arrow
Neprodává v Bazaru

ahojky,chtěla jsem se zeptat zda někdo rozumíte marketingovému modelu Porter 5 sil

arrow
profile_image
Justina
od 1. 3. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

macik
Macíku rozumím, co je nejasné? Jedná se o to, že podnik, má-li být úspěšný, tak musí sledovat externí vlivy. Ty jej ovlivňují totiž především, daleko více než interní. Z externího okolí jej ovlivňují konkurenti, vyjednávací síla zákazníků, vyjednávací síla dodavatelů, hrozba substitutů a hrozba nových konkurentů. Napsala jsem to srozumitelně?

arrow
Neprodává v Bazaru

napsala jsi to dobře,já mám tento model použít na jednu firmu-je to ubytováni plus Spa a tak se v tom trosku topim.Hlavne ve vyjednávací síle zákazníků.nevím o čem tam mám psat.Zda je ten produkt ojedinělí a zákazníci nemají velký vliv na cenu?

Jinak moc děkuju za odpověď

arrow
profile_image
Courtney
od 14. 12. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

nevím, čemu konkrétně nerozumíš, tak to zkusím celé - v prostřed konkurenční ring - konkurence uvnitř sektoru + konkurence mezi stávajícími firmami = rivalita, snaha vylepšit svou pozici. Substituty - znamená hrozbu - čím snáze je něco nahraditelné, tím se stává odvětví méně atraktivní. Nově vstupující konkurenti = ohrožení. Dodavatelé = zde "ohrožuje" vyjednávací síla dodavatelů - tlačí na podnik a hrozí zvýšením ceny, či snížením kvality. Kupující - taktéž ukecávají - tlak na cenu či kvalitu.
Výsledek - nalézt pozici, která je nejméně zranitelná ze strany konkurentů, dodavatelů, odběratelů a substitučních výrobků či služeb. Pozici, která poskytuje nejlepší možnost obranyvůči existujícím konkurenčním tlakům.

arrow
Neprodává v Bazaru

Courtney
děkuju ,jak jsem psala ,není mi jasné co přesně mám psát do vyjednávací síly zákazníků a VYJEDNÁVACÍ SÍLA DODAVATELŮ

arrow
profile_image
Courtney
od 14. 12. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

No já to psala souběžně s tebou, takže jsem se opakovala nechtěně.

arrow
profile_image
Justina
od 1. 3. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

macik
ach tak, takže vyjednávací síla zákazníků hrozí když:
- je na trhu málo zákazníků a nakupují velká množství
- tvoří velký podíl tržeb dané firmy
- když prodavající tvoří mnoho malých firem
- když zákazníci mohou přejít lehce ke konkurenci
- když nakupovaný předmět není důležitým vstupem pro zákazníka
- když je pro zákazníky výhodnější nakupovat od více dodavatelů než od jednoho
To pak zákazníci mají velkou sílu, kterou tvůj podnik tlačí do kouta s cenama a ztrácíš potenciální zisk

Vyjednávací síla dodavatelů - tito jsou silní když:
- vstup je pro kupujícího důležitý
- na trhu je málo dodavatelů, velkých
- dodávané výrobky jsou jedinečné
To jsou pak dodavatelé silní a diktují si podmínky, ceny, splatnost faktur...

arrow
Neprodává v Bazaru

Justina
no hned to zní líp moc moc děkuju ,pokračuju v psaní ale určitě budu mít ještě nějakou otázku

arrow
Neprodává v Bazaru

Cituji Courtney: No já to psala souběžně s tebou, takže jsem se opakovala nechtěně.

koukala jsem stejně moc děkuju za příspěvěk a vysvětlení

arrow
profile_image
Justina
od 1. 3. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

macik
ptej se, když tak i na soukromý, ať si toho dřív všimnu...jsem teď nějaká zaneprázdněná...

arrow
Neprodává v Bazaru

Justina
ty jsi mi to tak pěkně napsala,nemohla by jsi mi ještě malinko podrobněji napsat co do části Substitutes ?

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy uzavřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené