Hezký den,
začínám doučovat němčinu začátečníka/mírně pokročilého studenta (němčinu se ve škole učí 2 roky). Jelikož jsem dosud nikdy nedoučovala, potřebovala bych poradit, jak zorganizovat první hodinu - jak zjistit (pokud možno zábavně) úroveň dotyčného, zkrátka oťukat si ho, jak na tom je. Za tipy na cvičení/aktivity budu velice vděčná.
První hodiny jsou vždycky tak trochu oříšek, protože se neznáte a vůbec nevíš, kde začít. Jako první bych se ho zeptala, jak by si hodinu představoval (co chce procvičovat, v čem má mezery), čeho chce v jazyce dosáhnout (projít ve škole, mít jedničku, udělat si certifikát...), proč se učí nemčinu a co se mu na jazyce líbí. Každý člověk totiž chce něco individuálního. Měla jsem klienty, kteří se chtěli biflovat slovíčka, makteří chtěli jet podle učebnice, kterou měli ve škole nebo práci, pak zase další, kteří se chtěli naučit časy kvůli požadavkům ve škole, další zase chtěli umět mluvit, jeden se chtěl připravit na SAT (angličtina)... Takže je lepší, když ti řeknou sami, co vlastně chtějí. Někdy ale oni sami neví, co vlastně chtějí, takže je třeba je trochu popostrčit a ukázat jim, jaké mají možnosti. Tím, že jim vlastně připravíš hodinu na míru, budou mít pocit výjimečnosti a bude je to víc bavit.
Pak bych zkusila nějakej mix aktivit. Začala bych konverzací, kdy bys zjistila jeho level. Pokládej mu otázky od nejjednodušších po složitější. Obsáhni různé časy, jevy, které jsou pro daný jazyk specifické. Pak bych si připravila nějaký cvičení a pak mu pustila nějakou nahrávku s rodilým mluvčím, aby ses přesvědčila, že mu rozumí. Na netu je toho kvantum.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.