Ahoj, jak se zachováte, když si koupíte něco přes internet a nelíbí se Vám to? Já jsem si objednala z jednoho e-shopu tričku, ale nevyhovovalo mojím představám, tak jsem ho vrátila, hned druhý den. V obchodních podmínkách mají, že vrací peníze do 1 měsíce od převzetí zboží. Měsíc už dávno uplynul a peníze nikde. Nereagují na emaily, na telefony na nic. Máte nějaké zkušenosti?
díky
Reaguji na winicek: jak přesně jsi postupovala? Napsala jsi jim předem, že zboží dle zakonné lhůty vracíš? Poslala jsi to doporučeně a máš schovaný lísteček?
Oni v podmínkách neměli, že jim to máš předem oznámit. Tak jsem jim to poslala, doporučeně, tak lístek z pošty mám..
Ne, oni tam měli, že jen poslat balíček zpět i bez udání důvodu do 14 dnů spolu s číslem účtu. Je je všechno, co tam chtěli.
Aha, no divné... na některých e-shopech neuvádějí nic, ale odstoupení od smlouvy se posílá společně s ofocenou fakturou, teda já to tak vždycky dělám a peníze dostanu vždy včas a všechny
Reaguji na winicek:
já taky jednou koupila něco, co jsme nakonec nechtěli..vrátili jsme to hned druhý den- balíček+ odstoupení od smlouvy- bez udání důvodu-je zde i číslo účtu+ kopii dokladu o koupi...
Takhle je to správně..ještě někteří požadují oznámení předem, ale to si myslím, že není tak důležité...hlavně si schovat podací lístek...
Akorát já měla smůlu, že firma to měla neustále nachystané k proplacení a peníze nikde... dorazili po měsíci (to je lhůta) a skoro 3 týdnech (o tuto dobu to přešvihli) neustálého telefonování...
Přeji Ti, ať máš penízky co nejdřív zpátky...
Já jsem nedávno kupovala dvě věci na amazonu, následně jsem obě vracela a vrácení peněz proběhlo pokaždé bez problémů......Holt zahraniční e-shopy mají většinou k zákazníkům trochu jiný přístup než ty české .
poslala si jim balíček, bez nějakého vystvětlení? myslím, že základ je k tomu alespoň přibalit papír, že odstupuješ od smlouvy ve 14 ti denní lhůtě, napsat číslo objednávky, adresu a účet kam mají poslat peníze a současně bych jim zaslala i mail, že sem to poslala zpátky....ono kdyz jim pošleš jen balík bez jediný info, tak se nedivím, že si počkáš
Reaguji na Radula99:
Já jsem jim k tomu samozřejmě poslala papír, kde jsem napsala důvody proč tričko vracím, přiložila fakturu, kde je všechno číslo objednávky a další náležitosti a pak napsala číslo účtu.
Mě včera přišel balíček a hned dnes ho zasílám nazpátek s dopisem, fakturou a pro pořádek jim to pošlu ještě @. Na stránkách mají do 14 dnů vrácení zboží bez udání důvodu.
Tak není co řešit ale jsou i obchody které mají obchodní podmínky dost zajímavé hlavně výhodné pro sebe .
Já nakupuju přes e-shopy často, takže i často vracím, protože ne všechno mi je, líbí se mi apod. Zároveň se zboží posílám i dopis, který je napsaný podle toho, co má daný e-shop v podmínkách. Důvod vrácení nepíšu - ze zákona není nutný. V 99% případů jsem problémy s vrácením něměla. To 1% jsou e-shopy, které to různě zkouší. Ale peníze mi i tak byly vráceny pokaždé. A vůbec se necítím blbě, když něco vracím. Nákupy přes internet nesou určitá rizika a ty e-shopy s tím musí počítat.
Ze zákona mají lhůtu měsíc, aby ti peníze vrátili. Zkusila bych je asi pořád bombardovat mailama. Ale pokud jsi kupovala něco od nějakých pochybných prodejců, na které narazíš třeba často na Aukru a tak, tak počítej s možností, že už peníze neuvidíš.
Btw. mně se stalo, že se skoro blížil už měsíc a byla jsem nervní z toho, že se nic neděje a přitom jsem měla už 2 týdny peníze poslané na b. účtě. Pořád jsem čekala, že odepíšou třeba něco jako " Uznáváme Vámi vrácené zboží..." atd Tak třeba kdyby to byl tvůj případ...
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.