Zdravím,
obracím se na vás s dotazem ohledně bakalářské práce, konkrétně její praktické části
Měla bych jí psát o nějaké firmě (téma mám: marketingová strategie), ale bohužel nemám nikde žádné známé, takže asi budu muset psát emaily/volat a zjišťovat, jestli by mi někdo pomohl a poskytl informace.
Máte někdo s tímto zkušenosti? Spolupracovali jste takhle s nějakou firmou? Máte nějaký tip na jakou firmu se obrátit? Nebo nějaké jiné rady?
Reaguji na slunickom:
Kamarád měl něco takového, na ekonomce.
Nakonec musel ukecat někoho po známosti.
Takové informace ti poskytne málokterá firma (zálaží teda, jak moc podrobně to chceš psát, příp. co přesně máš za téma - marketingová strategie je poměrně obecné).
Asi popřeju hodně štěstí... a trpělivosti.
Cituji slunickom: takže asi budu muset psát emaily/volat a zjišťovat, jestli by mi někdo pomohl a poskytl informace.
Tak hodně štěstí, protože na tohle ti bohužel nikdo nebude chtít odpovědět a nejspíš ti ani nikdo neodepíše. Mně ani nechtěli odpovědět na pár obecných otázek ohledně oboru podnikání jejich společností.
Cituji lulamae: Takové informace ti poskytne málokterá firma
Tak nějak. S tímhle firmy nechodí na veřejnost.
A jaký obor studuješ nebo o jakém oboru jsi psala víc v té teoretické části?
Pokud někde nějaký čas nepracuješ nebo nemáš hodně dobré známé, tak ti firmy nic neřeknou. Moje mamka dělá třeba ve firmě na úrovni nízkého managementu a i tak mi nemůže poskytnout informace do diplomky, protože to má ve smlouvě, že nesmí nic vynášet.
Jinak si myslím, že nemusíš v praktické části zkoumat nějakou skutečnost, ale například vytvořit vlastní návrh marketingové strategie pro nějakou firmu.
Nepropadej panice. Samozřejmě je lepší, když máš v podniku známé, ale myslím, že jde najít firmu i jinak. Doporučovala bych ti nejdřív zkusit oslovit podniky osobně ve tvém okolí a výhodou je, pokud má podnik dost informací na webových stránkách a má zveřejněny výroční zprávy či jiné materiály na www.justice.cz Odtud můžeš čerpat dost informací.
Taky bych hned ze začátku zdůraznila, že není nutné práci a informace v ní obsažené zveřejňovat - práci ej možné odevzdat jako neveřejnou - tím dost lidí v podniku uklidníš, protože většinou mají strach,aby nešířili nějaké informace, což by se nelíbilo jejich vedení. Protože máš marketingové téma,tak určitě budeš mluvit s někým z oddělení marketingu nebo obchodu a prodeje.
Také je dobré mít již připravený nějaký obsah práce - okruhy na které se budeš ptát - jen v bodech, aby mělo vedení podniku přehled.
Reaguji na slunickom: Ahoj, také mám tohle téma, kde studuješ? Já na ČZU. Popravdě teď půjdu do třeťáku a ještě nevím na kterou firmu budu tu praktickou část aplikovat...
expřítel něco podobné taky psal a současný vlastně taky - bohužel oba měli společnost po známosti a vím, že přítel ani nesměl použít jméno společnosti v té práci...jenom obor podnikání a podobné...ale přímo jméno měl zakázáno, je to celkem logické, kvůli konkurenci a tak...
problém je, že málo kdo bude chtít někoho cizího nechat nahlédnout do interních záležitostí společnosti a taky málokomu se bude chtít ztrácet čas s tím, aby ti něco dohledával, chystal, vysvětloval atp. pro tu společnost to má většinou velmi malý nebo žádný přínos, tak upřímně proč by to dělali, když tě ani neznají
já bych nejdříve asi zkusila všechny příbuzné a tak, přece rodiče a tetičky, někde musí pracovat a pak taky podniky v okolí bydliště...
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.