Holky, právničky, poraďte. Dnes jsem šla reklamovat do obchodu bundu. Má rozbitý zip, s kterým jsem se už tolik nazlobila, že bundu už nechci nadosmrti vidět. Šla jsem tam s tím, že budu požadovat peníze zpět a bundu jim tam nechám, ať si s ní dělají co chtějí. Byla jsem ale překvapená tvrzením, že bundu nechají opravit (mají údajně právo na 3 opravy), ale s žádnýma penězma nemám počítat. Nic mi nevrátí. ... Tak jsem teď z toho trochu mimo. Můžu po nich vyžadovat peníze zpět?
Mě se odlepila podrážka na botě, šla jsem to reklamovat původně s tím, že mi je vymění za nové, ale neměli moji velikost tak jsem si mohla vybrat buď jiné nebo mi vrátí peníze. Vybrala jsem si druhou možnost.
Měli pravdu, peníze by ti dali jen ze své dobré vůle, jinak mají právo na ty opravy nebo výměnu zboží.
Moje zkušenost je ale taková, že hodně rozhoduje jednání. Třeba když kamarádka reklamovala boty, v kterých chtěla jít na promoci, ukecala je o peníze, aby si stihla koupit nové boty. Já třeba používám argument, že ta věc je tak nekvalitní, že jí žádná správka nepomůže a budou mě tam mít zas
Ahoj, v případě rozbitého zipu (předpokládám, že při koupi bundy byl v pořádku) máš právo na opravu. Je to vada odstranitelná, takže při první opravě Ti nemusí vrátit peníze. V některých případech je možná výměna za stejný typ výrobku - jak psala Kačulík.
Pokud by se vada opakovala 3*, nebo jsi objevila ještě dvě další závady, pak máš právo na vrácení peněz. Jinak řečeno v obchodě to popletli - mají právo na dvě opravy, potřetí Ti musí dát peníze.
Oprava může trvat max.30dní, pokud tuto lhůtu překročí, pak Ti musí vrátit peníze.
Děkuji za odpovědi. Takže oprava... No, sice jste mě moc nepotěšily, ale aspoň mám jasno
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.