Ale pracovat se dá i při škole a nebo studovat dálkově nebo kombinovaně
Cituji Patty: Ale pracovat se dá i při škole a nebo studovat dálkově nebo kombinovaně
To jo, to považuju za dobrou volbu, sama to zkouším akorát mi nejde o titul, chci získat nějaké znalosti (snad praktické), co se mi budou hodit k businessu podle mě jsou úplně nejlepší dělat si kurzy - je tam praxe, specifické - učíš se co tě baví
Cituji Lisa: A co bez VŠ mohu dělat za tak zajímavou práci? Furt mě napadá být za kasou, vařit kafe šéfovi nebo zametat chodníky....
Design, IT, programování, výuka jazyků, aj. - připadá ti to jako málo zajímavá práce?
Ne, to nepřipadá, ale kolik lidí dělá v designu navíc bez VŠ? Programování - dnes se studuje na mnoha školách a na vyšších postech těžko dají přednost člověku s maturitou před člověkem, co prográmko vystudoval na matfyzu. Já neříkám, že je nemožné najít i zajímavou práci s maturitou - ale jaká je realita u většiny lidí, to asi víme. A já třeba nejsem člověk, co by spoléhal na štěstí.
Jinak VŠ trvá 5 let a dá se u ní pracovat - což znamená, že kdo nastoupí po maturitě, může mít odstudováno už ve 23 a tedy na děti času dost
Cituji Lisa: Jinak VŠ trvá 5 let a dá se u ní pracovat - což znamená, že kdo nastoupí po maturitě, může mít odstudováno už ve 23 a tedy na děti času dost
No právě jsem to myslela tak, že vysokoškoláci si teprve až po těch 23-25 letech musí najít nějakou stálou práci, být tam nějakou dobu aby až bude zázemí děti mohly být... takhle bohužel smýšlí můj přítel :/ takže i když já bych už ráda děti teď, tak on ještě musí dobu studovat a pak shánět práci... :/ ... ale to už je jiná story
Cituji Lisa: Programování - dnes se studuje na mnoha školách a na vyšších postech těžko dají přednost člověku s maturitou před člověkem, co prográmko vystudoval na matfyzu.
Práve toto je dosť nešťastný príklad.
Priamo v IT je najväčšia možnosť chytiť sa "bez titulu". Tam ide o to, čo dokážeš, čo máš za sebou, aké maš portfólio. Na matfyze, informatických fakultách a tak vôbec sa "programovanie" neučí. Resp. nie v uplatniteľnej a uživiteľnej miere - dajú ti možno mierny základ a potom je to na osobnej motivácii.
Asi OT, ale mala som potrebu upraviť tú info.
Cituji Lisa: Programování - dnes se studuje na mnoha školách a na vyšších postech těžko dají přednost člověku s maturitou před člověkem, co prográmko vystudoval na matfyzu. Já neříkám, že je nemožné najít i zajímavou práci s maturitou - ale jaká je realita u většiny lidí, to asi víme. A já třeba nejsem člověk, co by spoléhal na štěstí.
Spolubydlící má základku a jeho nástupní plat činil 22 hrubého. A to má jen základní znalosti programování. Jinak souhlasím s Lulamae. IT jsem nestudoval, ale znám mnoho programátorů. Samotná VŠ nedělá z člověka schopného programátora.
S maturitou se dá jinak dělat téměř cokoliv, například v Praze je velký zájem o schopné lidi v jakékoliv sféře. Pokud je člověk komunikativní a vedoucí typ, má vyhráno. VŠ by mu spíš zpomalila postup v kariéře ( prezenční studium ).
No nevím, ale nezáleží uplatněnění a také náročnost školy na oboru, který studujete? Hold, když si někdo vybere jednodušší školu, chodí do školy dvakrát týdně, netuší, co se vlastně v té škole učí a k čemu je to dobré, během studia neprojde vůbec žádnou praxí, pak se asi nemůže divit, že uplatnění nenajde. Což je velice správné a je třeba některé obory bud zcela vymazat z VŠ vzdělávání nebo výrazně eliminovat. Potřebujeme tolik humanitně, ekonomicky vzdělaných lidí?! Proč se dnes každý druhý obor jmenuje management...v něčem?
Pozor, na některých typem VŠ nelze studovat kombinovaně! Zkrátka každý obor není stejně náročný. Naprosto markantní je to třeba u zdravotnických oborů ( medicína, Všeobecná sestra, Porodní asistentka atd.. )
Cituji Majulis: Příští rok bych to chtěla znovu zkusit na ty Cizí jazyky, ale to už mi bude 22 let. 2 roky budou ztracený.
Nikdy nejsou žádné roky ztracené. Spočítej, kolik let máš do důchodu. 2 roky jsou úplný zlomek toho.
Cituji Patty: Ano, to je i můj názor, VŠ rozhodně nikdy nikomu neublížila
Zkus se zeptat lidí, kteří studovali VŠ třeba 2 - 3 roky, bohužel i někdy více a nedodělali ji. Nejsou to ani ojedinělé případy a tito lidé určitě litují toho, kolik na VŠ strávili času a také ztracených peněz.
Cituji Baripet: No nevím, ale nezáleží uplatněnění a také náročnost školy na oboru, který studujete?
Cituji Baripet: Potřebujeme tolik humanitně, ekonomicky vzdělaných lidí?! Proč se dnes každý druhý obor jmenuje management...v něčem?
Tak s tímto názorem naprosto souhlasím. Studuji shodou okolností právě zdravotnický obor a velmi mě překvapuje, jakým způsobem se studují některé odlišné typy VŠ, než je ta naše. Jak je vůbec možné, že někteří studenti nemusí v podstatě vůbec chodit do školy, protože mají 4 přednášky a praktika týdně? Má pak význam vůbec taková škola?
Cituji Cindova: On se ti bude postupem času rozvrh upravovat. Já jsem první semestr taky neměla žádné stálé místo, další semestr už jsme si mohli zapisovat předměty a já si dala hodně předmětů za sebou a trochu si přivydělávala. Takhle to šlo dál. Teď jsem ve třeťáků, rozvrh jsme si mohly navolit celý sami, takže můžu chodit 2,5 - 3 dny (pokud zatáhnu přednášku) do práce.
Záleží ale na tom, co studuješ za obor. Třeba já jsem i ve 2. ročníku ve škole každý den od rána do večera a rozvrh máme pevně daný. Nemůžeme s ním tedy hýbat.
Cituji Jana x: Jak je vůbec možné, že někteří studenti nemusí v podstatě vůbec chodit do školy, protože mají 4 přednášky a praktika týdně?
No, já teď třeba nemám skoro žádné předměty (páťák) - akorát jazyky (ty jsem si dala dobrovolně) a oborový seminář. Jednak proto že kreditů mám dost a navíc přednášky které v tomhle roce jsou mi pro moji specializaci nejsou k ničemu (jak říkala i moje šéfka). Takže můžu volný čas věnovat studování článků, práci na katedře a samozřejmně práci na diplomce a učení na státnice. Ale faktem je že takhle volněji mám až teď. Na bakaláři (zejména první dva roky) jsem měla studijních povinností až nad hlavu - sice jsem měla jen 4 hlavní předměty, ale vždy minimálně dva měly dvě přednášky týdně plus cvika (to bylo u všech), pak další cvika nepovinných předmětů a nakonec čtyřhodinová praktika.....
Reaguji na bakalářka:
U Tebe se to dá pochopit, protože jsi už v 5. ročníku. Bývá zvykem, že počet předmětů postupně ubývá. Ono s volným čase třeba souvisí i povinná praxe. My máme měsíc praxe v druhém ročníku v zimním semestru, další měsíc v letním semestru, a pak další měsíc i o letních prázdninách
Reaguji na Majulis: Ahoj, já jsem ztratila 5 let...Prostě jsem se Téměř 5 let po maturitě ,,flákala,,. Letos jsem nastoupila do prvního semestru. Takže dva roky jsou v pohodě.
Hmm ale to, že tě to nebaví, je asi daleko horší...Asi by ses na to měla vykašlat a jít do něčeho, co tě bude bavit.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.