Cituji Jana x: No promin, ale v tomto naprosto souhlasím s autorkou předešlého příspěvku. Nic proti, ale co je na Filosofické fakultě těžkého? Studium jazyku? Vždyt je to jednostranné studium. Čím se chtějí jeho absolventi zabývat a mají vůbec nějakou praxi během studia? Dobře, připouštím, že třeba studium takové psychologie je ještě zhruba na úrovni VŠ, ale ostatní obory
Jana x
mám filozofickou fakultu, ve škole jsem seděla 5 (výjimečně se zadařilo, že 4) dny v týdnu, včetně pátku odpoledne, ačkoliv mi všichni tvrdili, že "na fildě se v pátek přece neučí". Studovala jsem filologický obor a není to zdaleka jednostranné, jak ty říkáš. Kromě jazyka (u nás byly povinně dva) to bylo spoooousta historie a literatury a samozřejmě se předpokládalo, že sleduješ aktuální dění. Uplatnění je od překládání a tlumočení přes obchod až po diplomacii (čímž neříkám, že všichni si snadno a rychle najdou práci). Evidentně o tomhle toho moc nevíš.
Pokud můžu říci vlastní názor..mám 3 roky Voš a 3 roky na VŠ...zaměření pedagogika..co se týče učení, je o sto procent těžší voška..na vejšce jsem měla fakt skoro leháro a nemusela jsem se vůbec učit..co se týče volna, to bylo tak na stejno..ale to většinou záleží na škola a na tom, jak si to zařídíš ty..a ted hlavně co se týče toho, co po škole..v tomto oboru (pedagogika) jsem se uplatnila víc jako člověk z vošky, než z vejšky..proč?..protože na vošce jsem měla každý rok min. tři praxe v různých zařízeních a na vejšce jen jednu za celou dobu..tam je samý učení, ale praxe žádná a některý školy zajímá víc, než nějaký znalosti, který si časem můžeš získat..ale jen tak praxi už nezískáš..
peltsi
Cituji peltsi: mám filozofickou fakultu, ve škole jsem seděla 5 (výjimečně se zadařilo, že 4) dny v týdnu, včetně pátku odpoledne, ačkoliv mi všichni tvrdili, že "na fildě se v pátek přece neučí". Studovala jsem filologický obor a není to zdaleka jednostranné, jak ty říkáš. Kromě jazyka (u nás byly povinně dva) to bylo spoooousta historie a literatury a samozřejmě se předpokládalo, že sleduješ aktuální dění. Uplatnění je od překládání a tlumočení přes obchod až po diplomacii (čímž neříkám, že všichni si snadno a rychle najdou práci). Evidentně o tomhle toho moc nevíš.
Myslíš si opravdu, že počet jazyků, které musíš na škole povinně studovat souvisí s obtížností školy? Také mám povinně 2 jazyky, ale to nestuduji žádnou humanitní školu.
Pokud vím, tak prostor pro práci v diplomacii a obchodě dostávají spíše absolventi ekonomických škol.
Překladatelstvím se může živit i člověk bez školy.
Jana x
nic takového neříkám a reagovala jsem na tu tvou "jednostrannost". Těmi jazyky mimochodem nemyslím ty, co asi máš ty, ale litevštinu a finštinu, což si troufám říct, je poněkud náročnější, než angličtina, francouzština apod., kterou dělala většina už na SŠ a je k nim spousta dostupných materiálů. Kromě těchto je samozřejmě povinná ještě zkouška ze světového jazyka.
Btw. naše přednášející opravdu na velvyslanectví pracovala a má vystudovano jen a pouze FF - jazyky. Ale s tebou zřejmě nemá cenu o tomto diskutovat, měla by sis tu tebou shazovanou fildu někdy asi zkusit, pak bys mluvila jinak. (abys to zase nějak neotočila, jak se ti to hodí - neříkám, že jsou všechny obory na FF supertěžké, ale rozhodně to není tak, jak ty to tu prezentuješ.)
peltsi
Dobře, souhlasím, že jednostrannost není ve všech oborech. Měla jsem na mysli ty čistě pouze jazykové obory.
Obtížnost jednotlivých jazyků je věc názoru. Já mám povinně angličtinu a latinu. Tyto 2 jazyky vzhledem k povaze studovaného oboru.
Rozhodně jsem se ale v příspěvku nechtěla dotknout Tebe.
Mně trochu na těchto školách vadí takové teoretizování a žádná příprava na konkrétní obor. Absolventi pak vyjdou ze školy a myslí si, že spolkli všechnu moudrost světa a vědí vše.
Fildu opravdu vyzkoušet nechci. Studuji obor, ve kterém mám jasné uplatnění.
Troufám si tvrdit, že náročnostně dost obtížný. Přece jen, pokud udělám chybu, připravím někoho o život.
Předpokládám, že jsi během studia neměla např. 8 týdnů povinné letní prázdninové praxe.
Jana x
ne, pouze jsme měli jako vyučující rodilé mluvčí já osobně jsem tedy byla i na Erasmu. Takže praxe v jazyce pokud máš zájem, tak se najde. Praxe v tom smyslu, že by nás jakože "zaměstnali" na nějakou dobu někde v oboru, to ne (taky u jazyků by se to realizovalo asi podstatně hůř než např. u mediků či právníků). S tím teoretizováním máš určitě pravdu, ale.. mám spoustu kamarádů na jazykových oborech a rozhodně mi to jednostranné a "lehoučké" nepřijde. Jinak upřímně, nehledě na (ne)obtížnost, možná bych se teď rozhodla pro jiný obor.
LucieAd
ano, s tím naprosto souhlasím.
já momentálně studuji voš a to ne z toho důvodu, že by mě na vš nevzali, nebo že by pro mě vystudování vš bylo těžké. studuji sociální pedagogiku a jsem maximálně spokojená. po vystudování gymnázia jsem se jako každý hlásila na vš. přijali mě na všechny obory a já začala studovat aplikovanou ekologii. jenže po semestru jsem začala uvažovat, jestli se tomuto oboru chci věnovat a nakonec došklo k dorzhodnutí, že pedagogika by mě bavila více. znovu tedy přišli přijímačky a já se hlásila na vš i na voš a přijali mě na oboje. rozhodování bylo takové, že všichni do mě hučeli, že ať jdu na vš, co s voškou apod. já dlouhou dobu zvažovala pro a proti a uvědomila jsem se, že je pro mě důležité dělat to, co by mě bavilo a hlavně jsem chtěla získat praxi. po prázkách nastupuji do posledního ročníku a ráda bych i třeba pokračovala na vš (baví mě psychologie), ale nikdy, nikdy si nebudu vyčítat, že jsem šla studovat vošku, protože mi dala opravdu hodně znalostí a získala jsem trošku jiný pohled na životní hodnoty. a ještě malá poznámka k náročnosti studia...nemyslím si, že jsou vošky jednoduché (samozřejmě, je to individuální, ale to platí i o vš). já můžu své studium srovnávat se známými, kteří studují příbuzné obory (soc. práce a speciální pedagogika) a ve věštině případů máme studium hodně podobné co se týče obsahu stejných předmětů, někdy máme i zkoušku mnohem náročnější, než kamarád na vš (př. na zoušku z vývojové psychologie jsem se učila 3 týdny a to se mi učí docela dobře). proto si myslím, že by si měl člověk školu vybírat ne podle toho, jaký titul budu mít, ale podle toho, co chci dělat a co mě baví. všem jinak ve studiu přeju plno úspěchů.
1. Nechápu, jak si někdo může vůbec dovolit hodnotit, jak je která škola a obor náročné, když to nezakusil, to jste jako vševědové? Myslím, že spíš nanynky, co si myslí, že mají o všem přehled. Já sama končím studium na FF MU (filozofie), končí nás asi 10% z těch, co nabrali do prváku a studium rozhodně nepovažuju za snadné, i ten Erasmus je u nás skoro samozřejmostí.
2. Nezmínili jste jeden podstatný rozdíl mezi VOŠ a VŠ a tím je věda. Možná vás to nebere, ale to je to, co dává školám prestiž, mezinárodní srovnání, odborníky, kteří vychovávají své nástupce. VOŠ je pouze pro praxi, uplatnění jedinců na trhu práce - není na tom nic špatného, ale s VŠ se to nedá srovnávat.
Cituji Jana x: Já mám povinně angličtinu a latinu
Co se týče latiny na medině, je to mrtvý jazyk, obtížnost téměř žádná, je to hlavně o naučení slovíček a deklinací. To už mi skoro přišla složitější latina na gymplu. No a angličtina taky škoda mluvit, takže jazyky bych se moc neoháněla, ptž ty jsou na medině brány jako velmi okrajový předmět a se studiem jazyků na FF se to nedá srovnávat.
Cituji Jana x: 8 týdnů povinné letní prázdninové praxe
No pokud si dobře pamatuji, tak letní praxe je povětšinou třítýdenní ...
Cituji AdaZBrna: Nechápu, jak si někdo může vůbec dovolit hodnotit, jak je která škola a obor náročné, když to nezakusil, to jste jako vševědové
Souhlasím...
Jinak k tématu, určitě bych si vybrala VŠ než VOŠ, přeci jenom má titul z VŠ vyšší hodnotu než z VOŠ a zaměstnavatel se bude určitě dívat jinak na Bc. (v lepším případě Mgr.) než na dis.
záleží na škole, oborech, co od toho očekáváš...já byla rok na VŠ a teď jsem na VOŠ. můžu to srovnat tím, že VOŠ je mnohem lepší, i když v náročnosti studia je těžší ( studuju voš, nutričního terapeuta). výhodou na VOŠ je hlavně ta praxe. třeba u toho nutričního terapeuta mi přijde lepší jít na VOŠ. je tam mnohem víc praktických znalostí. mě třeba přišlo velice divné, proč u nás na VOŠ studují absolventi Bc. studia na MU. důvod je jasný, nemají ty praktické znalosti, bez kterých se v praxi neobejdou. tím myslím že nemají předmět vaření. umí sice recepty na zpaměť odvykládat, ale neumí je už uvařit. proto chodí k nám, a učí se vařit, jelikož bez toho se dobrý nutriční terapeut těžko obejde.
Baví mě tu ty neuvěřitelně směšné a stupidní kydy, kterými to tu zaplácala Jana x. Fakt jsem málem čůrala smíchy, jak jsou někteří lidé omezení. Pokud Jana X má v rukou životy jinejch lidí, prosím Jančo, informuj mě pak v které nemocnici budeš pracovat, vyhnu se jí obloukem.
Překladatelství rozhodně člověk nemůže dělat bez školy. Nejen, že DOKONALE ovládat cizí jazyk umí málokdo, jde i o to, že ne každej, kdo cizí jazyk zná, dokáže překládat knihy. Na to opravdu potřebuješ VŠ. Nejen kvůli jazyku a gramatickým poučkám, ale tam se právě učíš překládat tak aby to nějak "vypadalo". Krom toho dneska každej tvrdí jak umí anglicky, ale v angličtině je tolik frází, pouček, vyjímek apod., že silně pochybuju, že takoví ti "chytrácí", kteří tvrdí, že anglicky umí, tu angličtinu ovládají na překladatelské úrovni.
Cituji irinda: s tím souhlasím a btw. skutečně nechápu, co je špatného na tom být např. vyučen a dělat dobře to,co umím, proč se dneska každý žene za titulem.
A ty ses snad nehnala za titulem, princezno? Proč se asi každej žene za titulem? Třeba proto, že za něj bude mít lehkou práci za méně peněz? A když je ta šance, proč toho nevyužít? A proč by měla jít pracovat, když nechce vypadnout "z učení"? Nevím proč ji kritizuješ, je to její volba.
Aha tak už je mi to jasné. Probrouzdala jsem Janě X profil a z její diskuze jsem se dozvěděla zajímavou věc.
"Jsem studentka soukromé VŠ zdravotnického zaměření."
Legrační jak někdo takový, se soukromou VŠ, uráží studenty filozofické fakulty.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.