Ahoj. Dnes se mi stala taková nemilá věc. Měla jsem zkoušku, uměla jsem všechny otázky i podotázky ze sylabu. Na zkoušce jsem byla ale velmi překvapena, když jsem dostala na papíru vypsané otázky, které v sylabu vůbec nebyly. Šlo o zkoušku z psychopatologie.
Napíšu příklad: v sylabu je otázka č. 5 - 5. Klasifikace psychických, patopsychologických a psychopatologických jevů – jejich závady a poruchy – závady a poruchy vnímání, vědomí a spánku, pozornosti, paměti, myšlení, citů, nálad a afektů, jednání a vůle. Na testu jsem dostala poruchy inteligence a řeči...ty v otázce napsány nejsou. Zajímá mě, jestli jsem se správně měla naučit úplně všechny ty poruchy nebo jenom ty vypsané. Může mi na zkoušku učitel dát něco, co v tom sylabu není? Co myslíte?
Jen tak se ptám, teď už na tom stejně nic nezměním. Ale docela mě to naštvalo, protože vše, co je v sylabu uvedeno, jsem uměla.
Není možné, že by otázka v testu spadala pod jinou otázku v sylabu, než jsi uvedla?
Já měla např. 60 otázek ke státnicím podle sylabu, ale ve finále jich přímo u zkoušky bylo třeba 200 díky tomu, že jednu otázku rozkouskovali na dalších třeba pět. Tzn. otázka ze sylabu byla např. clo, ale já si vytáhla "celní režimy", což tvořilo jednu z podkapitol celé "sylabové" otázky.
Jinak s tímhle dotazem by ti přímo ve škole měl poradil buď proděkan pro pedagogiku, nebo studentský tajemník.
Reaguji na Phaeton: Určitě ne, jedině pod tuto otázku. Ostatní, co tam bylo, by se asi dalo přiřadit k některým otázkám, ale tenhle konkrétní příklad určitě ne.
Schválně jsem si prohlížela ostatní předměty toho učitele a našla jsem sylabus, ze kterého jsem měla ty otázky. Bylo to z předmětu Psychopatologie a spadalo to pod obor Speciální pedagogika.... Tak nevím, co si o tom mám myslet.
U nás jsou třeba sylaby jen takový orientační, kolikrát z něj neprobereme všechno, někdy zase probereme něco navíc, co v něm není.
Já teda myslím, že signifikantní není sylabus, ale to, co jste probrali. Pokud jste danou věc probírali, má plné právo se na to zeptat....
Takže je otázka, zda jste to probírali. Pokud ne, pak ybch to řešila nejprve s vyučujícím, pak případně na studijním či proděkanem...
mno, u nás jsou sylaby též velice orientační (pokud vůbec jsou), zkouší se vždycky z troho, co bylo přednášeno, plus z literatury. Takže i když jsme například něco neprobírali, ale bylo to v povinné literatuře, pak se na to klidně ptají.
U nás je vždy směrodatný to, co se probralo na přednášce.... a pak... u nás to funguje tak, že se tě může zeptat úplně na cokoliv
Pokud není od vyučujícího přesný seznam otázek co bude, tak se učím všechno co se probralo, případně co je ve skriptech bez ohledu na to co visí někde na internetu - můžou to být zastaralé informace nebo je tam vypsal jiný vyučující...
Reaguji na truksajda: u nás takto také - zkouška obsahuje vše, co se nachází v doporučené literatuře. Ne pouze skripta a přednášky. Sylaby pouze orientační, co zhruba předmět obsahuje.
Kdybych se měla řídit tím, co jsme probrali, tak u zkoušky napíšu tak dvě slova.
Studuji dálkově magistra a učitelé s námi skoro nic neprobírají, protože už to probírali se svými studenty na bakaláři. Já jsem bohužel bakaláře dělala na jiné škole..
Požadavky ke zkoušce byly taky zmatené. Jednou říkal, že dá otázky ze sylabu, pak řekl něco, co tam nebylo.. Na prvním termínu dal každému jednu otázku nebo část otázky ze sylabu, tak jsem myslela, že to tak bude i na druhém termínu.
Každopádně už se v tom nebudu nimrat, protože to pro mě nakonec dobře dopadlo, dostala jsem Ačko.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.