Ahojte Chci se zeptat, jestli nemá někdo z vás zkušenosti s myšlenkovými mapami? Letos maturuju, samozřejmě MO je jak máku a mám z toho docela hrůzu, když vidím, kolik stránek jedna MO zabírá. Tak mě napadlo, že bych si po naučení jedné otázky udělala tuhle mapu, abych se pak mohla vrátit nejlépe jen k mapě a otázku si tak připomněla. Samozřejmě je mi jasné, že jen mapa nestačí, ale přijde mi to jako dobré řešení, tak bych se chtěla zeptat, jestli tuhle metodu v podobě myšlenkové mapy někdo z vás někdy praktikoval/praktikuje? Děkuji za odpovědi
Kamarádčina spolubydlící se tak učila na bakalářské státnice, viděla jsem tu mapu a bylo to něco strašnýho, absolutně bych se v tom nevyznala, ale prej jí to pomáhalo Být tebou, tak to zkusím, nic za to nedáš, zároveň se to tím vytvářením budeš i učit. Dobrá stránka na tvorbu myšlenkových stránek je Bubbl.us
Reaguji na deschanel: Děkuji moc za odkaz!
Jako pedagog to používám s dětmi pro upevnění nově získané látky. Stanoví se téma a pak od něj odvíjejí slova, co s tématem souvisí např. podzim - sběr ovoce, práce na poli apod...u tebe samozřejmě ve složitější formě..
Já jsem používala myšlenkové mapy během celého studia, moc mi to pomáhalo. Třeba u takových státnicových otázek, kde jedna byla i na 20 stran, po pár stránkách jsem z toho měla chaos a tohle mi tak nějak pomáhalo si to celé utřídit, dák dokopy souvislosti, co k čemu patří.. Zkus a uvidíš
Holky, co jsou to ty mapy, v životě jsem to neslyšela a koukam, že to je asi něco známýho?
Reaguji na Ellenuschka: Já to používám v hodinách na SŠ (aj - procvičení slovíček). Je to vlastně taková skupinová práce. Vždycky se zadá téma, které se napíše na velký arch, většinou doprostřed a dá se do kroužku. Na to navazují podtémata, který se přichytí k danému tématu a dají se také do kroužku a takhle to postupuje, než se vytvoří takový pavouk. Je to vlastně takový dělení různých informací, ale ne klasicky do odrážek apod., ale právě do takového pavouka. Doporučuju shlédnout ten odkaz od deschanel.
VeronikaEma: koukala jsem, ale je to anglicky, moc tomu nerozumim, ale když já tomu moc nerozumim ani česky dle wiki. Jde teda o učení slovíček např., že do hlavního kroužku bych si dala dejme tomu auto a z toho by mi vedly okruhy, co se může týkat auta, dejme tomu že v dalším kroužku by bylo kolo, no a od toho by vedlo třeba já nevim - disk, guma, pneuservis atd.? Pochopila jsem to dobře? A účel je, že když to vidim takhle rozprostřený i třeba s obrázkama, nahrává to jako tý fotografický paměti? O něčem takovým jsem právě nikdy neslyšela, ale asi je to dobrý...
Reaguji na Ellenuschka:
Přesně tak, my jsme dělali třeba ve škole třeba něco takového jako na obrázku, ale německy, takže na učení slovíček. Moje kamarádka se tím ale učila na státnice, prostě si třeba k bublině (Účetní knihy) dala podbublin (Deník), (Hlavní kniha) atd. Účel asi je, že se v tom líp orientuješ, a pak si to i lépe pamatuješ Mně to třeba na pamatování moc nefunguje, ale používám je do různých prezentací do školy a tak, pro lepší znázornění.
mindmap.jpg
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.