Ahojky
Právě se rozhoduji o vysoké škole a poté co jsem si přečetla recenze na VŠEM jsem od této myšlenky upustila a rozhodla se hledat znova. Zaujala mě škola Newton College, máte s ní někdo zkušenosti? Myslím s tou v Praze, četla jsem recenze na Brno a vím, že je to ten samý zřizovatel ale zajímala by mě ta Praha. Jo a chtěla bych to studovat dálkově.Někdo něco?
Děkuji moc
Proč máš potřebu si koupit titul?
A ještě k tomu všemu volíš dálkové studium, které má velmi malou přidanou hodnotu?
To už jdi raděj na PEF ČZU, studium budeš mít zadarmo, jméno školy bude lepší a dostat se taky není až takový problém.
Reaguji na Ekonomka: Nemám potřebu si titul kupovat jen jsem se zeptala jestli někdo nemá nějaké informace o NC. A jinak si nemůžu dovolit nastoupit na denní studium, bohužel...
Tak jestli nemáš potřebu si titul kupovat, tak nelez na českou soukromou školu.
Na PEF ČZU máš taky dálkové studium, můžeš zvolit např. obor podnikání a administrativa, tam snad není matematika ani statistika.
Testy na ČZU jsou banální a je opravdu slušná šance, že se dostaneš.
Zvaž to, ušetříš několik desítek tisíc a jméno má ČZU přece jen lepší než nějaká akciová společnost.
Ahoj, ja študujem na NC ale v Brne na dennom štúdiu, a som veľmi spokojná. Tento rok končím bakalára, a tie 3 roky vážne neľutujem. Prístup k študentom je fantastický, osobitný, vyučovanie zábavné a hlavne zamerané na prax, nie len teóriu. Počas štúdia som mala možnosť spoznať nie len kopec prednášajúcich, ktorí sú profesionálmi vo svojom odbore, ale aj množstvo úspešných mladých ľudí, ktorí tu začínajú budovať svoju kariéru. Jednoducho obrovská motivácia, ktorá ma každodenne inšpiruje v budovaní kariéry a osobného rastu. Inak mám známeho, ktorý študuje v Prahe na diaľkovom takže ak chceš môžem sa ho popýtať viac info ako to tam chodí.
Abych byla protiváhou Leycike, tak:
a) Moje známá tam (v Brně) nedávno taky studovala, vykopli ji totiž z brněnské Mendelu, neměla IQ na vysokoškolskou matiku, a tak jí babky zaplatili soukromku.
b) Minulý rok v Praze na NC brali docela hodně lidí, takže si někteří z nich neměli ani kam sednout, ty prostory jsou údajně opravdu směšné.
c) Škola je dosti drahá, obzvlášt při dálkové formě studia se mi zdá velmi nesmyslné, abys platila takových peněz, když se pak budeš muset stejně jen učit sama doma.
d) Většina slabších jedinců je tam nadmíru spokojena, je to pro ně fantastická škola-bylo by divné, kdyby ji nevychvalovali až k nebesům, vždyt si přece za školu platí, za peníze se jim však dostává zejména klientský přístup co se týče zkoušek, co se týče znalostí, tak určitě obdařenější nejsou, ba naopak.
e) Spousta těch nejlepších učitelů učí na těch nejlepších veřejných školách ve velkých městech, ze statistik vyplynulo, že mají na veřejných školách i vyšší platy.
f) Kopec mladých lidí, kteří mají k tomu i něco v hlavě, můžeš potkat i na jiných vysokých školách, dokonce ta šance je vyšší na veř., jelikož veřejné školy jsou výběrové, soukromé nikoli, berou tam každého (takže tam končí i dost lidí z učnáků, problémovější studenti obecně).
g) Teorie je prospěšná, praxi získáš rychle, ale hluboké teoretické znalosti se získávají docela dlouho a obtížně-cílem školství není vychovávat jen cvičené opice nebo roboty, ale především myslící lidi.
Cituji Ekonomka: Proč máš potřebu si koupit titul?
A ještě k tomu všemu volíš dálkové studium, které má velmi malou přidanou hodnotu?
To už jdi raděj na PEF ČZU, studium budeš mít zadarmo, jméno školy bude lepší a dostat se taky není až takový problém.
ale to tak přece není, soukromé školy jsou nesmírně náročné,vzdělání je kvalitní a nikdo si nic nekupuje a my co chodíme na státní na ně nemáme a závidíme těm, kteří na ně mají
Teď k tématu. Mám v Brně na NC kamarádku. Na střední byla čtyřkařka a teď tam úspěšně studuje a u toho má ještě spoustu dalších aktivit. Moc si školu chválí. Jestli ti můžu poradit, tak já jsem byla dálkově na MUNI obor Finance a můžu říct, že mi to něco dalo. Jestli už máš práci, potřebuješ prostě jenom titul, máš málo času, tak klidně jdi na NC. Jestli se chceš něco naučit, mít vystudovanou školu, která má jméno a nějakou pověst, tak bych šla na MUNI nebo VUT. Jinak od nás studuje spousta lidí ve Znojmě na SVŠE, která je levnější než NC.
Každej ví, že:
a) Soukromé školy jsou triviální-většina jejich poboček jsou jen tiskárny na diplomy.
b) Není prakticky možné, aby člověk, např. žena stíhala velké pracovní nasazení, starala se doma o rodinu a k tomu ještě nějak moc studovala, takoví si tak odskočí do prodejny titilů zakoupit diplom. (většinou úředníci, policisté...)
c) Kvalita vzdělání je velice diskutabilní, práce během semestru je na většině soukromek téměř nulová, účast se nevyžaduje ani na většině hodin na prezenční formě studia. Ano, kvalita některých přednášek nemusí být špatná, ale to ještě neznamená, že je dotyčný třeba neprochrápe a skutečně si z nich něco odnese. Přínos tak má být testován. Avšak na soukromé škole dá zkoušky i opice na cracku, jsou triviální a většina testovaných dokonce i hodně podvádí (navzdory tomu, že jsou zkoušky opravdu lehké).
Kvalita přednášek tedy může být vcelku solidní (i když na většině poboček není-je jich příliš mnoho a územně jsou velmi rozptýlené=nemožnost obstarat kapacity), ale kvalita vzdělání bude vždy docela pochybná.
Platící student samozřejmě očekává lepší přístup, přičemž pod pojmem lepší přístup lze nalézt zejména vstřícnější hodnocení a co nejmenší nároky u zkoušek.
Důkazem toho může být i fakt, že už několikrát se stalo, že byl dotyčný pedagog po stížnosti studentů vyhozen, přičemž ona stížnost se netýkala jeho kvalit, ale směřovala výhradně na jejich hodnocení, tedy jejich testů, jinými slovy-dotyčný pedagog to nechtěl těmto "studentům" dát zcela bez učení.
d) Dobré jsou i některé výroky pedagogů, kteří mají srovnání z veřejné i soukromé školy, (např. výrok jednoho z nich, že UJAK vystuduje i cvičenej foxteriér, podobné výroky zaznívají na VŠFS, MUP, VŠO a další soukromé školy)
e) Školné na našich soukromkách je nízké a odpovídá tak bídné kvalitě, "stát" za studenty na veř. platí více, tedy dá se očekávat i vyšší kvalita. Nehledě na fakt, že špičkové veřejné instituce nedostávají výzmamnou část prostředků jen tak, ale ta je odvislá de facto i od kvality studentů, respektive absolventů.
f) V Evropě jsou nejlepší školy veřejné. Zajímavé to je např. v Austrálii, kde můžete jít na soukromku školu studovat téměř cokoli a dostane se každý, ale tyto školy jsou tam vysmívány, veřejné školy tam jsou těžší, je těžší se na ně dostat, skýtají lepší perspektivu uplatnění, ale platí se na nich i větší školné-v ČR máte tu výhodu, že to za vás platí "stát".
Ted jeden plodný "rozbor":
........
Prestižní univerzity v USA obvykle fungují v módu "private non-profit". Tím se liší např. od CEVRO, které má sice právní formu o.p.s., ale jde o ryze for-profit organizaci, pouze výnosy se "privatizují" za hranou dobrého vkusu cestou odměn "těm správným". Dále mezi špičkové americké univerzity patří např. veřejné vysoké školy typu komplexu University of California (UC Berkeley je letos třetí v ARWU, UC Los Angeles jedenáctá a UC San Diego čtrnáctá), dále se v první dvacítce objevují i University of Washington, University of Wisconsin-Madison a University of Michigan. Posuňme se ale dál, prvními univerzitami v ARWU z Velké Británie jsou Oxford (v zásadě veřejná) a Cambridge (veřejná), dále podle jednotlivých zemí ETH Zurych (Švýcarsko, veřejná), University of Toronto (Kanada, veřejná), University of Tokyo (Japonsko, veřejná), Pierre and Marie Currie University (Francie, veřejná), University of Copenhagen (Dánsko, veřejná), Karolinska Instituet (Švédsko, veřejná), TU München (Německo, veřejná), Utrecht University (Holandsko, veřejná), University of Helsinki (Finsko, veřejná), Israel Institute of Technology (Izrael, veřejná) a Lomonosovova univerzita (Rusko, veřejná). Takže tvrzení "privátní jsou lepší" je zcela očividně chybné. Kdyby tomu tak bylo, byla by první stovka v ARWU doménou privátních institucí. Vlastně lepšího umístění (a to i "na body") dosahují privátní univerzity pouze v USA, ale i tam jde vesměs o univerzity typu non-profit, tedy univerzity fungující v podobném módu jako veřejné, jen s výrazně menším vlivem státu na bezprostřední řízení. V Evropě naopak veřejné univerzity jednoznačně vedou.
......
Ještě bych dodala, že na ty soukromky v USA jako Yale, Harvard...neberou 100 %, ale do 10 % uchazečů a musí prokázat, že opravdu umí myslet (kritické myšlení, znalost jazyka, logické myšlení...), další věcí je to, že v USA se na těchto školách platí 50 tisíc dolarů za akad. rok., na našich prodejnách titulů to je jedna pětadvacetina této sumy.
Další věcí je fakt, že dálkové/kombinované studium na těchto univerzitách není skoro vůbec uznáváno, ba je přímo vysmíváno jako koupený titul. Lidi jsou tak na prezenčním a skutečně tvrdě na sobě makaj, každý den mají zadaný nějaký úkol nebo něco vypracovat, to se s těmi našimi lážo plážo prodejnami titulů vůbec nedá srovnat.
Dále jsou tyto prestižní amer. soukr. školy koncentrovány do jednoho bodu, nemají deset a více poboček po celé zemi jako naše prodejny titulů, jsou na nich lidé z celého světa...
Jsou na nich opravdu elitní jedinci, k nám na soukromky chodí jedinci pouze jelitní.
Pokud jsi z Prahy, chceš kvalitní ekonomické vzdělání, tak VŠE nebo IES UK. Pokud nemůžeš dálkově, protože tuto formu tyto školy de facto vůbec nenabízejí (jen snad FMV pro pár lidí, ale tam potřebuješ 5 let praxi a pár míst (asi osmina celkovýho počtu) na FPH, jinak FFU, NF a FIS všechno prezenční), tak zkus tu PEF ČZU.
GL
Reaguji na Leycika: Děkuji za příspěvek a kdyby ses zeptala toho kamaráda tak bys byla moc hodná. A nezlobil by se kamarád kdybys mi dala na něho kontakt?
Reaguji na Verunka47: Děkuji za reakci No právě Znojmo a Brno je celkem dost z ruky, hledám něco v Praze
Reaguji na Ekonomka: Díky za další příspěvek. Ale asi na rozdíl od tebe asi nemám tolik času abych tu vypisovala takové slohovky. Ptala jsem se na NC. A mám asi jiný názor na školství a vzdělávání celkově. Četla jsem jen začátek tvého příspěvku, protože si myslím že by mi nic nedal. Ale rodinu nemám takže mi jedna starost odpadá, takže no problem. Ještě jednou díky za fakt obsáhlý příspěvek, který fakt nemám čas ani chuť číst
Reaguji na tanys:
Za málinko, a jasne pošlem ti do správy. A ehmm..aby som sa k slečne Ekonomke vyjadrila, je to jej názor, bohužiaľ kto na súkromnej škole nikdy neštudoval, toho názor sa nezmení takže to beriem A vo svete je už väčšina škôl len platených, či sú súkromné/verejné to sa už ani nerozlišuje, Česká republika je že vraj krajina s najväčším počtom bezplatných škôl, a priznajme si...celková politika a ekonomika smeruje len k tomu že jedného dňa sa všetko spoplatní.
Mně je vcelku u prdýlky, jakej ty konkrétně máš názor na školství. Tohle jsou fakta. Každej solidní personalista si s tebou leda tak vytře prdýlku, když uvidí NC. A tvůj příspěvek odráží i tvou mentalitu, ty na VŠ nepatříš, ty patříš na soukromej učnák, zlato, takže tam hned utíkej. Není za co! Ráda pomáhám alternativně smýšlejícím lidem s nízkým rozhledem.
Tady zkopčím příspěvek od člověka, kterej se o problematiku školství v ČR opravdu zajímá a nedá jen na jakousi dojmologii jako vy dvě. A stálo mě to pár sekund času
......
:Co konkrétně myslíš tou cizinou? V Evropě jsou totiž (dle mez. žebříčků-ARWU, QS word univer. rank.) jednoznačně lepší školy veřejné, v USA pak soukromé, ale ty působí v modu "private-non profit", který má být zárukou kvality, tedy svým modem se podobají školám veřejným, jen s menším vlivem státu na jejich řízení. Problém soukromých škol v ČR je: a) Mají většinu studentů na dálkové/kombinované formě studia (tato forma studia není těmi nejlepšími amer. soukr. univerzitami např. skoro vůbec uznávána jako plnohodnotná forma vzdělání, je tedy dost často vysmívána) O menší náročnosti, a tím pádem i znalostech studentů této formy studia hovoří i nejnovější proběhnutý "výzkum" na školách v ČR (zúčastnili se ho všechny školy veřejné, státní i soukromé): "Student kombinovaného studia stráví studiem jen polovinu toho času co student v prezenční formě. I v samostudiu je na tom hůře. To je k zamyšlení pro školy a možná i akreditační komisi," řekl iDNES.cz prorektor VŠE. b) Soukromé školy v ČR si své studenty příliš důkladně nevybírají, vezmou na ně každého (na nejlepší amer. soukr. univerzity se dostane jen 5-10 % nejlepších uchazečů, je testována jejich logika, schopnost používat jazyk, kriticky myslet..., přijetí si tak nelze koupit. c) Soukromé školy v ČR mají spoustu poboček různě rozházených po republice, není tak v jejich silách, aby vždy zajistili opravdu kvalitní výuku a opravdové kapacity v oboru. d) Na veřejnost prosákly případy, kdy byl s náročnějšími učiteli rozvázán pracovní poměr, to vše po stížnostech studentů, kteří se odmítali více učit. e) Soukromé školy v ČR sázejí na masovost, nikoli na práci s individuem jako amer. soukr. školy, avšak amer. soukr. školy si to mohou dovolit, jelikož školné na nich je 20-25 X vyšší než na našich soukromých školách a studenti mají čas-každý den mají nějaký úkol k vypracování, jsou tedy studiem opravdu hodně zaneprázdněni, to se o studentech našich soukromých škol říci nedá, ty do toho ještě makaj a i tak jim zbyde spousta volného času... f) Skándály se dějí z 95 % na českých soukromých školách, i když jich je pouze 20 %, navzdory tomu, že k odhlalení skandálů jsou obecně citlivější veřejné školy díky transparentnějšímu způsobu fungování. g) U našich soukromých škol jsou silné ziskové motivace, tedy co nejvíce nabrat a co nejmín vyhazovat. Tyto motivace jsou na lepších veřejných školách značně utlumeny díky způsobu jejich financování, na regionálních veřejných školách (Hradec, Liberec, Pardubice, Jihlava, České Budějovice, Karviná...)už jsou však tendence podobné, kvalitu tak drží jen trochu vyšší počáteční výběrovost studentů. h) Soukromé školy v USA mají tradici, renomé, pevné zázemí, jsou stabilně ukotveny. Jiný kraj, jiný mrav, v ČR se tomuto postavení těší pouze tradiční školy jako: UK, MU, VŠE, ČVUT, VUT a VŠCHT.
PS: To neber nijak zle Jen je potřeba si uvědomit, že školu dělají její studenti, potažmo absolventi. Pakliže tedy hovoříš, že v USA jsou na státních školách pouze problémové studenti, tak v ČR je tomu naopak a většina problémových je na soukromých školách. Změna by mohla přijít, ale to by pak naše soukromé školy musely odmítat uchazeče, potažmo i znáročnit samotné studium, ale tím by samozřejmě přicházely o studenty, a tedy i o zisk (v případě právních forem s.r.o., a.s... to hlavní, na čem určitým lidem záleží), což si již v dnešní době nemohou příliš dovolit, ptž konkurence je opravdu vysoká (v současnosti je totiž na vys. školách více míst, než kolik je reálně uchazečů o ně) A jak víme, tak většina jde na soukromku školu zejména a) kvůli lehčímu studiu (třeba už jedno studium na veřejné škole nezvládli) či jen hledají "dávačku" k práci, kde na ně tlačí, aby měli titul. Za b) absenci přijímaček-dnes už jdou na VŠ i lidi s učnákem, ale ty by dost často neudělali přijímačky, a tak volí jistotu.
........
"A ehmm..aby som sa k slečne Ekonomke vyjadrila, je to jej názor, bohužiaľ kto na súkromnej škole nikdy neštudoval, toho názor sa nezmení takže to beriem A vo svete je už väčšina škôl len platených, či sú súkromné/verejné to sa už ani nerozlišuje, Česká republika je že vraj krajina s najväčším počtom bezplatných škôl, a priznajme si...celková politika a ekonomika smeruje len k tomu že jedného dňa sa všetko spoplatní."
Ano, je to můj názor, pak taky třeba názor instituce, která hodnotí české vysoké školy, názor některých mez. institucí, názor samotných rektorů VŠ a odborné veřejnosti...
Promin, ale nemáš pravdu, zpoplatnění už se v záp. Evropě zkoušelo, ale neosvědčilo se.
Jediným rozumným krokem by tak bylo zejména omezit počty přijímaných uchazečů. Zejména pak na regionálních ekonomických a humanitních fakultách by mohlo dojít k jejich omezení či zrušení. Je tam přijímáno zbytečně moc lidí. Třeba jen do Karviné na eko. fakultu 2,5 tisíce, to je prostě nesmyslné.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.