Máte někdo zkušenosti s vrácením zboží v internetovém obchodě, kde ve svých obchodních podmínkách přímo píšou, že v případě, že vrátíte zboží během zákonné lhůty (14 dnů), vám vrátí částku poníženou o manipulační poplatek. Já to považuju za jednoznačné porušování práv spotřebitele. Je jasné, že náklady spojené s dopravou se nevrací, ale jinak mám snad právo na vrácení částky v plné výši. Jak je možné, že i přes jasné podmínky, které uvádí zákon, to internetové obchody zkouší? Chtěla bych se zeptat, zda má někdo zkušenost s vrácením zboží v takovém obchodě a jestli mu byla vrácená částka v plné výši nebo skutečně ponížená o jejich poplatek, a jak se případně bránil.
já třeba pracuji v eshopu a manipulační poplatek je porušení obch.podmínek a za mě totálni blbost...už jsem se s tím i osobně setkala a kvuli toho jsem si tam raději ani nic neobjednala..volala jsem na COI a tam mě řekli, že to je jasné porušení zákona...ale než se s nima dohádaš tak to bude trvat dlouho...ale pokud ti to odečtou tak je nahlas na ČOI a oni je musí prověřit a dostanou pokutu...ale může to trvat i rok.
Já jsem takhle v jednom eshopu vracela jen jeden kus z více objednaných a vrátili mi bez problému celou částku za ten kus a i celkem rychle, asi do týdne. Faktem ale je, že v obch. podmínkách nic o manipulačním poplatku neměli a asi bych si z žádného, kt. by to tam měl, neobjednávala, protože by se mi to nelíbilo.
Máme e-shop, a když někdo něco vrací, tak mu obratem posíláme celou částku za zboží (bez poštovného) a nenapadlo by nás někomu účtovat manipulační poplatek. Ale fakt je, že v některých inter. obchodech tohle v podmínkách mají.
Napsala bych do toho eshopu mail s citací zákona a jasným sdělením, že požaduješ celou částku a že jinak na ně pošleš ČOI a jsi ochotná jít i právní cestou, která sice bude vleklá, ale nemůžeš prohrát a veškeré náklady budou platit oni, takže čím vleklejší, tím lepší. Toho by se mohli zaleknout a poslat vše.
taky podotýkám, pokud je na faktuře uvedena částka při koupi - manipulační polatek - není to porušení podmínek, dle zákona se vrací peníze jen za cenu zboží
zboží 100,--
balné poštovné 30,--
manipulační poplatek 20,--
zaplatíš 150,--
vrátí ti 100,--
ale musí být vše minimálně takhle na faktuře při prodeji rozepsáno
Tím manipulačním poplatkem není myšleno poštovné a balné. Z daného obchodu jsem neobjednala, naštěstí jsem si těch prapodivných podmínek všimla. Ale jak jsem hledala zboží v jiných obchodech, tak jsem na to několikrát narazila. Doteď jsem se s tím v žádném internetovém obchodě nesetkala, takže mě to docela překvapilo. Přemýšlela jsem, že to risknu, objednám, a v případě, že budu nucena vrátit, tak budu doufat, že mi ten manipulační poplatek nestrhnou. Proto jsem se ptala, jestli s tím má někdo zkušenost.
Tady jsou úryvky z jejich podmínek:
Zcela nepoškozené zboží lze vrátit do 14 dnů bez udání důvodu. V takovémto případě účtujeme manipulační poplatek ve výši 15% z ceny objednávky.
Odstoupení od smlouvy :
Kupující má dle §53 odst. 6 zák. č. 40/1964 Sb. (obč. Zák.), právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Pokud se tak rozhodne, musí nepoškozené zboží bez známek používání nebo opotřebení, v původním obalu poslat zpět v uvedené lhůtě. Po navrácení zboží, prodávající zákazníkovi vrátí zpět odpovídající částku za zboží předem dohodnutým způsobem. V případě vrácení zboží bez udání důvodu vám bude odečten manipulační poplatek -15%.
Náklady spojené s dopravou se nevrací.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.