CCa 2 měsíce hledám nový job. Praxi mám a na pár pohovorech jsem už byla. Minulý týden jsem se dostala přes personální agenturu do developerské firmy na pohovor. Po pohovoru jsem dostala za úkol vypracovat podrobný mediální plán jejich jednoho projektu. Pořád nad tím přemýšlím a připadá mi to docela zneužívání uchazečů. Chápala bych nějaký imaginární projekt nebo jen část, ale prakticky dostanou mediální plán jejich projektu od x uchazečů zadarmo a nikdy se nedovím jestli vůbec někoho vybrali. To místo by mělo být uplně nově vytvořeno a oni ani vlastně neví jestli chtějí někoho na hlavní pracovní poměr nebo třeba jen na jednotlivé projekty. Ještě nikdy jsem se s tímto nesetkala. Je to normální nebo se to zdá jako zneužívání jen mě ?
Kamarád takhle dělal na jednom programu. Pricip - kdo bude lepší, ten vyhraje. Nikoho nevzali a sami byli vysmátí, že dostali zdarma "pár" desítek hodin práce od x lidí s použitelným výsledkem.
Může to být jen nešťastně zvolená forma otestování lidí nebo je jsou to vyčůránci. Záleží na firmě.
No já z toho mám právě divný pocit. Kdyby už to byla pozice co tam někdo dělal, tak bych to chápala, ale přijde mi okolo toho hodně nejasností a nechce se mi na nečem dělat zbytečně
V dnešní době se to tak dělá. Firma výběrovým řízením také "ztrácí" čas, takže se běžně kandidátům dávíá něco, co se pak dá ještě využít. Proč by jim měli dávat imaginární projekt, když pro kandidáty je to stejná práce, ale imaginární projekt firma použít nemůže? Jedna moje kamarádka takhle vymyslela slogan, který později firma použila v často vysílané TV reklamě....
A nemá na to kandidát něco jako autorský právo, když je to jeho výtvor a není ani zaměstnancem té společnosti?
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.