mi zdá, že to není právěže moc časté. Já bych se nebála
Cituji Apperly: tak ho normálně našli, poslali zpátky a přivezli až k baráku
Jj, oni přes ten čárový kód vysledují cestu kufru.....Nám právě kufr zapomněli na Moskevském letišti a pak přiletěl dalším letadlem, tak jsme si na něj počkali )protože jsme kvůli absenci toho čárového kodu nevěděli jistě, že jsou tma všechny), jinak by ho taky doručili až domů....
Musíš si prostudovat pravidla letecké spol. se kterou letíš, každá to má jinak pojištěné. Pokud letíš s levnou leteckou spol. i bez jídla tak těm si ty kufry u ..... .
Ale pokud letíš s normální tak většinou, když ti ztratí kufr (na místě kde jsi nastupoval) nebo jej pošlou jinam, máš právo si koupit oblečení, které potřebuješ na ten cca 1 den a ta letecká společnosti ti to pak proplatí .
Akorát je to na dlouhé vyřizování. Já si vždycky beru příruční kufr, kde mám potřebné věci, kdyby mi ten zavazadlový ztratili
Hned po příletu (v té hale kde se vyzvedávají zavazadla) musí být přepážka "Reklamace zavazadel" nebo mrkni třeba tady - http://www.csa.cz/cs/portal/passengers/baggage2/ba ggage_claim.htm . Takže tam s ustřižkem a většinou není problém , záleží teda ale i na společnosti a řeší se to velmi individuálně (podle značky, stáři atd. daného zavazadla a případně budou chtít vidět i -později- učtenku ) .
Moje zkušenosti - Lufthansa -prasklý kufr - nový kufr dle mého výběru a uhradili 70% z původní ceny .Což je velmi solidní .
ČSA- pokažený zip - 1000kč vyplaceno na Ruzyni ( ale nabídli mi i že kufr vyzvednou a opraví) .
TAk my jsme letěli letos poprvé a zlomili mi kolečko u Golfek a tchýni rozbily také kufr,a le nikde jsme to nehlásili a teď mě to štve!
Taky jsem měla poškozený kufr, škody jsem nahlásila hned po příletu, dostala jsem jakýsi protokol a číslo na společnost, kam mám zavolat. Oni si měli pro kufr přijet, opravit a pak mi ho zas přivézt. Volala jsem tam několikrát, byl tam vždy záznamník s tím, že mám nahlásit jméno a adresu, že mi bude zavoláno zpátky a domluví se vyzvednutí poškozeného kufru. Nikdo mi nikdy nezavolal. Ztratila jsem trpělivost, vykašlala se na to a koupila kufr nový.
docela často se stává, že se kufr ztratí mě se to naštěstí ještě nestalo, ale čekám na ten den D, kdy mě omejou zatím mi uletělo jednou letadlo na přestupu po 15hodinovém letu no to bylo něco kufr naštěstí bez problému byla jsem tak unavená a mimo, že kdybych měla řešit ještě to, tak se v tu chvíli na něj vykašlu ))
sestře lehce poškodili kufr při letu do švédska, hned na letišti po příletu to oznámila a bez mrknutí oka ji dovedli do místnosti plné nových kufrů, aby si vybrala jiný
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.