Ahoj, potřebovala bych poradit, zda se 14-denní lhůta na vrácení zboží vztahuje na všechno spotřební zboží? Jde mi o to, že včera byl manžel kupovat do pultové prodejny (ne samoobsluha) lepidlo na dlažbu. Prodavačce říkal, že to potřebuje na anhydritové podlahy a ona mu jedno prodala. Pro příjezdu na barák si všiml, že je tam napsáno na rozměr 20 x 20 cm (my máme dlažbu 30 x 60), tak volal do té samé firmy, akorát pobočky v jiném městě, zda se dá použít i tak. Problém se nakonec ukázal, že nebyl ani tolik ve velikosti dlažby, jako v tom, že toto lepidlo se v žádném případě nedá použít na anhydritové podlahy. Tak koupil už správné od nich (bylo to blíž a spěchal) a poté jel do té první prodejny, aby to vrátil a dostal zpět peníze (bylo to cca 2 hodiny po koupi, prodavačka si ho normálně pamatovala). Jaké bylo jeho překvapení, když mu tam řekli, že při vrácení zboží vrací o 20% méně!! Navíc poté z nich vypadlo, že při platbě kartou to nelze vrátit vůbec.. Je vůbec ze zákona možné si vymýšlet takováto pravidla? V životě jsem neslyšela, že by měli vracet o nějaké procento méně, podle mého je to nesmysl. Bohužel to nechal být, já bych se tam s nimi asi pořádně zhádala a hrozila ČOIkou. Měla bych na to nárok? Máme to řešit, byť jde "jen" o 150,-? Spíš než o peníze mi jde ale o princip, vadí mi ta drzost prodejců.
14ti denní lhůta pro odstoupení platí jen při uzavření obchodu mimo prostory obvyklé k podnikání, tj. např. e-shop, předváděčka a tak. Při koupi v kamenném obchodě 14ti denní lhůta není.
Cituji Freius: Při koupi v kamenném obchodě 14ti denní lhůta není.
No nevím... na účtenkách mám v několika případech napsáno, že nepoužité zboží lze do 14 dnů vrátit
Reaguji na Christal:
Ale to záleží jen na dobré vůli prodejce, nemají povinost brát zboží zpět.
Milionkrát řešené téma.
Cituji Christal: na účtenkách mám v několika případech napsáno, že nepoužité zboží lze do 14 dnů vrátit
Ale to je dobrá vůle toho oného obchodu, není to pravidlo.
A i když to byla chyba prodavačky? Požadoval lepidlo na anhydrit a prodavačka mu dala toto? Na obalu nic psaného nebylo, takže normálně člověk, který nemá přehled, prodavačům ve specializovaných prodejnách věří. Z té druhé pobočky dokonce sami říkali, že to jejich kolegové dost nevychytali a že bychom jim to měli, cituji, "omlátit o hlavu"..
Cituji chladkovka: A i když to byla chyba prodavačky? Požadoval lepidlo na anhydrit a prodavačka mu dala toto?
Tím, že si mohl zboží prohlédnout, nemá z právního hlediska šanci, jen může doufat v ochotu prodejce.
Cituji mishka999: Cituji Christal: na účtenkách mám v několika případech napsáno, že nepoužité zboží lze do 14 dnů vrátitAle to je dobrá vůle toho oného obchodu, není to pravidlo.
Přesně tak
Tak je to nakonec vyřešeno. Teď mi manžel píše, že volal na centrálu této velké stavební firmy, že mu prodavačka prodala špatné lepidlo a že mu teď nechtějí vrátit peníze. Po nějaké době mu volal jiný chlap a ptal se, co to bylo přesně za lepidlo a kde to kupoval..pak prý, že to musí jít vrátit a zavolá za chvíli. Posléze tedy volal zpátky s tím, že mu to tady u nás potvrdili, že to vrátit samozřejmě lze a že to tedy máme přivézt a vrátí nám peníze... To je opravdu jak v blázinci. Jeden den to nejde a druhý najednou jo a bez problému
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.