Ahoj, ráda bych tu našla někoho, kdo má s tímto zkušenost.
Příteli měla dojít na můj účet výplata. On je v zahraničí a peníze měli jít ke mě na splátky, leasing, atd. Odeslány byli včera z ČSOB a měli jít na GE Money.
Jde o to, že jsem omylem poslala tomu člověku, co peníze odesílal, tak zlou koncovku. Místo 0600, tak 0800. Prostě jsem zle sáhla, psala jsem to sms T9.
Zjistilo se to až poté, co jsem dostala info od odesílatele, že mi peníze poslal do ČS a já mu odepsala, že nemám ČS,ale GE.
Hned volal do ČSOB,ale požadavek na odeslání peněz byl již vykonán.
Sama jsem si volala na ČS infolinku, kde mi bohužel nebyli schopní říct, zda takové číslo účtu u ních existuje na 100%. Nechtěla jsem žádné soukromé informace, pouze říct, zda existuje, či ne. Pouze mi řekli, že existovat může. A řekli mi postup, co se děje, pokud peníze zle odeslal odesílatel, ne banka.
Odesílatel musí jít na svou banku, která vyrozumí ČS a ta pak majitele účtu. Ten buď peníze vratí, pokud ne, tak za cca 15 dnů může předat odesílateli údaje o přijemci, s tím že banka už se dal tohoto neúčastní a vše je na odesílateli.
Poté jsem zkoušela infolinku ČSOB, kde mi řekli, že platba již zastavit nejde, i když to bylo zjistěno ten den, že peníze jdou do špatný banky. Navíc, že reklamace nejde udělat ten samý den, ale až následujicí. Kdy bude jasný, že učet existuje a penize se nevrátí.
Poté jsem zkoušela vlastní banku - asi nejvstřicnější - narovinu mi řekli, že info, zda účet opravdu existuje, či ne, by řekli komukoli. Reklamaci by řešili hned.
A teď proč pokladám dotaz.
Mám kamaráda, jeho máma pracovala v ČS, později i na vedoucí pozici, byla ji nabídnut post ředitelky pobočky, což odmítla. Pracovala tam 20 let. Je v důchodu asi 2 roky,ale stále do pobočky ČS dochází.
Ona mi poslala info, že je jedno, zda jsou omylem poslány peníze bankou, či odesílatelem. Postup je stejný. Odesílatel jde do své banky, či s výpisem na pobočku ČS, která oznamí majiteli onoho účtu, že peníze stahuje.
Hlavně se musí rychle, aby člověk, který se de facto neoprávněně obohatil, aby peníze neutratil.
Hledala jsem info na netu, našla jsem staré i několik let, a všude se píše, že při omylem odeslaných peněz odesílatelem, tak banka majitele onoho účtu, tak ho vyzve k navrácení peněz a on musí souhlasit.
Šlo o větší sumu peněz.
Mrzí mě, že se to stalo. Vícekrát jsem již tomu člověku, co posílal peníze, tak svůj účet posílala, dokonce v prosinci mi na něj posílal peníze.
Ten den mi napadli hafani kočku, která včera přišla o nohu. A když se to stalo, tak jsem byla z toho špatná. Prostě nepozornost, nervy, atd. Nikdy se mi nic takového nestalo, vždycky si vše kontroluji...
Hledám radu od někoho, kdo na ČS dělá, jak to tedy je? Proč člověk, který toto dělal X - krát mi říká něco jiného, než na infolince ČS, kam jsem volala 3 x krát.
Jaká je pravděpodobnost, že bude existovat stejný učet u banky GE /0600 a banky ČS/0800?Co vím, tak pokud se uvede zle číslo učtu, tak peníze se málokdy pošlou. Na netu jsem četla, že je nějaký způsob, jak se čísla učtu dávaji dohromady - říká se tomu pravidlo 11.
Děkuji za pomoc všem, kdo se v tom vyzná.
joooo, tohle se nám taky stalo, učetní poslala omylem několik milionu na jiné číslo než měla, a to byly hoňky. Banka max vyrozumí příjemce a už je opravdu na něm, zda peníze vrátí, či nevrátí. Vrátit je nemusí, nikdo mu nedokáže, že to byl omyl.Hlavně ti toho dotyčného banka neřekne, nemuže podávat tyto informace. my si ho vyhledali sami a jeli za ním, naštěstí to byl fajn člověk a peníze převedl hned zpět, hlavně tenkrát vubec ještě nevěděl, jaká částka se mu na učtě objevila a docela koukal . Tak přeji hodně štěstí!
Pokud účet neexistuje, peníze se vrátí. Pokud ano, musí odesílatelova banka vyzvat k vrácení částky, je to normální postup. u nás se to stává často a běžně to tak funguje.
Děkuji moc za informace.
Zavola jsem si na ČS na pobočku, tedy na dvě, ať to mám ověřené a účet u ČS neexistuje. Takze to dopadlo jak nejlépe mohlo.
Kontaktovala jsem ČS i přes FB, kde mi řekli, že na infolince nemají přistup do všech systému a tak mi nemohli řict, že účet existuje, či nikoliv. Jen, že může být.
Jen trochu nechápu, proč máma kamaráda s takovozu praxí, mi řekla opačné info, než z X zdrojů na netu, i od ČS.
Reaguji na venysek1: Dle mého, prokázat mu to lze - musí doloži za co dostal takovou částku (prodej, mzda, atd.) Jde o cca 60 tis. Kč. Takže to není nepřehlednutelné a těžko se to prokazuje.
Co jsem na netu vyčetla, tak učty mají svá pravidla, jak se skladají. Tedy to pravidlo 11 a navic, že některá čísla v účtu na nějakém pořadí, se dávají institucím, jiná zase fyzickým osobám. Prostě, že takové číslo, co mám i já, kdyby existovalo u ČS, tak by mělo také patřit fyzické osobě. Tedy ne firemní účet, kde by se taková částka mohla v klidu ztratit.
Reaguji na tyweee:
Jak říkám, u nás šlo o miliony a kdyby se šprajcnul, nikdo to z něj nedostane. Takže my jsme se modlili, aby peníze už nebyly dávno vybrány a majitel neležel někde na Bahamách Stalo se to i jedné známé, šlo "jen" o tisíce a nedostala je z dotyčného.
Reaguji na venysek1: Tak to je pěkně sprostý, divím se takovým lidem. Promlčecí doba je 3 roky a právník by to z takového člověka dostal a vyhrál určitě. Je jasný, že záleží i kdy si toho odesílatel, přijemce všimne. My si toho všimli pár hodin poté, proto by možná dotyčný neměl moc šanci to utratit... A kdyby to šlo k soudu, tak platí on vše.
Mě jen spadl šutr ze srdce, že ten učet neexistuje.
Reaguji na venysek1: Jinak s tím, že banka nařekne info, všude na netu se píše, že nejdříve přijemce vyrozumní sama,když nereaguje do cca 15 dnů, tak poté předavá info o majiteli a pak je to na odesílateli, zda ho vyrozumí sám, či toto předá policii. Takové info mám i přímo od ČS.
Moc se v tomhle nevyznám ale co jsem zase já slyšela, ted nedávno že taky někdo poslal omylem náky ten milion a ten dotyčný jej začal utrácet a za to pak šel do vezení na 5 let. je to stejný jako když najdeš vetsí obnos jak 5 tis na ulici taky jej musíš ohlásit na policii.
Já zažila oboje, poslala částku na špatné číslo účtu (taky jiná banka), účet neexistoval a peníze se vrátili zpět..posílala jsem platbu na aukru a naštěstí se prodejce ozval, že peníze nepřišli...v bance byli vstřícní..hned řekli, že mám počkat, jestli účet existuje nebo ne. No a před pár měsíci mi přišlo na účet asi 30 tisíc...hned jsem to nahlásila bance...říkali ať počkám, jestli se někdo ozve,za dva dny byly pryč a dokonce mi došel omluvný dopis. Ale co vím, tak je opravdu trestné si je nechat.
Trestné to je, jde to pak přes soudy atd, ale je to hrozně složité, když se ten dotyčný sekne, muže si vymyslet cokoliv, aby to vracet nemusel a nikdo mu to nedokáže, že jste na tom nebyli domluvení, o poslání peněz!
Reaguji na Monus: Tak to seš tedy dobrá... Úplně vidim například mojí babičku, jak jde vložit svoje celoživotní úspory do banky a splete si číslici v účtu
Mě se to stali taky - jednou si ty peníze banka stáhla sama. Podruhé jsem čekala na peníze za reklamaci mobilu. Ta reklamace se táhla fakt dlouho, dokonce jsem na ně posílala i ČOI. Když konečně peníze došly, tak 2x 18 tis.Kč, jen jednou to bylo z ČSOB a druhý platba z KB. Někdo se v tý firmě spletl. TAk jsem jim tam hned volala a poslala zpátky.
Nevím,ale mě by takový peníze fakt nehřály a bylo by mi trapně si je nechat, či je utratit. Ano, je to možná něčí blbost,ale nikdo není neomylný.
A fakt bych nikomu nepřála ty nervy, když se vám stane, že se spletete
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.