Snad bych k tomu něco měl, i když se mísím mezi dámy. Peugeota 107 mám, za 3 litry jistě nejezdí, za 7 ve městě možná ano, ale to nejsou normální provozní podmínky. Já mám průměr 4,64 L, a to odpovídá údaji výrobce. Nejezdím po městě ani po dálnici, jen po běžných silnicích, svižně. Po 44000 km jsem zatím nezaznamenal žádnou poruchu (ani žárovku). Se startery asi nějaký problém byl, páč proběhla svolávací akce na montáž relé ke starteru. Nezmiňuji se o věcech, které jsou na autě vidět, aby to nebylo dlouhé. Doporučuji zkušební jízdu, auto dost drncá, podíl na tom mají i ekogumy Conti, ale při tom rozměru pneu se zázraky nenadělají ani s jinými. Motor je pěkný, ale tříválec, tak kultivovanost nic moc. Naštěstí jsou povoleny všechny možné viskozity oleje od 0W-30, až po 15W-40, takže je možno to vylepšit olejem s vyšší viskozitou. To si ovšem člověk musí v servisu ohlídat nebo ho koupit sám. Chápu, že pro dámy to není. 15W-40 by to zklidnil nejvíce, ale pro zimní čas u nás není vhodný. Já používám 10W-40 a motor je daleko kultivovanější, než s původním olejem. Teď je v akci Aygo pětidvéřové s pěknou výbavou a navíc s další sadou litých kol a zimními gumami navíc za 189900,-. To je opravdu výhodné, pokud by se uvažovalo o autě z Kolína, ale i mezi jinou konkurencí. Jedna kolegyně Aygo má, bohužel jí teče do auta víkem kufru (sklem). No, Peugeot i Citroen mají záď řešenou trochu jinak, i to víko. Chevrolet nevím, je to bývalé Daewoo, věřil bych spíš kolíněti. Nakonec, já jsem ho kupoval také dle zpráv o spolehlivosti a zatím se to potvrzuje do puntíku. Kdyby mi odešel starter, mluvil bych jinak. Ale neodešel... Panda je mezi Fiaty hodnocena jako snad nejspolehlivější. S Pandou jsem nejel, jiné Fiaty (Punto, Bravo) mě neoslovily. Možná bych mrkl na Hyundai (i10), Kia (Picanto). Kupoval bych nové auto, přeji šťastnou ruku.
Ještě jsem zapomněl na Splash, ten není do 200000,- Kč, pokud vím, ale teď v akci s pěknou výbavou za 209900,- Kč. Jel jsem s tím, motor je horší, než v kolínětech, ale no problem. Je to poněkud komfortnější a více prostoru, však také rozměry jsou větší. Je to zkrátka větší auto, nic proti němu, já bych si ho dal vybavit plnohodnotnou rezervou (v P107 byla), ale chápu, že dámám to bude jedno. Mám za to, že tam byla vychytávka u centrálního zamykání - přepínání na otvírání jen dveří řidiče nebo všech dveří - dobrá věc! Kufr to nemá velký, ale kolíně dohromady žádný, takže pořád lepší.
Je to také asi dobrá možnost, zase doporučuji svézt se, to ostatně vždy.
A mimochodem - Suzuki nabízí i mini velikosti kolíňat - Alto. Jel jsem s tím a považuji za rozumné začít s úvahami až od Splashe, což se, patrně, stalo. Ovšem Splash nesplňuje tu cenovou podmínku, kdežto Alto "v plné palbě" ano. Uvnitř je to ale malé, i proti kolíněti. Zajímavá je spotřeba a výbava, asi cena. Jinak bych to spíše pominul, nicméně pro menší lidi, také možnost.
Cituji Ital: v akci Aygo pětidvéřové s pěknou výbavou a navíc s další sadou litých kol a zimními gumami navíc za 189900,-.
Škoda jen, že ve výbavě není víko přihrádky spolujezdce a otáčkoměr. Otáčkoměr je za příplatek 9500. To mi připadá dost hloupé.
Cituji Ital: Splash nesplňuje tu cenovou podmínku
Nemám stanoven limit jen do 200 tis. Cena se může pohybovat i mírně nad.
Cituji Ital: Alto
Ano, uvažuju až Splashe, protože u alta mě odrazuje, jak velikost, tak místo výroby - Indie.
images.jpg
Něco jsem sem napsal jako reakci, ale není to tu, asi jsem někde udělal chybu. Tak to ještě shrnu.
Některé dámy si nepřečetly dobře zadání, když doporučují třídvéřová auta (Twingo, F500). Zcela souhlasím s pětidvířkem, byť malým. Také mám mnohem radši malé auto s dveřmi, než, třeba i velké, bez dveří... Byla zmíněna Mazda 2. Kouknul jsem do ní a ve své třídě (malé vozy, čili Fabia, Corsa, Fiesta, Colt apod.) je uvnitř POZORUHODNĚ stísněná. Překvapilo mě to, je tam fakt málo místa. Colt je na tom o kus lépe (také byl zmíněn), měl by být kvalitní, výkonné motory, viděl jsem 1,3 Inform 5D (s klimatizací) za 219900,-. To by opravdu šlo. Mě se sice nelíbí, ale podstatné je to ostatní (dámy to jistě vidí jinak). Jen mi na něm vadí pneu 185/55-15. Jsou nízké, mám podezření, aby to nebyl drncák (z P107 bych mohl vyprávět). Také má v kufru dvojitou podlahu (asi nějaká plastová vana?) a plnohodnotná rezerva se tam tímto nevejde. Mě to vadí, možná je to úchylka.
Pokud jde o místo výroby aut, také Hyundai i10 a i20 jsou indické. Splash je z Maďarska, slyšel jsem i varování před maďarskými Suzuki (že se to kvalitou nedá srovnat s japonskými). No, možné to je, ale shánějte tady japonského Japonce. Já bych Splashe zkusil.
A kolíňata - co je na nich japonského - konstrukce, alespoň z větší časti, jistě ano. Motor je Toyota - u všech 1,0. Stačí mrknout pod kapotu. Některé komponenty se prý vozí z Japonska. V Evropě vyráběné vozy těžko budou mít všechno z Japonska, to by bylo na hlavu postavené.
Swiftík je dobrý, ale nyní nový je zatím v 5D od 219900,-. S nějakou výbavou za 259900,-. To se sice časem změní, ale teď je to takto. Udávaná průměrná spotřeba 5,0 L je pěkná. Splash 1,0 má po inovaci 4,8 L. Na 5,0 L se dostala i Kia Rio. Porovnáním různých aut s podobnou spotřebou (Corsa 1,2, Fabia 1,2 TSI, i20 1,2, Swift 1,2) vyšlo, že Swift je nejúspornější při dálničním limitu 130 km/h. A nejedná se o pár dcl, ale rozdíl je znatelný. V těchto rychlostech je to velmi důležité, páč u benziňáků pak spotřeba jde dost nahoru a člověka by to sežralo. Má to svůj význam i mimo dálnici (pro toho, kdo striktně dodržuje 90 km/h, nikoliv).
Fiat 500 je opravdu moc roztomilé autíčko, bohužel jen třídvéřové. Nemám ráda představu, že člověk sedící vzadu se po něhodě nemůže dostat ven.
Mitsubishi colt je podle recenzí velmi spolehlivé auto.
Já zas mám za to, že lidé sedící vzadu ve třídvéřáku se nemohou dostat dovnitř ani ven i když k nehodě nedojde...
No, když ho miluješ, není co řešit. Já bych tak daleko asi nešel. A co máš za motor? Také jsem se ptal jedné paní u marketu na parkovišti a netušila... Ale řekla, že si klidně mohu sednout a nastartovat. Páni, asi působím věrohodně, klidně jsem jí s tím mohl odjet... Tak jsem si nesedl ani nenastartoval ani neodjel. Moc jsem se nedověděl, má to na nákupy, tak jakýpak motór... Ale ochotná byla, to zas jo.
Reaguji na Flouwe:
tak nějak musím s výběrem fabie souhlasit, když narazíte na dobrý kup z autobazaru, tak fabie se i prípadne snadno opravi, nahr. díly nejsou tak drahé, je to taková klasika, pokud nepotrebujete s autem zárit, ale plně s ním funkcen jezdit
Reaguji na Moscone: Ten vypadá krásně, musím se po něm podívat po bazarech. Plánuju teď nějaké autíčko pořídit.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.