lucisek1111
Ahoj, nezlob se, ale myslím si, že bys tuhle práci dělat neměla, podle toho, jak to tady rozebíráš a řešíš. Zadarmo by chtěl každý něco. Pamatuj, že co si sama nevybuduješ, obrátí se proti Tobě, budeš mít vždycky na talíři...,,my jsme Ti dali firmy, tak skákej, jak my pískáme ". Není to jednoduchá práce, musíš být odolná, dost velkou pakárnu umí udělat konkurence, která má obchoďačku, která má ostré lokty a dělá na Tebe bububu. To je běná praxe. Musíš to být Ty, kdo ukáže, že se nebojí. Ale to chce pracovní sebevědomí pro tuto profesi a to Ty, promiň, určitě nemáš.
Cituji mishka999: Jestliže máš hledat nové zákazníky, pak musíš být přesvědčená, že produkt, který nabízíš, je opravdu dobrý
upřímně..neexistuje dobrý nebo špatný produkt..jen dobrý nebo špatný OZ...
samozřejmě, že kvalita má také své plusy, nicméně 90% je vždy na OZ...
Cituji woman: Ale to chce pracovní sebevědomí pro tuto profesi a to Ty, promiň, určitě nemáš.
Já jsem také toho názoru. Jde to o tom mít výborné vyjednávací a komunikační schopnosti, být rohodná, pohotová, vědět jak na to, nebýt vyplašená, zatnout zuby a jet. Jako zase nemysli, že OZ od Vitany a jiných takových firem nejezdí-jezdí, mají záběr třeba jeden kraj a i víc, stále jsou v terénu.Není to o tom, že dojedeš nebo obvoláš stávajícího zákazníka a je vystaráno. Co vím, tak den OZ je asi takový, máš stanovený plán trasy, ráno sedáš do auta a objíždíš a děláš objednávky. Dorazíš domů a pracuješ na zadání objednávek na PC, kdy je posíláš určitým VO. No a do VO to zboží z firmy musíš dostat, tam také jednáš o tom, kolik odeberou a je to opravdu o ostrých loktech, firmě totiž není šumák, zda dodáš jen jednu paletu nebo celý kamion...Takže tak.
máme obchodní zástupkyně, samy si musí hledat nové odběratele, mají stálé zákazníky, ale jedna firma končí, jiná zužuje sortiment, jiná zase začala preferovat konkurenci, další třeba začíná - je to koloběh - jedná se o spotřební zboží - do maloobchodních prodejen
každý den jsou v terénu, nabízí naše zboží, naše akce, řeší reklamace - tedy posuzují opravněnost, zapíší reklamační protokol, popřípadně vadné zboží svezou, sepíšou objednávku, bojují s konkurencí
jsou placené paušálem + % z obratu
pokud nejsi komunikativní, přesvědčivá, nebaví tě pracovat s lidma, a ne že bych tě chtěla odrazovat, ale někdy to bývá dost složité jednání, pak to raději ani nezkoušej
a pak, není každý den posvícení, takže se může stát, že za den neudělají ani jeden kšeft, což může být stresující
jak zde byl názor - bych tě asi nezaměstnala na pozici obchodního zástupce
osobně vím, že bych to dělat nemohla, ale je to baví a ony jsou spokojené - já je jen "buzeruju", že málo prodávají a kde to vázne - tedy, co my děláme na firmě špatně a jak je může víc podpořit - služba zákazníkovi
no tak jste mě předsvědčily, nemám na to
Cituji qalexandros: upřímně..neexistuje dobrý nebo špatný produkt..jen dobrý nebo špatný OZ... samozřejmě, že kvalita má také své plusy, nicméně 90% je vždy na OZ...
Samozřejmě, to jsem ani nepopřela Ale OZ, který nemůže/neumí překonat svůj osobní pocit, že ten produkt je špatný, tak ho také zřejmě ani neprodá.
Cituji qalexandros: nicméně 90% je vždy na OZ
Veľký, obrovský mnohoposchodový supermarket v USA, v ktorom dostanete všetko. Šéf prijíma nového predavača, s tým, že ho vezme na deň na skúšobnú dobu, aby videl, ako sa osvedčí. Po záverečnej si ho zavolá do kancelárie:
- Tak koľko ste dnes urobil obchodov?
- Jeden, šéfe.
- Čože!? Jeden? Naši predavači urobia priemerne šesťdesiat až sedemdesiat obchodov denne! Čo ste celý deň robil!? A koľko ste vlastne utŕžil?
- Tristoosemdesiat tisíc dolárov.
Šéfovi došla reč.
- Tristoosemdesiat tisíc? Preboha, čo ste predal?
- No, prvý som predal malinký háčik na ryby...
- Háčik na ryby? Za tristo osemdesiat tisíc?
- ... potom som zákazníka presvedčil, že by si mohol zobrať ešte aj stredný a veľký háčik. Potom som ho presvedčil, že by si mal zobrať aj nejakú udicu, predal som mu tri prúty - malý, stredný a veľký. Dal som sa s ním do reči, opýtal som sa, kde bude rybárčiť. Povedal, že na myse dvadsať míľ na sever. Tak som mu predal ešte poriadnu vetrovku, nepremokavé nohavice a gumáky, pretože tam dosť fúka.
Presvedčil som ho, že na pobreží neberú, tak sme išli vybrať motorový čln. Potom som sa ho opýtal, čo má za auto - vyliezlo z neho, že dosť malé, čln by na ňom nemohol odviesť. Tak som mu predal ešte príves...
- A toto všetko ste predal človeku, ktorý si prišiel kúpiť jediný háčik na ryby!?
- Nie. On pôvodne prišiel kúpiť vložky pre svoju ženu. Tak som mu navrhol, že keď si teda cez víkend neužije, že by si mohol zájsť aspoň na ryby...
Cituji mishka999: Samozřejmě, to jsem ani nepopřela Ale OZ, který nemůže/neumí překonat svůj osobní pocit, že ten produkt je špatný, tak ho také zřejmě ani neprodá.
no to samozřejmě..od toho tady je zase kvalitní manažer, který ho namotivuje tak, že ničemu jinému nevěří!
lucisek1111
pokud si nedovedeš představit, že bys řešila spory apod., tak si hledej jinou práci než obchodního zástupce.
Ahoj holky, tento týden bych měla jít taky na pohovor obchodní zástupce/ výživový poradce (koně), kdo mě zná asi ví, že mám vystudovaný dost specifický obor. Mám z toho trochu strach, i když si myslím, že tahle práce by v podstatě pro mě mohla být dobrá - kdo jste četl moje příspěvky jistě víte, že mi komunikace nevázne , s lidmi si myslím, že umím vycházet docela dobře. Nemám špatnou práci, ale jsem v té současné tak trochu zabitá - s lidma skoro nepromluvím, všechno pořád do kolečka a jsou dny kdy se tu 8 hodin vyleženě kopu do zadku - což je pro mě jakožto komunikativního extroverta dost problém, páč se tu nudím a to je jedna z věcí, která mě fakt neba. Chtěla jsem se zeptat jak hodně záleží firmě, aby obchodní zástupce bydlel v místě kde sídlí firma? Toužím se dostat z Prahy, ale firma kam jdu na pohovor má sídlo v Praze - ale asi by jim nemělo záležet moc na tom , abych v Praze bydlela ne? Budu ráda, když mi někdo pozici obchodního zástupce trochu blíže popíše a třeba poradí, jak se na pohovor připravit. Díky
matadi
prosímtě - jsem z toho na nervy, jdu na pohovor zítra, teď se v práci šrotím, vůbec mi to už nejde - jsem 5 let ze školy, drž mi pěsti , ve čtvrtek dám vědět...
Malacek
tak jak dopadl ten pohovor ? Já jsem na něm asi byla taky, haha. Jsem absolvent ČZU výživa.
Pán říkal, že ho překvapilo, kolik se přihlásilo lidí... ani se nedivím, když to tady tak čtu.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.