A bohužel musím říct, že i já mám mnoho šperků, které jsem na sobě neměla ANI JEDNOU! Neuvěřitelné, ale je to tak.. Takže to chci zúžit, nechat si jen dárky, příp. oblíbené a zbytek podarovat.
Diamonds are forever...
Zajímaly jste se někdy o původ diamantů? Nebo o tom, proč jsou tak "výjimečné"?
Zajímavý článek, zejména ta pasáž "Obchod s láskou":
http://www.reflex.cz/Clanek31113.html
Také akcie diamantových dolů se drží vysoko, protože poptávka po diamantech stoupá. Jenže proč, když je dnes možné vyrábět diamanty synteticky v nejvyšší kvalitě? Odpověď je jednoduchá: je to důsledek marketingové geniality diamantových kartelů. Během ekonomické krize ve třicátých letech nešly diamanty na odbyt. Po objevení obrovských těžišť v Africe stála navíc těžba jen pár haléřů za karát. Společnost DeBeers, která kontrolovala většinu nalezišť, mohla lehce cenu snížit, jenže to by byl nebezpečný obchodní precedens. Rozhodla se raději zavřít těžiště, diamanty umístit do trezorů a regulovat tak jejich "vzácnost" a hodnotu. Americké ministerstvo spravedlnosti (USJD) odhaduje, že v roce 1939 bylo v trezorech společnosti DeBeers uzamčeno 40 miliónů karátů, tedy osm tun diamantů. Na začátku druhé světové války, kterou podle USJD Německo financovalo zčásti právě diamanty, DeBeers potřebovali vytvořit nový trh pro diamanty. Jak ale ve válce prodávat luxusní zboží? Společně s tehdejší největší reklamní agenturou na světě, N. W. Ayer, vymysleli, že diamanty by měly být spojeny s něčím, co na rozdíl od jejich nominální hodnoty není pomíjivé. Tak vznikla kampaň Diamonds are forever (Diamanty jsou věčné).
Protože mladí lidé jsou lépe ovlivnitelní, spustili kampaň mířenou na americké školačky z vyšších vrstev. Zatímco muži odcházeli do války, plakáty DeBeers propagovaly, že dívka vlastně není zasnoubená, dokud nemá na prsteníčku diamant. Fungovalo to jako oboustranné pojištění. Muž měl větší šanci, že na něj žena počká. Když ve válce padl, prsten byl formou životního pojištění pro jeho snoubenku. Strategie DeBeers tedy byla přesvědčit průměrné Američany, aby kupovali diamanty právě proto, že jsou drahé. DeBeers se museli postarat, aby udrželi ceny vysoko a neotvírali trezory.
P.S. Film Krvavý diamant taky asi nebyl daleko od pravdy
lesala
Souhlasím, ale už před 2. světovou a lidí se to drží dodnes ...
lesala
Doufám, že marketingu a ne diamantů
Uznávám, že vymyšlené to měli a mají dokonale.. Těžko říct, jestli o tom lidi vědí nebo je to vůbec zajímá.
Leo
marketingu samozřejmě no mne zajímá marketing obecně, takže se o něm ráda dovím každou novinku ...vynález mikrovlnky byl taky zajímavý...ale to už by bylo hooodně mimo téma
lesala
Marketingu se teda nevěnuju, ale imho diamanty jsou učebnicový příklad
Mě zase zaujalo, jak to bylo s celulitidou, kdo vlastně řekl poprvé něco ve smyslu "Fuj, to musíte dámy změnit" (americký Vogue ). Dodnes žijou z reklamy na přípravky proti celulitidě
Zpět k tématu: některé pěkné šperky má Julie Wimmer.
nausnice nenosim, mam jen dva prstynky z bileho zlata. Dceri jsem ani ouska nenechala pichnout
Miabella
Takže je vlastně dobře, že přispíváš do tohohle tématu Jako kdybych šla do diskuze nová prsa a napsala tam, že plastiku nemám
nausnice - jako nosite? odpoved zni ZADNE, takze tak
Miabella
Leo
zajimavy clanek, ale to bychm mohli rici o vlastne kazde "znacce", ze? vse je marketing, zalezi na zvolene strategii a vetsina marketingu odevniho nebo kosmetickeho prumyslu tezi ze strachu.
Diamanty jsou prakticke. Umele jsem nezkousela, ale ty standardni jsou oproti napr. zirkonum trvanlive - nemusim prstynky sundavat a proto je tam mam. Ten zbytek - no, kdys si prectes clanky o tom v jakych podminkach a se vyrabi cokoliv co se vyrabi v zemich s "levnou pracovni silou"... to clovek ma problem vubec cokoliv koupit. A ze Hugo Boss navrhl cerne kabaty nacistu... no, toto je o nausnicich a uz jsem daleko jinde, ze?
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.