Cituji lucyjee: Na druhou stranu při pražských cenách, když člověk vše poplatí, zůstane mu na útratu ve finále stejně....
Ceny potravin jsou plošně stejné,nájmy v podstatě taky i když chápu,že je nutno počítat s tím,že většina lidí v Praze nejsou místní a tak platí hodně za podnájem,to je asi jediná položka,která je rozdílná
Ústecký kraj zas tak daleko od Prahy není
No mě přijde na kočku bez skoro žádné praxe nástupní plat 19-24 tis. docela dost. Bydlím v Brně. Záleží taky co to je za firmu jestli nějaká malá nebo nadnárodní. Záleží taky jestli k tomu budou i jiné bonusy. Nevím já bych s touhle praxí zkusila tak 17 tis. a po zapracovaní 19 tis.
Mě to přijde tak nějak akorát.
Před 5 roky jsem dělala asistentku vedoucího menší pobočky (ve 100tis. městě), jazykové znalosti jsme nepotřebovala, praxi jsem měla v administrativě už před tím. Nástup 15.hrubého, po 3 letech 21hrubého.
Teď dělám opět asistentku v jiné společnosti, jsem asistentka pro celé oddělení, nástup 17.tis, teď po 3měsících 19tis + premie až několik tisíc čtvrtletně a spoustu bonusů ve výši 1.5 tis měsíčně. Jazyk tu nepotřebuji, pracovní doba zkrácená, menší firma.
Co vím, tak u nás se pohybují platy asistentek tak od 15.tis hrubého až 18.tis.
Ale třeba tu sháněl ředitel jedné velké společnosti osobní asistentku, pracovně a časově to bylo hodně náročné, chtěl 2 jazyky a nástup byl 30.tis. A sháněl takovou asistentku snad 1/2 roku možná déle.
Myslím, že záleží na tom, jaká přesně bude tvoje pracovní náplň, protože asistentská pozice je docela široký pojem a taky záleží na místě a jak velká a "bohatá" je to firma.
Na Brno bych si řekla max 14-15 tisíc hrubého. Záleží jak moc tu práci chceš. Na konkurzu bývá třeba 100 lidí a kdo bude chtít moc, asi moc šanci nemá. Lidí na asistenské místo je fakt hodně a většina z nich už má několik let praxe. Že máš rekvalifikaci je sice super, ale víc záleží na tom, jak vypadáš, jak budeš na zaměstnavatele působit (aby tě vůbec vzali) a pak jak budeš šikovná (v prvních měsících).
Reaguji na mystique: a Reaguji na Didli: Je rozdíl mezi asistentkou vedoucí pobočky a asistentkou ředitele nadnárodní firmy, samozřejmě, že ty druhé zmiňované berou více...
Jinak si myslím, že pokud jde o takovou firmu jak tvrdí Tears, zaměstanavatel už má konkrétní představu o platu, který je ochoten dát (není to tedy tak, že zaměstná toho kdo chce nejméně peněž a tu částku mu pak platí...) Samozřejmě když si řekněš ale o 15 tisíc víc než nabízí, težko to místo dostaneš .
Reaguji na annette: jasně, že neveme toho co si nejmíň řekne Já myslím, že tam musí být rozumný poměr mezi zkušenostma, dovednostma a penězma. Ono asi není uplně nejlepší hned střelit cifru, ale říct, že to záleží na mnoha okolnostech. Na požadavcích zaměstnavatele, bonusech, možnostech vzdělávání, prostředí, stravenky atd. Často zaměstnavatel u pohovoru rovnou řekne kolik nabízí.
Cituji Laky: fakt koukám kde "asistentky" žijete.........u nás /ÚL kraj/ asistentka s desetiletou praxí má 14 tisíc a to je ráda.
Já v Praze, je mi 20, mám rok po maturitě, praxe v administrativě žádná, studuji a vykonávám práci asistentky na poloviční úvazek - 12 000,- čistého
Myslíte, že zaměstnavatel bere v potaz když na otázku o výši platu nadhodíte slabší průměr? Udělá si obrázek o skromnějším člověku, řekne si proč by ho tedy přeplácel a právě tolik mu tedy nabídne? To je totiž právě má situace a když jsem teď viděla ten rozsah práce a odpovědnost, tak jsem si říkala, že bych za to taky mohla brát víc. Podotýkám, že jsem byla vybrána na základě dříve zaslaného životopisu, inzerát s platem nebyl nikde zveřejněn. Dík.
Jako upřímně vím i o případu, kdy na jednu pozici brali více lidí. Nebyla to pozice asistentky, nicméně plat jim dali co si řekli. A to tam byl rozdíl 4 tisíc hrubého. Celkem síla, za stejnou práci se stejnýma zkušenostma.
Asi žiji v jiném světě, ale u nás jsou platy asistentek mezi 27 - 32.000. Mezinárodní firma se sídlem v Praze, hlavní požadavek je vždy min. titul Bc. a komunikativní Aj. Znám 2 holky, které dělají asistentku gen. ředitelům velkých firem a obě mají plat kolem 40.000 hrubého. Ovšem obě taky vypadají jako modelky. Neříkám, že to vypovídá o schopnostech člověka, ale bohužel na tuto pozici se vzhled hodně počítá a pan ředitel se aspoň kouká na mladou usměvavou holku v sukýnce.
Jinak chci upozornit, že u nás to je práce od 8 do 18h (1h oběd), neplacené přesčasy v průměru 5x měsíčně (může to být 10h, ale klidně i 20), stravenky nevedeme.
Není asistentka jako asistentka. Můžeš dělat za 15 tis. hrubého, ale klidně i za 30 tis.nebo více. Záleží na firmě, na zkušenostech, na náplni práce a dalších faktorech. Nechci tady přesně říkat, za kolik jsem dělala já, ale bylo to v rozmezí 18 - 24 tis.
Cituji hrabosska: na poloviční úvazek - 12 000,- čistého
No ale Laky určitě nemyslela na poloviční
Jinak bych si řekla tak 18 000 v Praze a v Brně asi o něco míň.
Jako sekretářka tak 15 třeba v Brně, 18 v Praze. Přece jenom to zase nějaká extra odborná pozice není, často stačí střední škola. A s malou praxí, hm.
Cituji Soniik: s malou praxí
S tou praxí pozor. Kolikrát jsem četla inzeráty, kde chtěli např. 3 roky praxe. A sehnat tuto pozici bez praxe? V 90% nemožné.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.