Ještě mě napadl důvod, proč by syn, jestli skutečně není vyloženě studijní typ, mohl chtít jít studovat do Liberce - liberecké koleje HARCOV byly vyhlášeny jako nejlepší v republice a studentský život je tam neskutečný (žiji tam 4. rok).
Reaguji na solitaries:
to mě mrzí....já sama bych radši aby přijímačky také musel dělat a třeba by ho to donutilo něco pro to udělat, ale pravidla jsem nenastavila ani já, ani Ty...je mi líto. Jinak jako další kritérium přijetí bez přijímaček je tam myslím průměr známek do 1,5...ale to má na střední málokdo.
Reaguji na 1romca11: Já vím, že za to nemůžeš Ty, ale škola..ale prostě mě to štve, pochopím, kdyby dali že vezmou ty, co budou mít u maturity z dějepisu za 1..ale na 3 to dá u maturity skoro každý. Prostě jsem byla blbá a šla jsem tam z hotelové školy, takže raději dali přednost takovým lidem, co si to dali pouze jako záchranu jen aby někde byli, než nám co nám opravdu šlo o obor, baví nás a opravdu ho chceme studovat.
Ahojky já studuji na TUL historii již patým rokem takže si myslím, že jsem pravá osoba,která ti může poradit
1. Jestli má kluk rád historii, baví ho to, zná souvislosti a není líný přečíst na jeden předmět za semestr 5-10 odborných historických knih, dělat z nich výpisky a případně i nějaké seminárky tak to studium není těžké...ale vím, že lidé, kteří studovali jinou školu než gymnázium (tím nechci říci, že by gympl byl to nejlepší pro studium historie, ale dějepisu se prostě do 4. ročníku člověk nezbaví a nemají k tomu dějepisu tak vybudovaný vztah, popř. si to vybrali jako nouzové řešení (to se naučím, ať se aspoň někam dostanu) - tak ti s tím válčí....neříkám, že se to nedá zvládnout, ale musí vynaložit mnohem více úsilí než skupina druhá...
2.na naší katedře lze studovat budto kulturně-muzeologická studia (jednooborový) nebo dějepis jako specializaci v pedagogice (s druhým oborem) - nevím, jakou cestu si tvůj syn vybral, ale "muzeologové" mají navíc dějiny skla, bižuterie, textilií a já nevím čeho všeho, tak aby na to byl případně připraven.....a jestli má specializaci v pedagogice jako já, tak bude brát "pouze" politické dějiny (nejdřív české, pak světové)
Takže jestli ho to baví a ví o co jde tak proč ne...nebránila bych mu.. já jsem taky na gymplu nebyla premiant třídy a jediné co mě bavilo byl právě ten dějepis a jak jsem teď šťastná že jsem ho mohla jít studovat....ale jestli je flink, nebude se mu chtít chodit na přednášky a číst tak to asi moc daleko nedotáhne...:/
Toť můj názor, ale samozřejmě se můžu mýlit
Reaguji na anysekk:
To si zas nemyslím, on je opravdu spíš introvert, moc na pařby nevyráží a když už s kamarády někam jde, vždy se vrátil střízlivý...ano dá si pivo nebo nějaký drink ale opilý byl za 19 let co pamatuji jednou, při rozlučce s 9-tou třídou kdy ho cíleně opil spolužák.
Jinak doufám že se v Liberci nerozjede, co se týká "veselého studentského života"
Reaguji na lenicka13:
Pokud mi řekl, chce studovat právě ten jednooborový typ, čili kulturně-muzeologická studia, tvrdí že se mu tam líbí i skladba předmětů....zkusím mu tedy ještě říct aby se podíval namožnost dvouoborového studia. V historii se myslím orientuje velice slušně a čte rád a hodně.... Z deváté třídy (kdy bylo učení ještě v pořádku) si příhlášku na gympl nepodal právě z důvodu, že mohli jako poslední ročník podat pouze jednu přihlášku a báli jsme se, že se na gymnázium nedostane..na lyceum šel právě kvůli tomu, že tam dějepis je celé 4 roky....a popravdě, právě pouze z dějepisu na střední neměl nikdy hůř než za 2... Každopádně Ti moc děkuju za obsáhlou odpověď, dnes si ještě se synem sednu a probereme to (snad už v klidu Děkuju!
Reaguji na 1romca11:
Studuji teda úplně jiné zaměření, ale radím, abyste to zkusili. Jeden semestr to nějak utáhnete a pak uvidíte. Pokud je pro dějepis opravdu zapálený, třeba vás překvapí.
Dejte mu šanci se ukázat, je dospělý a už je to opravdu na něm. Dejte mu ale jasně najevo, že má svoji budoucnost ve vlastních rukách a za ručičku už ho nikdo vodit nebude.
Pokud to nezvládne, bude to jen jeho chyba a nebude vám moct vyčítat, že jste mu to neumožnili. A že takových, co vyčítají znám hodně.
dobrý den, studuji učitelství sice ne dějepisu,ale na muzeologii i historii znám poměrně dost lidí, na muzeologii mám přímo sestřenici pokud potřebujete poradit dejte vědět jinak jedna z mých kamarádek je také spíše introvert a je v liberci na muzeologii velmi spokojená myslím, že až na jeden předmět s názvem novověk, na který si stěžovali všichni, je to v pohodě - a všichni ho nakonec i udělali áá jinak koukám, že lenička už poradila
Reaguji na coriee: kdo jiný by se taky měl zapojit do diskuze o KHI než já pochybuju, že někdo "od nás" si najde čas na něco tak "nehistorického" jako je Omlázko )
Reaguji na 1romca11: pokud je syn takový jaký píšete, dějepis ho baví a na muzeologii se mu líbí i skladba předmětů tak ať jde do toho...jsou tam postupové předměty, které ho pustí / nepustí do druhého semestru a tam pak uvidíte, jak se na to hodí a jak moc to chce studovat...přeju hodně štěstí
Reaguji na coriee: Reaguji na lenicka13:
Moc děkuji všem, jste moc hodné a docela jsem se uklidnila....Jak píše Papapam, dáme mu šanci, ať to zkusí a buď studium zvládne nebo ne, právě že bych nerada aby mi v budoucnu vyčítal, že to zkusit nemohl...
Reaguji na lenicka13: Reaguji na lenicka13:
Dám doma synovi diskusi přečíst, kdyby se chtěl na něco zeptat, smím se obráti na vás? samozřejmě bych psala SZ, abych tady nezahlcovala ostatní...a ještě jednou děkuju za "morální" podporu
Ale není to JENOM o dějepisu, musí se projít zkouškama i z jiných předmětů. Pokud vím, v prváku bylo značné síto( tedy na dvouoborovém). Pokud to má v hlavě srovnané a ví, co chce, tak proč ne. Ale myslím, že s takovýma známkama ze střední tam nepatří. Nechce si jen užít studentského života z dohledu rodičů? Protože v Liberci to celkem žije(ale jsou i lepší)
Taky mám podanou přihlášku na muzeologii, tak se tam s Vašim synem potkáme Já taky nejsem žádnej studentskej typ, z dějepisu jsem dokonce vyletěla u maturity a dodělávala v září, tak na tom není zas tak špatně
a nemá nějaké koníčky?..něco co ho zajímá více...jako záchranu si do dát může, ale předně by měl jít na obor, který ho bude zajímat..kluci hodně dělají nějaký sport..tak by mohl na tělovýchovu..ta má v dnešní době hodně uplatnění...nebo by mohl jít na ČZU na dopravní...tam se přímačky myslím taky nedělají...informatika na Mat-fyz...tam myslím taky nejsou...těch oborů je více..ale pokud mu jde o to, že nechce jít hned dělat a školu bude flákat, tak bych se na něj vykašlala a ať si na ní vydělá sám...ale znám spoustu lidí co na střední měli čtyřky a dneska jsou z nich úspěšní právníci, inženýři, magistři...
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.