nám učitelka radila reportáž(článek do novin), tam můžeš psát téměř cokoliv, ale záleží na tom jaké dostanete zrovna téma. My sme měly super -Grafity, umění nebo škození,
Cituji yahuskara: profesorka říkala, že popisy jsou tam hlavně pro odborné školy, málokterý gymnazista zvládne popsat třeba popis krmítka pro ptáky
No kamarádka mi říkala, že měla u maturity obrázek - plánek - jak nějaký muž skládá židli a měla k tomu napsat popis pracovního postupu, no opravdu nevím, co bych k tomu psala.
Reaguji na Áď4: No já myslela jako že by to přímo ,,okecala'' už v tom slohu, v úvaze by to šlo docela dobře.
Taky se přiklánim k úvaze a vypravování. Na úvaze je dobrý, že to furt nějakym způsobem okecáváš, a u vypravování můžeš použít prakticky cokoliv
Reaguji na bejbee: u úvahy nám učitelka říkala, že kdo není na sloh, tak se do úvahy může lehce zaplést
Charakteristika s líčením mi jakž takž jde, ale ta tam nějak nebývá.Ještě by pro mě šlo vypravování, ale opravdu zas záleží co tam bude za téma
Zkuste mi sem napsat od 1 po číslo 3 - slohové útvary pro lidi jako jsem já ve slohu, ne podle těch kteří jsou ve slohu dobří (jak vám zavidím)
Ať vím na co se zaměřit a aby jsem měla na výběr kdyby se mi netrefili do tématu
na to také spoléhám, snad mi tam vyjde nějaké dobré téma. V čem je podle vás těžší úvaha oproti vypravování?
Cituji yahuskara: popsat třeba popis krmítka pro pták
ehm, nejen málokterý gymnazista, to nedovedu ani já a to jsem po škole
no v úvaze se dycky použije: myslím si, řekla bych, a tak...to se dá okecat..já jí psala
Reaguji na yahuskara: Myslím si, že vypravování je univerzálnější, mně se třeba povedlo odevzdat jedno vypravování dvakrát (jednou v prváku a jednou ve čtvrťáku), protože vyhovovalo oběma zadáním A nedá se podle mě od něj tolik odbočit
Reaguji na jersey: Úvaha – patří k velmi náročným útvarům, je stylu úvahového. Autor se zamýšlí na základě získaných poznatků nad tématem, rozebírá ho z více úhlů, aby došel k obecně platnému závěru. S výkladem má společnou práci s fakty, hledání vztahů mezi nimi, důsledky z nich plynoucí. V úvaze musí autor o faktech přemýšlet, hodnotit je a zaujmout stanovisko.
no nevím píšou všude že úvaha je dost těžká,tak nevím jestli si na ni může troufnout i tak slabý žák na sloh jako jsem já
Reaguji na yahuskara: Nám kdysi říkala češtinářka, že my píšeme spíš jenom zamyšlení, ne přímo úvahy, ač se tomu tak říká...
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.