Ahojte , jak byste prostřednicvím emailu kontaktovali firmu, která Vás zaujala a chtěli byste se zeptat zda náhodou nehledají pracovní sílu? Jak by to podle Vás mělo vypadat, aby to znělo slušně, příjemně? Kolikrát se mi totiž stalo, že mi odepsali něco ve smyslu, jak se opovažujete nás na něco takového ptát? nebo napsali pouze NE!..myslím, že jsem se ptala slušně a nechápu takové chování. Stalo se Vám to taky?
Reaguji na kikinavese: Mě spíš zaráží reakce firmy, než že by ses ptala neslušně nebo nepříjemně (nečekám, že by někdo poptával práci nepříjemně a sprostě). Pokud takhle firma reaguje na uchazeče o práci, tak jak se asi jedná se zaměstnanci. Tohle ber spíš jako upozornění, že se té firmě máš vyhnout.
Jinak spousta firem má na stránkách, že třeba právě nehledají, ale můžeš jim zaslat životopis do databáze.
S takovou reakcí jsem se nikdy nesetkala. Když už, tak nějaká firma třeba neodepsala. Asi to chce slušný email, nezačínat" "Dobrý den". Mít pěkné CV. A určitě se neptat, zda nehledají pracovní sílu Ale prostě že se ucházíš o pracovní pozici XY, protože....
Cituji Lisa: Asi to chce slušný email, nezačínat" "Dobrý den".
co je špatného na "dobrý den"?:-X Přijde mi, že to zní líp než Vážený pane, vážená paní.
Reaguji na Elisabi: také jsem se nad tím pozastavila .... přece je slušností pozdravit...
"dobrý den" není oficiální komunikace... taky to používám, prootže nechci, aby emaily byly formální, ale nikdy bych nikoho s žádostí o místo neoslovila "dobrý den", Vážená paní atd. je určené do oficiální komunikace a do dopisů a "dobrý den" je klasický neoficiální email...
Na druhou stranu musím přiznat, že mám obvykle tolik starostí, že na podobné uchazeče rovněž nijak nereaguji... když totiž někoho potřebuji, tak dáme inzerát a hledám, když inzerát nemám, tak obvykle nikoho nepořebuji...
Stejně se musím přiznat, že když do inzerátu napíšeme: pošlete nám tohle a tohle na tuto adresu a někdo přijde jen tak osobně bez vyzvání, tak mě rovnou rozladí... zní to asi strašně, ale pokud někdo není schopný splnit zadaný úkol už při posílání podkladů, jak to bude asi vypadat v běžné práci? A navíc, to sdi myslí, že celý den nic neděláme a máme se čas potkávat jen tak s někým, "kdo jde zrovna okolo?"
Cituji Titian: "dobrý den" není oficiální komunikace... taky to používám, prootže nechci, aby emaily byly formální, ale nikdy bych nikoho s žádostí o místo neoslovila "dobrý den", Vážená paní atd. je určené do oficiální komunikace a do dopisů a "dobrý den" je klasický neoficiální email...
tak že si personalisté vymýšlí různé krávoviny, je už známá věc úplně každému, ale že jim začíná vadit už i "dobrý den", tak to už je opravdu docela síla
Reaguji na leon90:
To není žádný výmysl personalistů, to je prostě tak dané, učí se to i na škole.
A určitě, kdybych se zajímala o práci, kde je zahrnuta i písemná komunikace "Dobrý den" tomu určitě nepomůže.
Reaguji na Moon20: Ten "dobrý den" mě překvapuje, i to, že se něco hodnotí podle toho, že "je to tak dané". Zvlášť v dnešní době, kdy se všechno mění ze dne na den. Komupak asi (vyjma personalistů) v pracovní komunikaci (kolega - kolega, obchodní partner, dodavatel, zákazník) bude vadit "dobrý den"... Mám za to, že se dnes spíš od kostnatých formálních frází upouští... Ale zajímavý pohled, díky za něho.
Kdyby to někoho zajímalo, tak i přes ten "Dobrý den", jsem si našla práci, ve které už nějakou dobu pracuji ....kolikrát firma neměla na svých webových stránkách uvedeného svého vedoucího, a tak jak jsem měla začít? ....Vážený pane Karle Opičko (omlouvám se možná to není Vaše jméno)..
Reaguji na kikinavese:
Nestalo - buď neodpověděli vůbec nebo odpověděli slušně ano/ne.
Jo a píšu v 99% "Dobrý den", až když se jedná s někým konkrétním, tak možná "Vážený, vážená...", ale spíš ne...
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.